Hallo dames, Ik heb eventjes wat adviezen nodig. Mijn vriend en ik zijn nu een half jaar bezig om zwanger te worden. Helaas net weer ongesteld geworden terwijl ik bijna 2 dagen over tijd was. Dat was dus even een fikse teleurstelling. Het was de 6e ronde. Nu willen we graag zelf inseminatie proberen. Ik weet dat dat heel snel is om te doen omdat een half jaar proberen nog helemaal niet zo lang is. Maar mijn vriend heeft steeds vaker last van een soort faalangst. In de zin van gedachtes als: vandaag is de eisprong dus het moet vandaag lukken om in haar te komen.. (excuses voor de zo'n letterlijke bewoording haha wist niet hoe anders te verwoorden ). Maar daardoor lukt het soms juist niet terwijl de dag vd eisprong natuurlijk juist erg belangrijk is. Daarom willen we een back up hebben. Stel dat het een keertje niet lukt. Geen probleem. Dan gaan we het met een spuitje proberen (dan lukt het namelijk altijd ) zo word misschien juist de druk minder omdat er dan geen nood aan de man is om het zo maar te zeggen. Maar hoe gaat dit in zijn werk? Ik lees zoveel verschillende dingen op internet. Die spuiten zijn online best prijzig. Kun je ze ook bij de apotheek halen bijvoorbeeld en aan wat voor soort spuiten moet ik dan denken? En op welk moment breng je de inhoud in? Het moet namelijk op kamer temperatuur zijn las ik. Is de kans even groot als je werkt met zelf inseminatie om zwanger te raken? Hopelijk kan iemand met ervaring me wat uitleg geven alvast bedankt!
misschien gewoon de druk weg halen? en gewoon genieten, niets over eisprongen zeggen tegen hem? denk dat zulke dingen het helemaal plastisch maken....
Wij hadden een paar maanden echt om de dag seks. Niet altijd leuk en soms gewoon even vlug, maar wel effectief (uiteindelijk). Weet je, elke maand is te lang als je erop zit te wachten, maar eigenlijk is 6 maanden nog helemaal niet zo lang... 6 maanden is gemiddeld, en dat betekent dat sommige mensen er ook (veel) langer over doen om zwanger te worden. Man en ik zijn beiden gezond en jong (25-30) en bij onze eerste duurde het 7 maanden voordat ik zwanger was. Nu ben ik in verwachting van onze tweede (weet ik net een paar dagen) en dat heeft ook 5 maanden geduurd. Ik had me erop ingesteld dat we er weer minimaal 7 maanden over zouden doen, dus het viel deze keer mee maar het had ook langer kunnen duren. Heb me er niet zo mee bezig geprobeerd te houden, en niet echt bijgehouden wanneer de eisprong was. Gewoon afgesproken 'deze maand gaan we wat vaker vrijen' en dat was oke. Sterkte, ik kan me het ongeduld goed voorstellen; hang in there!