Iemand verstand van tuinverlichting?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mikki77, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik als klus-dummie zit weer eens met een enorm technisch probleem ;)

Volgende week wordt onze tuin opnieuw bestraat. We laten dan ook meteen een grondkabel voor tuinverlichting onder de tegels leggen, waar we dan een stuk of 10 led of halogeen lampjes op aan willen sluiten. Ook willen we nog een stopcontact in de tuin voor de barbecue.
    Nu ben ik er inmiddels al uit dat ik een YMVK-as kabel moet hebben. Maar dan? Ze zijn er in 2-, 3- en 4-aderige uitvoering, en ook nog in verschillende diktes (1,5, 2,5, 4 mm. etc.).
    Kan iemand mij vertellen welke kabel we moeten nemen? En weet iemand toevallig ook nog een webshop/winkel/bedrijf waar ik zo'n kabel goedkoop kan krijgen? Ik was vandaag in de bouwmarkt, en daar kost 40 meter grondkabel meer dan 100 euro...

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ik zal zo als manlief uit z'n nest is even vragen welke kabel wij erin hebben, maar heb je echt die lengte nodig?
    Het gaat vanuit je stoppenkast onder je huis door en dan kan je m vanaf de tuin laten verspringen naar waar je licht wilt hebben.
    Ken je niemand die in de bouw zit of in de grondkabels, die kunnen vaak wel een stuk meenemen van hun werk. (manlief is bouwvakker en kreeg zo een groot stuk mee van z'n uitvoerder)

3. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Wij hebben in onze tuin grondkabel 4 aderig. 2 zijn aangesloten op de sokkel voor stroom. Hier zitten onze ledjes ook op een tijdschakelaar aangesloten. De andere kabel is nog vrij. Daar komen de andere lampjes op omdat wij die willen dimmen. En (4)de kabel is de mantel dit is bescherming voor stel dat je in de tuin aan het graven bent en je schop gaat er doorheen. Deze beschermt dat. Ja wij waren ook veel geld kwijt voor de bekabeling maar kijk of het ergens in de aanbieding is hebben wij ook gedaan scheelt toch weer

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb het even gevraagd ... wij hebben 3 ader en 18mm dikte.

Deel Deze Pagina