De situatie is als volgt, sinds een week of 3/4 wordt onze dochter nu standaard om 05.00 wakker, terwijl ze al vanaf dat ze 3 weken oud is door sliep van 23.00 laatste fles tot 08.00 eerste fles. Nu hebben we dit als schema: 05.00 150/5 09.00 120/4 13.00 120/4 17.00 120/4 21.00 150/5 Na de fles van 21.00 gaat ze niet direct slapen, dan blijft ze onrustig en moeten we echt ons best doen om d'r uit eindelijk in slaap te krijgen. Zodra we haar overleggen in bed word ze vaak weer wakker. Ze kan niet uit zich zelf in slaap komen in d'r bedje na die laatste fles. we hebben twee weken geprobeerd die 150/5 gewoon elke fles aan te bieden, en ze drinkt het ook 9 vd 10 keer op, alleen blijft ze dan spugen, vaak nog tot de volgende fles. - We dikken ik met johannesbroodpitmeel en dit is ook nodig. - Ze slaapt ingebakerd - Ze accepteert geen speen, enkel de pink - Ze heeft gevoelige darmpjes dus rijstebloem wil ik nog niet aan beginnen Wat kunnen we doen zodat ze weer gaat door slapen snachts, 05.00 is zo'n ellendige tijd, en daarbij komen we dus s'avonds ook helemaal niet fijn uit. Normaal had ze 23.00 de laatste fles en dan sliep ze gewoon goed door. Nu zitten we om 21.00 met de laatste fles eerst nog 1,5 á 2 uur met een wakkere baby die wel moe is maar niet wil slapen.
Kan je niet om 5u een klein flesje geven (90cc) en dan om 7u of 8u gewoon weer 150/5? Ze zal dit dan niet helemaal opeten maar vanaf dan kan je weer 3,5u of 4u tellen. Tigo wordt ook wel een wakker om 5u en zo lossen wij het dan op. Hopelijk gaat ze dan weer wat doorslapen als ze om 23u een fles krijgt. Het lijkt mij dat van 21u-07h nog net wat te lang is.
Hoeveel jbpm voeg je toe aan de fles? Kan je dit nog iets ophogen, als zij nog zo blijft spugen? Hoe lang doet zij over een fles? Hoe gaan haar slaapjes? Wel eens andere spenen geprobeerd? Mijn zoontje moet bv niks hebben van de difrax speen en zuigt wel erg gretig aan een biba speen. Ik zou ook voor 4 maanden geen rijstebloem geven. Ik zou als ze s nachts komt maximaal 90/3 geven, je wil van die fles weer af dus ik zou niet teveel geven zodat je kleintje hopelijk door heeft dat hij overdag genoeg krijgt. Dan zou ik als zij s nachts gekomen is voor een fles tussen 7-8u de 2de fles aanbieden. Ik volg zelf het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe en daarin staat dat het belangrijk is om de dag tussen 7 en 8 uur te starten voor de biologische klok van je kleintje. 3de fles zou ik dan om 11u aanbieden, 4de om 15u, 5de om 19u en 6de om 23u. De flessen tussen 7 en 23u zou ik 150/5 aanbieden en dan laat zij hopelijk snel weer de nachtfles vallen, als zij overdag genoeg voeding binnen krijgt.
Bedankt voor de tips! Ivy pakt alleen avent spenen, maar dan moet je er echt bij blijven staan om hem tegen te houden anders ploept ze hem er weer uit Ze krijgt één volle schep jbpm, meer wil ik niet doen want dan kost het haar heel veel moeite om te zuigen. Toevallig vannacht heeft ze om 21.30 de laatste fles gehad en kwam ze vanmorgen om 6.30, dat is dus helemaal niet slecht! Ik ga s'nachts inderdaad toch maar gewoon 90/3 aanbieden ipv een hele fles!
Hier helaas geen tips, het schema wat jij hierboven neer zet heeft mijn zoontje tot 6 maanden gehad. En eerlijk gezegd, ik was er blij mee hoor! Want daarvoor kwam kreeg hij om 23.00-2.00-5.00-8.00 een fles. Dat is vanaf 3 maanden dus 21.00-5.00-9.00 geworden. Als je graag een echt ritme op de klok wilt dan kan je er inderdaad voor kiezen om haar 's nachts een kleiner flesje te geven en haar 's morgens rond een vaste tijd wakker te maken. Maar zoveel drinkt je dochtertje niet, dus ik snap heel goed dat ze soms voor wat extra's komt. Hier werd met 3 maanden al 5x 180/6 gedronken, dus die kreeg als hij extra kwam 's nachts ook een kleiner flesje omdat we niet veel speling meer hadden. In jouw geval zou ik gewoon geven waar ze behoefte aan heeft.