Zegt wel/niet indalen iets over je bekken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Princess81, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hoi, Ik ben de vorige keer middels een ongeplande keizersnede bevallen. De bevalling was opgewekt met 38 wkn ivm hoge bloeddruk en kwam maar niet op gang. Toen ik na 36u op 5cm bleef steken werd er een keizersnede besloten. In de evaluatie konden de gyneacologen niet met zekerheid zeggen of het nu aan mijn bekken lag of niet. De gynaecoloog adviseert voor deze zwangerschap een keizersnede, maar ik mag het eventueel wel tot 8 uur zelf proberen. Nu was mijn dochter dus niet ingedaald (ook niet tijdens de bevalling) en nu vraag ik me af of dat een teken is dat mijn bekken te nauw is?

Vanwege het lange herstel vd keizersnede zit ik er nu aan te denken om het zelf te proberen. Maar het staat me een beetje tegen dat ik misschien 8u lang voor niets lig te puffen, dus ik bedacht me dat als deze kleine meid ook niet indaalt ik dat risico niet wil nemen, maar is dat terrecht?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Princess81,

ik vind het een reële vraag van je. Hoe groot was je eerste kindje? Het kan zijn dat je kindje inderdaad te groot was voor jouw bekken en dat het daardoor niet indaalde. Je bent ingeleid bij 38 weken, dus bv eerder inleiden deze keer om het kindje niet te groot te laten worden heeft geen zin omdat je vorige keer ook al eerder bent ingeleid. Je zou het inderdaad wel kunnen proberen deze keer en wachten op een natuurlijke bevalling, die heeft toch een kleinere kans op complicaties en medische ingrijpen. Wel moet je weten dat ze je bij een poging spontaan te bevallen n iet te lang laten liggen omdat je nu eenmaal een litteken in je baarmoeder hebt, vandaar die 8 uur die ze zeggen. Ik kan je eigenlijk niet echt ene advies geven. Proberen kan prima, maar ik snap de mogelijkheid van een primaire keizersnede. Heb het er gewoon goed met je partner en daarna nog eens met de vk/gyn over. Je moet je er gewoon goed bij voelen, wat je ook kiest, da's het belangrijkste van alles!

Groetjes Brigitte

3. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je snelle antwoord! Mijn dochter woog bij de geboorte 3760g en was 55cm lang, lang en slank dus ;) Haar hoofdje was volgens de gyn zelfs nog wat aan de kleine kant dus vandaar dat hij voor deze bevalling een keizersnede adviseert. Maar ja, hij zei ook dat hij niet met zekerheid kon zeggen of het nu aan mijn bekken lag of dat mijn lichaam gewoon nog niet toe was aan bevallen.

Pfff, moeilijk hoor. Manlief weet het wel ---> Keizersnede! Wel zo gemakkelijk zegt hij dan haha. Tja, mannen.... Ik moet daarentegen wekenlang rustig aandoen ivm herstel en dat staat me zo tegen. Ik heb iig nog tijd zat om te beslissen ;) Als ik met 32 wkn weer in Nl ben zal ik dit ook nog eens met de gyn. bespreken. Bedankt iig voor je advies!

Deel Deze Pagina