2 weken oud en 8 voeding van 90 cc. niet te veel???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sannie1981, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    ik zal in het kort de situatie uitleggen;

ons meisje is nu ruim 2 weken oud en weegt momenteel zo'n 2755 gram. een kleine meid dus.
    afgelopen week bij het comsultatieburo geweest en die gaf ons het advies om te proberen of ze naar 7 voedingen kan van 90 cc. we mogen haar dus de nacht doorlaten slapen. nu is het zo dat ze dit absoluut nog niet kan. ze komt echt om de 3 uur en dus zitten we gewoon op 8 voedingen per keer. voorheen kreeg ze 8 keer 80 cc, nu dus vaak 8 keer 90 cc. We zitten dus gewoon nog net 2 nachtvoedingen. ze heeft het 1x gered om 4 uur tussen een voeding te laten zitten,maar dat was echt een record. nu is het gewoon weer 3 uur.
    nu is mijn vraag of ons meisje niet te veel voeding binnen krijgt??

ze heeft vanaf de geboorte te kampen met enorm darmkrampjes. we gebruiken vanaf dag 1 al infacol. of dit echt werkt kan ik niet zeggen.

we zijn begonnen met friso voeding hyperallogeen, dit omdat we deze voeding vanuit het zk meekregen. het consultatieburo adviseerde ons om over te stappen op de gewone friso in combinatie met friso comfort en dan fifty fifty. dit doen we dus sinds 2 dagen. we hebben t idee dat de krampjes er juist alleen maar meer door geworden zijn. Kan dit een gevolg zijn va het moeten wennen aan een nieuwe voeding??

Kunnen wij uberhaupt wel van ons meisje verwachten dat ze al van de 8 voedingen af gaat, aangezien ze nog zo klein is??

Het is allemaal zo nieuw voor ons.

Liefs Sannie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sannie,

Het is heel normaal dat een kindje van 2 weken nog 8 voedingen nodig heeft hoor! Dit kan ook nog wel even duren. Ik vind wel dat ze voor haar gewicht veel voeding krijgt. Hier zou ze extra krampjes van kunnen krijgen. Ik zou je minder voeding per keer aanraden. Geen 90 ml maar bijvoorbeeld 65 ml (60 ml water met 2 schepjes voeding). Deze hoeveelheid past beter bij haar gewicht. Daar mag je dan wel 8 voedingen van geven. Dit is zelfs al iets meer dan de hoeveelheid die voor haar gewicht op het pak staat.

Het kan zijn dat je dochtertje nog even moet wennen aan de nieuwe voeding. Dit kan zeker 1 week duren. Maak je de Friso Comfort 1 aan met water wat net van de kook af is? Dat is heel belangrijk voor de werking van de voeding (zie ook de snelle bereidingswijze op het pak).

Groetjes Linda

3. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best Linda,

Bedankt voor je advies. We zijn even teruggegaan in de hoeveelheid voeding. Geven nu 7x een fles van 75 cc en dat verdunnen we nog een beetje met 5cc water, ivm harde ontlasting. de 8e fles is de nachtfles en dat is maar net wanneer ze komt. vannacht kwam ze om 4.30 uur en toen heeft ze 40cc gehad, aangezien ze om 6.00 uur weer een volle fles krijgt. zo proberen we de nachten wat langer te maken en krijgt ze toch voeding binnen als ze er om vraagt. we houden nu dus het schema aan van 6.00 / 9.00 / 12.00 / 15.00 /18.00/ 21.00/ 0.00 / ??? en dan weer 6.00 uur.

Krijgt ze nu dan wel gewoon voldoende voeding binnen? De ene keer heb ik het idee dat ze nog honger heeft, ze krijgt dan haar speen om te kunnen zuigen. De andere keer valt ze halverwege de fles al in slaap en drinkt ze het dus nauwelijks op.

Morgen weer naar het buro,maar vind dat ze daar elke keer maar wat doen. dat maakt het voor ons juist zo lastig. het is ons 1e kindje en we zijn nogal onzeker.

liefs Sannie

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sannie,

Je kindje krijgt wel voldoende voedingsstoffen binnen als je kijkt naar de hoeveelheid die past bij haar gewicht. Het is daarnaast belangrijk dat ze voldoende aankomt volgens het CB. Als dat het geval is kun je gewoon zo doorgaan als je nu doet hoor.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina