werktijden/dagen veranderen ?

Discussion in 'De lounge' started by Pluisjee, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Heey Dames ,

Ik zit in een dilemma en ik weet even niet wat ik moet kiezen.
    Ik werk bij me stiefvader op kantoor van een auto bedrijf ik doe daar de gehele administratie en aangiftes.

Op dit moment werk ik 4 dagen van 9.30 tot 15.30 uur.
    1 dag op de woensdag zit ik op school ( nog een klein jaar zit te wachten op 2 exames dus zit van +/-9.00 uur tot 12.00 uur op school).

Nu heb ik een 24 uurs contract en is me gevraagd of ik niet liever 3 dagen van 9 tot 17.00 uur werk.
    1 dag vrij , 1 dag school. Mijn vrije dag wordt maandag.

Ik zit dus in dilemma , aan de ene dag heerlijk 1 dag echt vrij in de week.
    Aan de andere kant , als ik tot 17.00 uur werk mag ik hopen dat ik rond 18.00 uur thuis ben door files etc.
    Als ik me oude dagen houdt ben ik met 20 minuten thuis.

Ik werkte altijd 4 hele dagen maar omdat ik CVS ( chronisch vermoeid heidssyndroom) ben ik me dagen gaan verdelen.
    Nu gaat het een stuk beter met me en ben ik al minder moe. Alleen 40 uur werken is me te veel. Laatst 3 weken gedaan in de vakantie.

Ook met oog op de toekomst dat we een kindje willen , en ik 3 vaste dagen wil gaan werken is dit natuurlijk al erg mooi.
    Ik werk liever 3 dagen tot 16.30 maar of dit mogelijk is.

Wat zouden jullie doen graag jullie meningen....

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik zou voor de 3 dagen gaan, wellicht kan je overleggen om van half 9 tot half 5 te werken als dat qua verkeer beter uitpakt, maar voor mij zou de keus niet zo moeilijk zijn.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Tsjaa achter de keus hangt natuurlijk ook mijn gezondheid. Ik ben zo bang dat ik weer in stort gaat nu net lekker.
    Aan de andere kant ik mis soms echt een dag om lekker uit te rusten.
    Ik denk ook dat ik gewoon hele dagen ga werken.

Dankje!!

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ja dat is lastig maar ik heb zelf ook een slechte gezondheid, en ik bade er beter bij 1 dag vrij te zijn en 3 dagen te werken ipv 4 dagen werken. vond die 2 uurtjes extra niet heel vervelend je bent er dan toch. plus dat je natuurlijk de woensdagmiddag ook hebt om bij te komen, en als je daarmee klaar bent dan heb je 2 vrije dagen per week, heerlijk toch.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

zou kiezen voor 3 werkdagen en dan eventueel eerder beginnen
    en eventueel op maandag al eten voorbereiden voor dinsdag
    en op woensdag voor de donderdag scheelt ook weer

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Dankjewel !!
    Ik denk dat ik toch die 3 dagen maar ga proberen. Uiteindelijk wil ik hier toch na toe gaan werken.
    En inderdaad dat is makkelijk met eten , maar ik heb man die houdt van koken en die eerder thuis is +/- 3 uur. Begint vroeg namelijk.
    Normaal doordeweeks kook ik , ook omdat hij de laatste tijd savonds klusjes heeft. En in het weekend kookt hij meestal of samen.
    Als ik dus later thuis ben , dan is er grote kans dat het eten klaar staat of hij aan het koken is.

Morgen ben ik ''vrij'' moet naar school, Donderdag ga ik het er eens over hebben.

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik werk ook 24u verdeelt over 3 dagen. Als het druk is op het werk, dan wordt ik voor 28u ingeplant. Maar ik vindt die 3 dagen heerlijk. 9 van de 10 keer werk ik op di, wo en donderdag. Heerlijk 4 dagen achter elkaar vrij en 3 dagen werken.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou ook 3 dagen gaan werken. Zo heb je echt 1 dag vrij. Als je 4 dagen werkt kost dat naar mijn idee mee meer energie omdat je dan een dag extra moet reizen en echt nog een dag van huis bent. Zeker in het geval van de toekomst en opvang is 3 dagen beter.

Share This Page