Hoi meiden, Mijn zoontje van ruim 5 mnd sliep voorheen altijd door. Nu is het zo dat hij 'snachts een aantal keer komt en begint te kletsen/jengelen. Mijn vraag is voor een papfles, de laatste fles savonds hoeveel schepjes rijstebloem er dan door heen moet. En is speen 4/papspeen van de Dr.Dokter Brown fles dé goede speen hiervoor? Hij krijgt al een aantal hapjes fruit sochtends en een aantal hapjes groente savonds, dus krampjes oid heeft hij niet. Alvast bedankt!
Hoelang geef je al groente savonds? Misschien heeft het wr toch iets mee te maken? En valt ie zelf weer in slaap snacht of niet? Als je rijstebloem wil gaan gebruiken, langzaam opbouwen met 1 lepel/1voedingsschepje van je flesvoeding En dan steeds een beetje opbouwen.. Hou er wel rekening mee dat je kindje juist nog meer kan gaan spoken snachts
Bedankt voor je reactie. Ik geef nu ruim een week fruit en groente. Over het algemeen valt hij wel weer in slaap na de speen erin gedaan te hebben.Hij 'lijkt'soms klaarwakker te zijn en kletst je de oren van het hoofd af. Ik ga het eens proberen dan met 1schepje rijstebloem vanavond.
Fijn dat ie wel zelf in slaap valt Die periodes Zal je helaas wel vaker gaan krijgen.. Hier net een periode van wel 6x per nacht voor een speentje Succes met de rijstebloem
Hoi, Ben toevallig net zelf gestart met rijstebloem, bij mij slaapt hij heerlijk door. Heb vandaag nu ook speen nr 4 gehaald van dr brown, vanavond even kijken hoe dat gaat want er is wel een aparte papspeen van dr brown maar die hadden ze niet bij prenatal. Was begonnen met 1,5 schepje want bij 1 schepje merk je vrij weinig dat het wat dikker word. Vanavond maar eens met 2 schepjes gaan proberen.
Mijn dochter sliep ook door vanaf 4 weken, maar vanaf een maand of 6 niet meer altijd. Periodes van wel doorslapen en van niet doorslapen wisselen elkaar af. Werkt het niet om gewoon 's nachts een flesje te geven? Ik vind zelf rijstebloem geen toegevoegde waarde hebben, vandaar dat ik het nooit heb gegeven.
nou gisteravond 1 schepje erin gedaan en meneer werd om half 6 wakker ipv. 02.00u. Nu ook sinds 3 dagen dat hij pas om 21.00u slaapt/in slaapt valt. Pff..ben de weg een beetje kwijt nu haha..ik ga er maar gewoon mee in zijn ding..Overdag geen probleem sochtends vaak een dik uur slapen smiddags echt van 12.15-.15.30.tegen half 8 zn fles, 20u naar bed.. Nou ja..we hebben net ook maar 1 schepje rijstebloem erin gedaan Kan het komen van de bijvoeding dat hij nu niet meer doorslaapt?Of is dit slechts een fase/periode?, omdat hij nu sochtends fruit(paar hapjes)en savonds paar hapjes groente krijgt?
Het zou kunnen komen van de bijvoeding maar het zou ook net zo goed een fase kunnen zijn.. Je kan het even aankijken of anders de groenten even weglaten en dan kijken hoe et gaat
Ja hij heeft doorgeslapen meiden vannacht.hoera!haha wel fijn om een keer een nachtje weer door te slapen hihi.. Hij wordt over een aantal weken een half jaar.. Wat is dan handig met overstappen naar Friso 2, 1 en 2 mengen qua schepjes en mag ik mijn huidieg 4x210+7 blijven aanbieden of moet eer dan weer een fles vanaf? Wie weet dat?
1 vraag..tikje offtopic sorry, maar vanwaar steeds rijstebloem? Verstopt dat niet heel erg?? Heeft toch geen voedingswaarde? Moet mezelf maar daarin gaan verdiepen, ik heb nog even de tijd
Je 'kunt'het voor verschillende dingen gebruiken. Lees:doorslapen, hongerige baby's, wennen voor de darmen voor vast voedsel,voller gevoel.