Baby paars bij poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil niet voor niks de huisarts bellen, dus kom even hier vragen of.dit normaal is..

E. heeft de laatste weken moeite met poepen. De ontlasting is veel vaster geworden sinds ze vast voedsel krijgt. Het zijn geen keutels, maar het blijft wel rechtop staan. Deze poept een keer in de drie dagen. Klinkt redelijk normaal volgens mij. Alleen loopt ze helemaal rood/paars aan als ze moet poepen. Ze krijgt er zelfs tranen van in haar ogen. (niet van huilen) Is dit normaal, of moet ik hiermee naar de huisarts?

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    wat zielig dat het zo veel moeite kost voor je kindje... misschien zou je bij fruithapjes de banaan kunnen laten staan en wat meer voor kiwi gaan? Banaan stopt, terwijl kiwi vaak zorgt voor wat zachtere ontlasting...

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja wat meer laxerend fruit geven en 1 theelepel zonnebloemolie/olijfolie door het avond eten doen of door de eerste fles.
    Hier moet ze ook enorm hard persen en moet zoveel kracht geven om te poepen dat ze ervan moet huilen.

4. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Dat bananen verstoppend werken is maar half waar. Als je groene bananen geeft is dat zeker zo, maar geef je rijpe bananen is dat juist laxerend!

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet echt een fruitliefhebber, 2 happen is al veel. :D Onze dame heeft liever groenten. Olie in de fles heb ik geprobeerd maar helpt niet. We gebruiken nu ook probiotica, daardoor poept ze wel vaker. Eerst was het één keer per week, nu weer om de dag. Maar het is zo'n zielig gezicht. :(

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    je kan ook wat olie door de groentehap doen ipv fles

Deel Deze Pagina