Vraagje over hardheid baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dreamer78, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer78

Dreamer78 Lid

24 feb 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik vroeg me af of het zo kan zijn dat je baarmoeder gewoon harder aanvoelt als je loopt/staat/bezig bent dan wanneer je zit/ligt.
    Ik merk sinds van het weekend namelijk dat dat bij mij wel het geval is...en ik weet niet of het eerder ook al zo was, maar dit weekend ben ik er op gaan letten.
    Of zijn dit soms harde buiken? :$ Want dan heb ik ze wel erg vaak...en bij de minste actie! Als ik ga zitten trekt het overigens binnen een minuut of nog sneller weg...
    Ik ben morgen 24 weken zwanger trouwens en ik voel het kindje heel goed bewegen.

Groetjes,
    Dreamer78

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi dreamer28,

dit is een heel bekend verschijnsel. Het is een samentrekking van de baarmoeder doordat deze wordt geprikkeld door activiteit van jou of je kleine of juist wanneer je net rustig bent. Wanneer je er veel last van hebt, met name bij activiteiten, dan moet je wel even goed opletten. Ik zou dan wel even rustiger aan doen. Een aantal harde buiken per dag is helemaal niet er, zeker als ze niet om de zoveel minuten komen. Maar als je het negeert en druk bezig blijft kan het wel een probleem worden. Dus: als je er een dag veel last van hebt heb je teveel gedaan en moet je echt de volgende dag rustig aan doen en zoveel activiteit even mijden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina