Hallo!! Zoals jullie in mijn ondertekening kunnen zien heb k in mei helaas een miskraam gehad. Ik was toen net gestopt met de pil en we waren nog helemaal niet aan het klussen voor een babietje. De ronde daarop wou ik niets anders dan terug zwanger zijn... Het leek net een obsessie! Helaas werd ik na 26dagen weer (netjes) ongesteld. Nu de ronde daarop doen we het heel rustig. Ik heb de miskraam geaccepteerd en ik heb weer rust. Wegens de drukte die wij de aankomende maanden gaan krijgen, hebben we een pauze ingepland en in eind september/begin oktober gaan we het weer proberen. Klussen voor een babietje!! (Ik kan eigenlijk helemaal niet wachten, maar geduld is een schone zaak hihi) Nou wil ik graag mijn cyclus beter leren kennen in deze aankomende maanden. Ik wil de volgende cyclus beginnen met temperaturen, om zo een beter inzicht te krijgen. Ik wil graag ervaringen horen van de deskundigen hier over het temperaturen! Hoe gaat het precies? Waar moet ik opletten? Ik moet dan elke dag op een zelfde tijdstip in de ochtend mijn temp. meten en als ie zakt, dan was dat mijn eisprong?? Leg het mij alsjeblief allemaal uit meiden!!!
Hi Stralend! Da's goed balen van je mk - het is niet verkeerd om tijd te nemen voor de verwerking ervan.... en dat je nu niets liever wil dan weer zwanger zijn snap ik goed..je hebt even mogen proeven en tis je weer afgenomen 'k hoop t nooit mee te hoeven maken Voor wat betreft 't temperaturen - als je daar al meteen mee wilt beginnen, want vaak duurt een paar maanden voor je je 'eigen' cyclus weer hebt. 't kan natuurlijk geen kwaad, maar je begint wel al meteen met een best 'zware' last..'t zorgt er namelijk voor je elke dag bezig bent met zwanger worden, ook al is't maar 1 minuut werk. Het werkt zo: - elke dag op hetzelfde tijdstip, een uur kan al 0.1 graad schelen namelijk - rectaal en met een digitale thermometer - wanneer je een aanhoudende verhoging hebt van ongeveer 0.3 graad weet je dat je je eisprong hebt gehad - bij een regelmatige cyclus, kun je na 3 maanden ongeveer wel inschatten wanneer je je eisprong zal hebben Wat je hierbij kan helpen is de site fertilityfriend, kijk maar bij de link van mijn onderschrift. Je kunt daar zelf gratis een account aanmaken en daar je temp en evt andere dingen bijhouden, zoals je afscheiding, gevoelige borsten enz. Veel succes met zwanger worden en sterkte met het 'wachten' tot t najaar! groetjes loekie
Elke ochtend op hezelfde tijdstip voor je uit bed komt je tempratuur rectaal opmeten.Het beste kan je dus je wekker zetten.Maar als je een regelmatige cyclus hebt is het niet echt nodig te tempen en je bent ook al zwanger geweest,het kan wel een bepaalde spanning geven namelijk. Wat bedoel je trouwens met pauze ivm drukte? Ga je dan weer met voorbehoedsmiddelen vrijen ofzo?
Ja ik sluit me aan bij de anderen, alleen ik doe het niet rectaal, dit is wat minder nauwkeurig maar ik vind een hoop minder gedoe. Ik heb het bijna een half jaar gedaan, en kon heel goed mijn cyclus bepalen.......toen mijn temp als een idioot zakte, 0,3 of meer wist ik dat mijn eisprong eraan zou komen, en het klopte altijd. Fertility friend heeft mij goed geholpen. Ook als je hier je slijm in de gaten houdt krijg je op een gegeven moment een kruis te zien, op het kruispunt heb je je eisprong gehad, wanneer je temp na je NOD boven de rode lijn blijft heb je een goede kans om zwanger te zijn. Wanneer je temp rond je NOD weer zakt, want hij gaat na je eisprong aardig omhoog, dan ben je niet zwanger. Succes, oh wat mij ook hielp waren de ovulatie testen, ga ze nu weer bestellen. Want ben nog niet ongi geworden. Succes
Bedankt voor jullie snelle reacties! @loekie1981, ja ik weet dat ik er dan toch nog elke dag mee bezig moet zijn. Maar ik vind het niet erg. Het klinkt raar, maar ik heb geaccepteerd dat we pas in oktober weer echt ervoor gaan. Dat is ongeveer 4maanden. Daarom wil ik de volgende cyclus beginnen, dan heb ik 3maanden om inzicht te krijgen. @Gijsje,ik had een regelmatige cyclus. Ik voel mijn eisprong ook. Alleen ik ken mijn cyclus nog niet helemaal. De maand waarop k zwanger raakte voelde k namelijk op dag 11 van de cyclus mijn eisprong al. We hadden alleen op de 15de onbeschermd sex gehad die maand. Ik dacht toendertijd dat me ei al geweest zou zijn. Want k had een paar dagen last van steken en toen was het weg. De 15de had k dus nergens meer last van, maar er was toen wel een eisprong geweest. De cyclus na de miskraam heb k 2x in mijn cyclus last gehad van steken in mijn linkerkant. Vandaar dat k het deze komende maandjes even wil bekijken met temperaturen. We gaan binnenkort voor een lange vakantie naar het buitenland. Daarna een verhuizing in de planning. Eind september hoop ik dat we alles hebben afgerond, dan kan ik zonder 'zorgen' weer beginnen aan het zwanger raken. We gebruiken nu condooms. Maar k zeg je eerlijk, k ben er geen liefhebber van. Dus hopen dat we het wel vol kunnen houden zo.
En is er een goede site om dit bij te houden... Ik snap namelijk niks van www.feritilyfriend.com, dus een ander site zou erg welkom zijn
KimZaa misschien vind je de volgende site makkelijker. Menstruatiekalender / Vruchtbaarheidskalender / Zwangerschapskalender / Anticonceptiekalender Je kan daar gratis een account aanmaken. Je kan je menstruatie daar bijhouden en de computer je dagen dat je eisprong kan vallen laten uitrekenen. Ook kun je daar je temperatuur bijhouden. Je moet dan op de bovenste balk op 'VANDAAG' klikken. Daarna op 'TOEVOEGEN GEBEURTENIS' klikken. Daarna zie je allerlei afbeeldingen. Voor je temp. moet je op 'TEMPERATUUR' klikken. Later kan je je grafiek terugkijken, door op de bovenste balk (op het begin dus weer) op 'KALENDER' te klikken. Daarna klik je op 'TEMPERATUURCURVE'. Ik hoop dat je iets aan deze uitleg hebt.