Vraagje over groei curve

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saskia86, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Hallo,

Ik heb even een vraag. Afgelopen week een groeiecho gehad bij 32 weken, nu blijkt de kleine meid op de p5 lijn te zitten. Ze groeit wel haar eigen lijntje. De gyneacoloog deed er nogal luchtig over. Maar nu lees je op verschillende sites/forums dat ze extra in de gaten gehouden worden maar dat is bij mij helemaal niet! Moet ik mij nu zorgen maken of is het zoals de gyneacoloog zegt: het is gewoon een klein babytje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia86,

als je kindje tot nu toe op dezelfde lijn blijft groeien hoeft dat, ondanks dat het op de ondergrens is, inderdaad niet te betekenen dat er intensiever gecontroleerd moet worden. Je krijgt als het goed is bij 36 weken nog een keer een echo. Intussen is het belangrijk dat jij die kleine goed voelt blijven bewegen.
    Als verder alle randvoorwaarden goed zijn (voldoende vruchtwater, voldoende beweging, groei volgend curve, geen relevante zwangerschapsklachten zoals suikerziekte of hoge bloeddruk etc) kan het inderdaad zijn dat de gyn tevreden is en geen aanvullende onderzoeken nodig heeft. Het gaat ook om de losse metingen zoals het buikje, niet alleen het totaal gewicht.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina