Hey allemaal. Ik heb een vraagje over foliumzuur. Ik slik dit inmiddels al iets van 1.5 maand maar heb het toen in een opwelling gekocht, dus het zijn Hema pilletjes. Nu wil ik, als het potje leeg is overstappen naar een andere, wellicht merk of via apotheek. Maar vraag me af kan dit zomaar en zit er uberhaupt verschil tussen de pillen? Liefs!
Hoi, Volgens mij maakt dit niets uit, de werkzame stof is foliumzuur, ik heb zelf ook al verschillende merken potjes gehad. Groetjes jopa1000
Dat maakt inderdaad niets uit. Wat je wel kunt overwegen is van die speciale multi-vitamines te kopen. Hierin zit alles wat je als zwangere nodig hebt.... plus het benodigde foliumzuur. Je hebt verschillende types die je kunt slikken wanneer je zwanger wilt worden, wanneer je zwanger bent en wanneer je BV geeft. Sommige hebben voor alle drie, sommigen alleen voor de eerste twee. Maar overal zitten de geadviseerde hoeveelheden in, en bijvoorbeeld geen of weinig vitamine A. Let op dat je geen "gewonen" multi-vitamine neemt, want daar zitten teveel van het ene in (oa vit A) en te weinig van andere noodzakelijke pietamientjes.
Ook ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb 2 MA gehad en nu heb ik nog een doosje vol met Davitamon compleet mama plus vitamines met foliumzuur. Wat zouden jullie doen. Eerst weer een potje 'gewone' foliumzuur' kopen of gewoon deze vitamines gebruiken omdat ik ze toch al heb?
Hi Wedney, Ik heb precies hetzelfde. Ik slik gewoon de Davitamon door. Daar zit ook foliumzuur in. En mocht je dan zwanger worden dan heb je de eerste 2 weken (als je het nog niet weet) toch al de juiste vitamine binnen.
Dankjewel Lex. Ik twijfelde of er voldoende fz in zou zitten maar heb net even op de site gekeken en daar stond dat er voldoende in zit. Deze maand ga ik het nog niet gebruiken misschien volgende maand weer. Zodat we in het nieuwe jaar het weer eens kunnen gaan proberen!