Wat vind je van de actie´s tegen brandstofprijsen?

Discussie in 'De lounge' gestart door conny75, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben het met de acties eens, hoop dat het effect heeft.
    Vorige week hebben wij in zuid frankrijk vast gestaan op de a20 ivm een blokkade tegen de hoge prijsen. Ondanks dat wij met een kind van 3 een hele middag op de snelweg stil stonden kon ik het waarderen.
    Ook wij worden de dupe als gewone auto gebruiker. Ik zelf heb dan ook zoiets van als ze nu niet luisteren gooi dan ook alles plat net als in spanje, portugal en frankrijk.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik sta er achter hoor.en nu doen de de vrachtwagens het maar de automobilist is ook de dupe van deze prijzen!de volgende stap word heftiger weet ik(me man is chauffeur)en dan gooien ze alles plat de grenzen en de brandstof depots in nederland.dan moet er wel geluisterd gaan worden.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik begrijp het ook wel, maar ik vraag me af of zulke actie's ook echt nut hebben.
    Heb op hyves ook wel 10 berichten gekregen voor actie's tegen de brandstofprijzen, maar heb het idee dat dit niet echt helpt, misschien helpen die staking zoals in Spanje meer, aangezien het hele verkeer wordt vast gezet.

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ja dat denk ik ook dat dat meer effect heeft.
    De ministers die er over beslissen hebben makelijk praten, zij krijgen een auto, hoeven geen belasting, verzekering en brandstof te betalen maar mogen er wel over beslissen.

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Van mij mogen ze best een dag het hele verkeer platleggen als het effect heeft!

vind het veeeeel te duur geworden (ookal hoef ik het zelf niet te betalen).

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Prima dat ze dat doen ,het is toch ook niet normaal meer, zo kunnen ze toch bijvoorbeeld geen klein bedrijfje draaiende houden!

En diegene die er over beslist betaald zelf geen sodemieter! :evil:

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha daarom rijden wij op gas ;)
    is 55 cent een liter ipv 1.55 :)
    maar ik word gek van die doorstuur mails en alles..
    en vind het soms een beetje overdreven worden.. maar de prijzen trouwens ook ;)

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die prijzen zijn gewoon belachelijk, ook van de benzine. Heel rijdend Nederland zou gewoon een week z'n voertuig moeten laten staan.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

z'n boycot van een dag help niet ook niet bij de grote namen shell esso enz als je nagaat dat er 70% van de benzine prijs naar het rijk gaat blijft er weinig over van die 1.60 te liter en dat de shell zoveel omzet maakt heeft niet te maken met de benzine maar met het even drinken eten kopen

10. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ik ben het wel eens dat ze actie voeren maar vind het minder dat ik er straks voor in de file terecht ga komen.
    ik vind de prijs van de benzine ook veel te duur maar op deze manier verbruik ik mijn benzine alleen maar. dus een andere actie lijkt mij zin voller.

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik heb gisteravond, 1,659 betaald voor een liter

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar gaat ruim een euro van naar het rijk belagelijk toch! niet normaal meer en hun een loon van 10000 euro per maand!

13. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    woowww is de benzine prijs al zo hoog :confused:
    pfff ik blij dat we 55,9 cent voor de liter betalen scheelt gewon ruim 1 euro.. niet normaal meer

14. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Doen ze toch niet. Iedereen zeurt wel over de prijzen, maar iedereen (inclusief mijzelf) blijft toch autorijden! Ik snap wel dat het voor kleine bedrijfjes erg vervelend is. Die kunnen niet zonder transport. Maar eerlijk gezegd, als het echt te duur is, waarom wordt er dan nog zoveel onnodig auto gereden? En dan bedoel ik niet het noodzakelijke, want ik snap dat het soms echt nodig is. Maar ook voor kleine stukjes wordt echt heel vaak de auto genomen.
    Niet dat ik het leuk vind dat de prijzen zo stijgen hoor. Is echt jammer. Maar dat vind ik van alle andere prijzen ook.

Groetjes

15. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik ben het er helemaal mee eens dat ze dit doen.

De prijzen zijn gewoon belachelijk hoog nu. Nog even en we kunnen de benzine niet eens meer betalen.

Alleen wel een beetje jammer, op mijn werk hebben we er zwaar onder te leiden. Werk in de logistiek en nu komen er geen wagens meer aan...

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey natassie fijn he z'n gas tank! ik heb er ook een in mijn auto ik had een ibiza maar heb nu sinds 4 maanden een een 156 met gas tank nou rijd ik voor 20 euro 400 km ik tank ook nog maar 1 keer per maand ik gebruik de auto bijna niet

maar ik heb al in de wandel gangen gehoord dat volgende week er echt harde acties komen als het vandaag niets op brengt dan gaan de depots en grenzen dicht

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het is inderdaad echt belachelijk, die prijzen! Ben het dan ook meer dan eens met acties, alhoewel ik vind dat ze lekker de binnenstad van Den Haag moeten blokkeren en niet de snelweg.

De auto is puur een melkkoe voor de overheid. Inmiddels moesten wij voor een (relatief zuinige) Skoda Octavia 25% bijtelling betaalden. Dat is bijna € 400 netto wat je betaalt aan extra belasting per maand! En de diesel is inmiddels bijna net zo duur als benzine, tel daarbij op de wegenbelasting van € 90 per maand en 25% bijtelling + BTW, zo hier en daar een boete als je eindelijk eens door kan rijden, voor ons € 8 tol per dag voor de tunnel...

Echt zo belachelijk! Vooral het schijnheilige smoesje dat ze het allemaal 'voor het milieu' doen. Natuurlijk. Als voor het milieu waren, zouden ze snel extra wegen aanleggen en verbreden zodat we eens konden doorrijden ipv lekker CO2 uit te staan stoten in die eeuwige file!

En voor de zelfstandig chauffeurs vind ik het helemaal rot. Die kunnen straks hun bedrijfje opdoeken omdat dit kabinet nu eenmaal miljarden extra nodig heeft voor hun kansloze projecten... :evil:

Nee, wat mij betreft gaan ze lekker harde acties voeren, misschien dat er dan eindelijk een keer eens iets doordringt in Den Haag (zou het...?)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gas was 1,5 jaar geleden 42 cent, ook fors omhoog gegaan aangezien het langs de snelweg 60 cent is en ze schatten de gas in 2009 op 1.00, dus die gaat net zo goed omhoog als de overige brandstof...

on; ik vind het goed, platgooien die handel.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    scheelt 1 euro ja, maar ik rij bijna 900 km op een tank, 1 op 16/17, gas rijdt veel duurder, ben je wel goedkoper uit, maar niet schikbarend veel....plus dat het ondrhoud van een gasauto duurder is dan een benzineauto.

Ik had een diesel, die heb ik bewust weggedaan omdat benzine goedkoper was, zelf met mijn 60.000 km per jaar.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind het terecht. Moet je kijken wat een prijzen, man echt debiel!'Dit betaalde we eerst bijna in guldens!

Mijn man rijdt voor een supermarkt en het schijnt dat de chauffeurs die voor supermarkten rijden, de boel ook een dag willen platleggen, dus niet bevoorraden. Zouden ze dat dan voelen in Den Haag?

Deel Deze Pagina