Eet schema baby bijna 5 mnd...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Noraley, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noraley

Noraley Lid

26 jul 2012
    7
    0
    0
    #1 Noraley, 25 dec 2012
    Laatst bewerkt: 25 dec 2012
    Hallo,

Amel is bijna 5 mnd oud, ben eergister begonnen met 't fruithapje.
    De eerste keer dacht ze "wat moet ik hier nou weer mee" 2e keer waren 't al wat meer hapjes en vandaag heeft ze alles op!
    Helemaal trots natuurlijk, maar vraag me af of 't volgende schema wat ik in m'n hoofd heb voor straks goed is, ik wil namelijk eind vd week beginnen met groentenhapjes!

Dan zou 't er zo uitzien...

Rond 7.30u: fles 210 CC (7 schepjes)
    Rond 10.30u: fruithapje
    Rond 12.00u: fles 160 CC (4 schepjes)
    Rond 18.00u: groentenhapje (gewoon bij ons aan tafel straks)
    Rond 20.00u: fles 210 (7 schepjes) of pap...

En dan hoop ik dat ze straks in de ochtend na 't fruithapje wakker blijft, tot de middagfles, daarna middagdutje, en dan vanaf 't groentehapje tot de nachtfles/pap wakker is om dan de nacht in te gaan... Regelt 'n baby dit zelf, of moet je dit sturen?

Nu heeft ze dit:

7.30u fles 210cc
    12u fruithapje en daarna fles erachteraan 190 cc
    16.30 fles 210cc
    21.00u/21.30u (als ik kan rekken) fles 210cc

Ze is nu tussen de anderhalve uur en 2 uur wakker na elke voeding, maar meestal anderhalf..en dan weer op bed.
    Sinds 'n paar dagen krijst ze 't uit als ik haar op bed leg na haar laatste flesje, maar 't kan geen pijn zijn want als ik haar oppak om te troosten is ze accut stil, dus gister heb ik haar 'n uur laten huilen, uiteindelijk in slaap gevallen.
    Vond 't vreselijk moeilijk en heb haar tussendoor 3 x getroost (zonder elke keer op te pakken) maar wil niet straks 'n moeilijk in slaap vallend kind hebben...

Nou... doe ik 't een beetje goed? Of word ik aangemeld bij de kinderbescherming? :D

Hoor graag van jullie pro's!

Gr. Nora

Ps: ze groeit goed volgens 't CB en is altijd lekker tevreden en nieuwsgierig...
    Ze is as dinsdag 5 mnd oud en weegt 6700 gram.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Nora,

Je mag je schema wel zo aanhouden en het groentehapje er bij gaan geven. Het verschil tussen de hoeveelheid voeding is anders best groot. Eventueel kun je de fles rond 16.30 uur wel iets minder geven.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina