Zo doet ons mannetje het: In het begin: aanbieden 100cc: hij dronk ongeveer 60cc Aanbieden 130cc: dronk tussen de 90 en 100cc Nu bieden we 170cc aan en hij drinkt tussen de 100cc en 130cc. Volgens zijn gewicht zou hij 170cc al wel op moeten kunnen drinken. Hij groeit goed en doet het verder ook goed. Maar ik zit altijd te stressen met die fles omdat het voor mijn gevoel op 'moet'..... Hij krijgt wel rond de 6 flessen per dag, dus uiteindelijk krijgt hij wel voldoende binnen. Maar waarom lukt het hem niet alles op te drinken? Ben ik nou te onverbezorg en moet ik hem gewoon zelf laten aangeven wat hij wil/opkan?
Het kan best zijn dat je kindje het gewoon beter doet op vaker een kleiner flesje. Dat hoeft geen probleem te zijn als hij over de dag heen wel gewoon aan de hoeveelheid komt die hij zou moeten hebben. Als jij er verder geen problemen mee hebt en vooral je zoontje niet zou ik me nergens druk over maken!
hij drinkt dan toch ruim voldoende? hij komt zat aan 150ml per kilo lichaamsgewicht en volgens mij is het minimum 110/120 per kg. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor... Als ie goed plast en poept en tevreden is dan is het prima zo. fijne avond.
dank jullie wel! Is mama ook weer gerustgesteld Ja, hij doet het verder hartstikke goed, tevreden en voldaan. Slaapt steeds beter, heeeel goed aangekomen! Ach, moet me gewoon niet zo druk maken! Hij geeft zelf wel aan als ie honger heeft toch?
Het kleine kereltje heeft gewoon nog een klein maagje. C heeft tot 7 weken nog 7-8 flessen gehad per dag (waarvan 2 's nachts) En van 7-13 weken nog steeds 6 flessen waarvan 1 's nachts.. Als ze niet meer op kunnen in 1 keer, dan maar een flesje vaker..
precies, dat is ook zo! dus jullie meisje/jongen kon ook niet veel achterelkaar op, maar wel in etappes. Ach ja, wat maakt het ook uit! Zolang ze goed groeien.....
Wist je dat de natuurlijke grote van een maagje zo'n 150cc is? Dat drinken ze dus ongeveer ook als ze BV krijgen. Alleen wij willen met de flesjes graag dat ze 200 drinken in 1 keer. Dat kan wel, maar moet wel wennen.. Ons zoontje deed het ideaal op die kleine flesjes. Maar met 3,5 maand hadden we een slokop die niet genoeg had aan 200cc flesjes.. Dus dat kan ook nog allemaal bijtrekken..
Helemaal eens met al het bovenstaande! Bij ons krijgen ze nu vaak zelfs een flesje van 150cc + 5 schepjes = ong 165cc kunstvoeding bijna niet leeg. Dat is gewoon teveel voor ze! Nog nooit grotere flesjes gegeven dan bovenstaande ook ! Dus zou gewoon laten drinken wat de kleine lust en dan gewoon wanneer er weer om wat drinken gevraagd word weer een flesje aanbieden ! Succes!
dat is hier ook zo mijn meisje heeft nooit de hele fles leeggedronken en kwam dus gewoon weer wat eerder ze is heel goed gegroeit dus erg zal het niet zijn hoor trouwens mijn dochter drinkt nog steeds der fles nooit helemaal leeg terwijl ze toch al 6 maanden is geen zorgen