Baby vecht om wakker te blijven overdag. Huilt veel.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sannedegroot, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Hallo,

Mijn dochtertje Nova vecht ertegen om overdag wakker te zijn. (a.s. donderdag is ze 7 week) Ik zie dat ze moe is want de oogjes gaan vaak af en toe dicht. Zodra ik haar in de wipstoel/box of wieg leg begint ze te huilen en houdt pas weer op als ik haar oppak. Ik heb ook geprobeerd om haar in haar bedje te leggen maar dit werkt ook niet. Als ik dan na 1 uurtje weer kom heeft ze zichzelf er helemaal onder gespuugd. S'avonds slaapt ze wel goed door. Ze gaat om 19:00 uur naar bed en dan maak ik haar om 00:00 weer wakker voor de fles. Daarna slaapt ze tot 06:00 uur en dan na de fles weer tot 09:30.
    Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
    Het is toch ook normaal dat een baby zichzelf ook kan vermaken zonder dat er steeds gehuild moet worden?

Groetjes Sanne.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een baby van 7 weken is natuurlijk nog erg klein. Ik denk niet dat je nu al kan zeggen dat Nova zich al zelf moet vermaken. Ze begint nu langzaam aan steeds meer prikkels te ontdekken en te verwerken.
    Krijgt ze overdag veel prikkels aangeboden? En heb je haar wel eens in bed gelegd terwijl ze nog wakker is en niet zodanig moe zodat haar oogjes al dicht gaan?

Je zegt dat ze na een uur gespuugd heeft. Is dit vaak overdag? En is dit snel na een voeding? Of heeft ze dan een uur lang gehuild?

Even wat vragen terug, maar ik probeer zo een wat duidelijker beeld te krijgen.

Ilja

Deel Deze Pagina