vraagje over flesvoeding nummer 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Justy, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik hoor hier op het forum dat flesvoeding nr 2 meer vult en je er maar 800 ml per dag van mag geven. Dat betekend dat ik terug moet van 4 flessen van 210 naar 4 fkessen van 180.... Ergens ben ik bang dat ons hongerlapje het daar niet mee eens gaat zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... Wie is er ook overgegaan op twee en is toen minder gaan geven? en het belangrijkste: was dit genoeg voor jullie kindje?

Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beter is om eerst je kind goed aan vast voedsel te laten wennen, waardoor hij na zes maanden minder fles wil. Dan is het gemakkeljiker overstappen naar opvolgmelk

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is het juist.. De ene dag laat hij 120 flesvoeding staan ( ik dacht door de bijvoeding) de andere dag niet.

Dus ik ben nu benieuwd als je over stapt met 6 mnd of je kind dan zeker weten genoeg heeft aan die 800 ml of zelfs minder.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou gewoon wachten tot je kindje van de melk 1 genoeg heeft aan 800 ml per dag. Hier namelijk echt niet gemerkt dat 2 beter vult. Dit betekende wel dat we pas met 7 maanden op de 2 zijn over gegaan.

Dus gewoon 180/6 aanbieden. Ik heb dat sowieso gedaan, geen 210/7. En dan mocht hij nog komen gewoon nog een keer 180/6 geven. 5 keer mogen ze dat hebben. En wanneer hij die 4 keer 180/6 goed red, of vaker, maar dan kleiner, gewoon overstappen op de 2.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Oke dus toch geen verschil qua vulling. Dat dacht ik al...

Bedankt voor je reactie!

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    het verschil zit hem ook in de samenstelling van de melk.
    na 6mnd is de ijzervoorraad vanuit de baarmoeder op en dus zit in de opvolgmelk meer ijzer...en zo zullen er nog wel wat dingetjes zijn.

en dat ze op de verpakking zeggen dat ze er maar 800 ml van mogen hebben, heeft heel erg te maken met de leeftijd. Net als op de verpakking nr 1: als je kind 6 kg is hebben ze nog maar 5 flessen nodig???? wie bepaalt dat?? hahaha...de verpakking?
    dus ik denk dat dat ook meespeelt: kindjes vanaf 6mnd mogen dus een fles minder drinken doordat ze meer bijvoeding krijgen....maar ja...zo werkt het niet altijd.

ik ga er geen haast mee maken iig...die van mij drinkt momenteel 1100 cc :(:$:(

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja oke maar de max 1 liter van voeding 1 moet je je ook (ongeveer) aan houden ivm problemen aan de nieren enz. Geldt dat dsn bij nr twee ook maar dan voor 800 ml? Of begrijp ik hieruit dat dat niet zo is enndat wat meer geven niet erg is.

Hoe zit het nu echt? Want als het idd zo is van dat ijzer dan moet je ook echt wel over met 6 maanden....

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb net gechat met een voedingsdeskundige van nutricia en die zegt dat de max gewoon een liter is van nummer 2. Wel is het zo dat ze normaal door de bijvoeding minder nodig hebben maar ze raadde wel aan om met 6 mnd over te gaan op 2 (ook al drinkt hij nog meer) omdat de samenstelling hiervan beter is afgesteld op een baby van 6 mnd.

Deel Deze Pagina