Weer zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Diane83, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diane83

Diane83 Nieuw lid

8 feb 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mijn naam is diane.

Op maandag 10 januari zou ik 11 weken zwanger zijn. Alleen vanaf de 6e week verloor ik al bloed. Met de echo op die dag (mijn 3e echo al) bleek dat het hartje niet meer klopte. Het hartje was met9 weken gestopt. Op 19 januari is het spontaan eraf gekomen (gelukkig). Mijn bloeding is toen gestopt op 25 januari. En vandaag heb ik te horen gekregen via wekelijks bloedonderzoek dat het HCG nu helemaal uit mijn lichaam is. Nu is mijn vraag wanneer ik weer zwanger kan worden. Sommige mensen zeggen meteen maar andere zeggen dat ik de 1e menstruatie weer af moet wachten. hoe kan ik nu bereken wanneer mijn menstruatie weer begint en wanneer mijn ovulatie plaatsvind. Zou het namelijk heel fijn vinden weer zo snel mogelijk zwanger te zijn.

Alvast heel erg bedankt voor je reactie!
    Groetjes Diane

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Diane.

Je kunt na een miskraam meteen weer zwanger worden. Dat is geen probleem. Maar berekenen wanneer je menstruatie weer komt en nog belangrijker wanneer je ovulatie is, is helaas niet te voorspellen ten gevolge van de miskraam kan je hormoonhuishouding door elkaar gegooid zijn. Dus is het niet te zeggen wanneer de ovulatie is.

Groetjes Ineke.

3. Diane83

Diane83 Nieuw lid

8 feb 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ineke.

Bedankt voor je antwoord.
    Dus nu gewoon oefenen en hopen dat het raak is tot mijn menstruatie is geweest en dan kan ik beginnen te tellen wanneer ik weer zal ovuleren. Of kan het zijn dat het dan nog steeds niet te bepalen is door mijn hormoonhuishouding?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Diane83.

Inderdaad weer oefenen.
    Na je menstruatie kan je weer beginnen met tellen. Het kan zijn dat het een aantal cycli duurt na een miskraam, voordat er echt weer regelmaat zit. Het kan ook na 1 menstruatie alweer regelmatig zijn. Dit varieert per vrouw.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina