Willen jullie aub meekijken? eerste x tempraturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door OemRomaissa, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Hallo lieve dames,
    deze cyclus ben ik voor het eerst gaan tempraturen. tot nu toe heb ik 18 meetpunten maar ik kom er niet meer echt uit! ik heb een wat onregelmatige cyclus die tussen de 28 en 35 dagen is (in het verleden nog meer onregelmatiger maar hij is al een paar maanden stabieler)

omdat ik mijn afgelopen menstruatie maar 1,5 dag gebloed had heb ik ook een bloedtest gedaan en die was 3 mIu/ml, negatief dus!

maar nu heb ik toch wat klachtjes dus had ik ook wat zwangerschapstestjes gedaan

de eerste week van de meting waren die zeeeeer licht positief, alleen te zien onder een lamp

deze week zijn ze donkerder geworden en heb ik zelfs ook positief getest met de cb digital die zijn 1-2 weken zwanger

ook heb ik ovutestjes gedaan en die waren bijna positief! echt bijna maar net niet

ik krijg me tempratuurlijst hier niet erop:
    dus hier de link

wel wil ik ook aangeven per dag over de testen, in de hoop dat jullie er wat wijs uit worden

dag datum tempratuur opmerkingen
    1 19 au 36.7 afscheiding/begin menstruatie
    2 20 au 37.1 menstruatie zonder krampen en pijn
    3 21 au 36.6 laaste dag veel afscheiding
    4 22 au 36.6
    5 23 au 36.6
    6 24 au 37.3
    7 25 au 37.1
    8 26 au 37.1
    9 27 au 37.1
    10 28 au 37.3
    11 29 au 37.1
    12 30 au 36.6
    13 31 au 37.0
    14 1 sp 37.0 licht positief met matcare/+ovutest bijna
    15 2 sp 37.0 positief met kv en cb digital 1-2 weken/+ ovu
    16 3 sp 36.9 kv test positief iets lichter dan gistere/+ovu
    17 4 sp 36.9 matcaretest positief duidelijker dan 1 sp/+ovu
    18 5 sp 37.0 kv test licht positef net zoals 2 sep/+ovu

overal waar bij staat + ovu daar begon ik met ovutesten en was hij bijna net zo positief als de controle streep.

wat ik me nu allemaal afvraag, waarom was de zwangerschaps test positief en word hij nu ietjes lichter? ik ga er straks weer een doen

ik heb gevoelige tepels en ik ben wat misselijk

zou het misschien kunnen dat ik tijdens de eisprong positief heb getest met mijn zwangerschapstesten? en is er een eisprong af te leiden uit de tempratuurcurve in de tijd van de positieve zwangerschapstesten

ik mag pas de 23 opnieuw bloedprikken maar dit maakt me zo onzeker en gek.

en vinden jullie mijn tempratuur niet hoog op alle punten?

liefs mij

2. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Temperatuurkaarten

3. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij ben je gewoon zwanger. Als je al zovaak postief hebt getest. Heb je fotos van je zwangerschapstesten? ik denk niet dat je zomaar postief kan testen zonder zwanger te zijn hoor. misschien kan je de verloskundige bellen en vragen om een echo

4. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee kan geen eisprong uit afleiden en je temp is ook niet veel gezakt toen je klein beetje ongesteld was. en volgens mij kan je met een zwnagerschapstest niet positief testen als je je eisprong hebt. wel andersom, dus dat geeft aan waarom je positief test met ovutesten.

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Volgens mij kun je geen eisprong vinden met een zwangerschapstest, maar is het andersom wel zo dat ovulatietesten SOMS positief worden bij een zwangerschap...

Een ovulatietest met een teststreepje dat BIJNA net zo donker is als de controlestreep is negatief. (En Kruidvat ovulatietesten geven heel lang positief, dus die zou ik niet vertrouwen)...

Mocht je streepjes getuur te onduidelijk vinden, dan kun je de ovulatietesten van CB digital proberen. Ze zijn wel wat duurder, maar als je het grootste pak koopt (20 stuks) dan betaal je 50 euro en dan valt het nog een klein beetje mee. Je krijgt dan gewoon een smiley, of niet. ;) Ik gebruik ze sinds deze maand omdat ik ook niet echt wijs werd uit die streepjes. Soms positief of zo goed als positief, dan weer niet, dan weer wel... en uiteindelijk soms een week of anderhalve week later opeens eentje met een teststreep die donkerder is dan de controlestreep...

Als ik je lijstje zo zie, lijkt het erop alsof je nog geen eisprong hebt gehad. (Grafiekje werkt niet). Je kunt ook je lijst invoeren op fertility friend (www.fertilityfriend.com). Die is wel redelijk goed en duidelijk.

Tsja en ten slotte... of je temp hoog is? Kweenie... Je tempt nu voor het eerst toch? Dan weet je denk ik niet precies hoe hoog je temperatuur normaal is. Ik vind het wel aan de hoge kant, maar dat is omdat die van mij alleen na mijn ei rond de 37 graden zit. Ik denk alleen dat dat voor iedereen verschillend is. ;)

Oh en wat je nog zou kunnen doen, is even kritisch naar je thermometer kijken. Je kunt het beste een BBT thermometer gebruiken (die heeft een betrouwbaarheid van 0.05 graden en die geeft twee cijfers achter de komma). Ik heb de mijne online besteld.

Succes!! En ehh... nog even doortempen en doorklussen, zou ik zeggen :D :D :D

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ben het met Fleurtje eens: Je kan ook gewoon zwanger zijn als de zwangerschapstesten positief waren... :D Dan is die bloeding misschien een ovulatiebloeding geweest? :(

Je hoge temp zou wel passen bij een zwangerschap. Misschien de huisarts even bellen? Die kan je ook doorsturen om bloed te laten prikken en daarin kunnen ze ook HCG aantonen. :D

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Bedankt dames,

ik gebruik al 6 maanden de ovutesten van zwanger en kids en ik vind ze heel duidelijk en ik vind er precies mijn ei mee.

foto van de zwangerschapstesten

in het echt zie je ze duidelijk en hoef je echt niet te turen, ze zijn ook flink roze

8. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    hier nog meer alleen de dipstick is een ovutest

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hmmm als ik dit zo zie, zou ik zeggen: ZWANGER :D :D :D

10. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    weet je wat zo vreemd is;
    ik weet zeker dat ik 5/6 aug een eisprong heb gehad want ik kreeg een echo en heb progestoron geprikt ik moest dus de 19 ongi worden en dat werd ik ook (1,5 dag) het lijkt me sterk dat ik dus weer een eisprong had! dus 5/6 aug en de 19de weer??

maarja anders zie ik er ook geen verklaring voor

de 20 heb ik bloed geprikt en dat was 3mIu/ml negatief dus, dus daarvoor kan ik onmogelijk zwanger zijn geraakt, misschien tentijde van de bloedtest, ik vond de afscheiding tijdens mijn menstruatie wel erg elastisch!

ik mag dus geen bloed meer prikken van de HA en de gyn omdat ik dat deze maand al gedaan heb, dus ik moet wachten tot de 23 me nieuwe nod!

maarja ik wil het eigenlijk wel eerder weten omdat ik onzeker ben en ook geen zwangerschapsvitamines slik en ik al 7 keer een vmk heb gehad

11. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zou de verloskundige bellen en vertellen datje verschillende positieve zwangerschapstesten hebt gehad. dan mag je op gesprek komen en als je dan zegt dat je wat bloed hebt verloren maken ze vaak meteen een echo. Je hoeft niets te zeggen over je bloedtesten, want je hoeft niet eerst naar de huisarts voordat je naar de verloskundige gaat. trouwens bloedtesten hoeven niet altijd iets uit te wijzen als er nog niet genoeg hormonen zijn aangemaakt kunnen ze dit ook niet zien.
    ik denk dat je zwanger bent want een clear blue heeft vaak meer hcg nodig en die zegt dat je zwanger bent. je hebt toch ook geen bloed meer verloren dan die 1,5 dag?

12. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    bedankt voor je antwoord, nee ik heb geen bloed meer verloren na die dag

maar als ik nu zwanger zou zijn dan is dit pas 4 weken en dan kan je ook niets zien op een echo.

ik heb dus eergisteren gegoogeld en ik las toch dat meerder vrouwen een postieve zwangerschapstest hebben tijdens hun eisprong, ik vind het alleen gek dat de cb er ook reageert, kv is gevoelig dat kan ik me wel voorstellen

ik probeer zo even de gyn te bellen en even uit te leggen

13. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    en wat me ook wel wat zorgen baart is dat mijn kv testje net lichter was als die van 2 sep. en dat is denk ik ook niet de bedoeling

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Dat is op zich niet de bedoeling, maar met 1 lichter testje zou ik me nog geen zorgen maken. Het kan ook zijn dat nu toevallig je urine wat minder geconcentreerd is... ;)

Ben het met Fleurtje eens: vk bellen! Echo kan zeker wel met vijf weken, dus misschien mag je dan volgende week?

15. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    morgen middag krijg ik een belafspraak met de gynaecoloog, ik hoop dat ik toch bloed mag prikken

16. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @OemRomaissa: Ik ben erg benieuwd! Spannend hoor!

17. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb vandaag de uitslag
    het zwangerschapshormoon was 16 mIu/ml (2 weken geleden nog 3) hij is dus wel gestegen maar niet voldoende

veder heb ik ook volgens de gyn een eisprong gehad en dat zou ook kloppen met de positieve ovutest,

dinsdag moet ik bloedprikken voor het hcg en de progesteron. de gyn begrijpt er zelf ook niets van, maar goed daarom was de tempratuur blijkbaar zo hoog

xx

Deel Deze Pagina