Vraagje over gehakt uit de vriezer

Discussie in 'De lounge' gestart door Amezen, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh en bij mij ontdooit gehakt echt niet na een dagje in de koelkast. Zou eerder de temperatuur van je koelkast maar eens nakijken.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik denk eigenlijk dat je niet bedoelt te vragen of we het nog zouden eten, maar dat je je partner te kak wilt zetten omdat hij het in z'n hoofd haalt om het zo te doen.

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik denk dat ik dit een beetje een lullige opmerking vind.

Maar gelukkig mag iedereen hier zeggen wat hij wil.

4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Weggooien is misschien zonde. Ik had het mijn vriend wel voorgezet, maar zelf niet genomen.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik snap het probleem eigenlijk niet zo.. Hij moest vlees uit de vriezer halen om het te laten ontdooien.. Denk je echt dat het binnen een halve dag volledig was ontdooid in de koelkast?

Ik leg mijn vlees ook altijd vanuit de vriezer op het aanrecht.. Je doet nu net of het dagen heeft liggen rotten op je aanrecht.. Maar de meeste tijd was het nog gewoon bevroren.. Er is echt niks mee aan de hand.. Zonde als je gewoon goed voedsel weg gaat gooien.

En om heel eerlijk te zijn, ik vind het een beetje lullig om je man een droeftoeter te noemen.. Al helemaal omdat hij niks verkeerds heeft gedaan..

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou gewoon eten hoor ik ontdooi al mijn vlees op die manier.
    En gehakt rul je meestal, als je zo voorZichting bent... Gooi het dan bevroren in de pan. Doe ik ook regelmatig;)

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Jee... Wat een opmerking van niks! Dat lijkt me toch wel het laatste wat TS hiermee bedoelt. Rare gedachtengang als je het mij vraagt :(

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik ontdooi ook altijd zo als we het dezelfde dag opeten.
    Mits het erg warm is buiten.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Joh effe voelen of het niet heel vies warm is. Vinger d'r in :p

Kun je echt nog wel eten hoor.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    In de koelkast is het na 10 uur echt niet ontdooid hoor! Dat duurt hier wel 48 uur of zo. Ik zet het ook altijd de hele dag op het aanrecht.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

TS hoe warm staat jouw koelkast ?

Zou me als ik jou was eens gaan afvragen of die wel koel genoeg staat, als jouw gehakt zo snel ontdooit is dan is dat niet goed hoor, dan zou ik de rest van de etenswaren in je koelkast maar eens na gaan kijken ;)

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zet het altijd in de magnetron. In de koelkast is vaak het midden nog hard. Iedereen leeft hier nog..dus het zal wel goed zijn :D

Kip doe ik trouwens wel altijd in de koelkast.. dat vind ik zulk raar vlees..dr is altijd wel wat mee :p

13. Maia

Maia Niet meer actief

wij ontdooien altijd alles buiten de koelkast. Wordt toch weer goed verhit. Dus ik zou het gewoon eten (heb ik ook steeds tijdens mijn zwangerschap gedaan, nu nog steeds) :)

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    HIer idem hoor... mn vriend zet het vlees ook altijd op het aanrecht om te ontdooien en ik heb het ook altijd gewoon zo gegeten... en de kinders ook hoor.
    Wel houden we de temperatuur in de gaten... vallen de mussen van het dak... dan gaat het hier dus wel de koelkast in, dan duurt t maar wat langer.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik doe vaak het de avond vantevoren uitleggen en dan in de koelkast...maar dan is het de volgende dag dus nog voor meer dan de helft bevroren. :p
    Dan leg ik het dus alsnog een paar uurtjes op het aanrecht.
    Nooit ziek geworden. ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik haal het vlees altijd 24 uur van tevoren uit de vriezer, leg het dan in de koelkast. Als we het dan nodig hebben is het binnenin meestal nog bevroren. Als ik vlees vergeten zou zijn eruit te halen, zou ik het 's ochtends op het aanrecht zetten voor 's avonds (tenzij het 30 graden is natuurlijk, dan eerst in de koelkast en zo'n 4 uur ofzo voor gebruik op het aanrecht)

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik haal altijd s ochtends het vlees uit de vriezer en laat het buiten de koelkast ontdooien. Ook nog nooit ziek van geweest. En so what. Hoogstens wat last van kots of schijterij. Voedselvergiftiging maakt je alleen wat ziek. Meer niet. Ook niet als je zwanger bent.

En wat de rest zegt, wat heb je vriend nou verkeerd gedaan? Als hij het in de koelkast gezet had dan was het nu nog bevroren.

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Nou is het voedingscentrum ook wel heel panisch hoor wat betreft bacteriën. Die vinden dat je rauwe kip met mes en vork moet snijden om het vooral maar niet aan te raken.

19. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Bij mij ontdooit gehakt wel na een dagje koelkast. Is het niet ontdooit dan hup in een kom koud water (met vrieszakje er nog om natuurlijk :p). Maar ja, als het gehakt nog ok ruikt en eruit ziet... Het is geen kip hé. Daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee noor, als ik bevroren gehakt 's avonds om 23.00 uur in de koelkast leg, is dat 12 uur later nog steeds een bevroren klomp. Af en toe voel ik even hoe ver het al is als het op het aanrecht ligt en als het bijna helemaal ontdooit is, dan draai ik balletjes en zet die in de koelkast. En dat is toch vaak ergens ver in de middag hoor!

Als je het idee hebt dat je gehakt zichzelf heeft verplaatst, kan je het beter weg doen.:p

Deel Deze Pagina