hai allemaal, Zondag vier ik mijn verjaardag, meestal maak in een monchou taart (lekker makkelijk uit zo'n pakje) Maar dit jaar zou ik zelf wel wat creatiefs willen maken. Misschien een leuke variant op een kwark of monchou taart? of een slagroomtaart of iets dergelijks? Iemand ideeën?
Banoffee pie!!! BAnaan tOFFEE taart dus. Banoffee Pie | OverEten.com Echt zo lekker en helemaal niet moeilijk. De toffee kun je ook gerust een dag (of dagen) eerder maken, geen probleem.
Zo die taart moet ik een keer maken!!! Heb hier vorig jaar vaak kwarktaart gemaakt! 1 pak aardbeien kwarktaart mix van AH eigen merk (die is een stuk frisser dan van bv dr oetker) en dan verse aardbeien klein snijden en erin! Dan laten opstijven, echt super lekker!!!
Gewoon een cake bakken maar dan in een ronde vorm. Als ie klaar is doormidden snijden zodat je 2 rondjes hebt, Dan doe je op de onderste helft jam, ik had abrikozen dan de bovenste helft er weer op. Dan smeltchocolade er op smeren uit zo'n zakje die je in warm water moet doen. En helemaal mee bestrijken de cake dus, 2 zakjes in totaal. Dan kun je de taart nog versieren met toefjes slagroom en evt de zijkant met taartdecosprinkels... Dan heb je nog een bokkenpootjestaart... Kant en klare taartbodem kopen en 2 pakken bokkenpootjes en kant en klare slagroom 2 maal. Laag slagroom over de bodem en dan de bokkenpootjes er op leggen dan weer slagroom enz enz,in de koelkast op laten. Je kunt ook ern laag advocaat als eerste doen...
Had die chococake gemaakt voor mijn zoon, had er een kindertaart van gemaakt en nu ga ik hem maken voor de dochter van manlief!! Dan garneer ik hem nog meer feestelijk...kennis had hem laatst ook al gemaakt...hij valt goed bij de visite...zal een foto et van plaatsen in me album morgen...
Ik heb altijd iets van 3 taarten/cakes, maar één daarvan is altijd de bosvruchtenkwarktaart. Visite vind 'm heerlijk! Ik maak de bodem klaar, daar doe ik lekker frambozen op (doosje uit de diepvries van AH) en dan de kwark. Bovenop nog wat aardbeitjes en smullen maar! Ergens nog een soort van goed ook, met fruit.