Uit nieuwsgierigheid...met welke groente zijn jullie begonnen bij het eerste groentehapje en waarom juist deze groente?
wij zjn begonnen met fruit, peer om precies te zijn. Dat vond hij meteen geweldig. Een paar weken later heeft hij voor het eerst groente gehad. We zijn begonnen met snijbonen. Daar moest hij even aan wennen, maar op dag 2 vond hij het ook heerlijk.
Wortel, omdat het zo mild is en ze het zelf goed kon vasthouden. Daarna een aardappel toegevoegd, en na een week broccoli, bloemkool, courgette en andere groenten gegeven. Ze vond het allemaal heerlijk!
Bij m'n dochter wortels (en ze vindt ze nog steeds niet te eten ) Bij m'n zoontjes broccoli, dat hadden we toevallig in huis, en het heeft wel een makkelijk handvat. (ze vraten hun vingers er zowat bij op )
Bij zoon worteltjes en bij dochter broccoli. Allebei de keren kwam het gewoon zo uit omdat we dat zelf toen ook aten.
Courgette, omdat wij dat zelf heel veel eten en het dus in huis was Hij vond het lekker maar het kon niet tippen aan de wortels en pompoen!
wortel. Die werd een keer uit mn hand getrokken toen ze jengelig was en tijdens ons avondeten op mijn schoot mocht zitten. Haar eerste vaste hapje was dus een zelfgejat worteltje
Dag 1: banaan. Dag 2: stukje komkommer omdat ik mijn verjaadag vierde en dat toevallig in huis had. Verder niets gehad die dag. Dag 3: ik denk weer banaan? En brocolli, omdat dat makkelijk vas pakt.