Tja sorry voor het onderwerp.. ik moet zeggen dat ik voor de bevalling nooit bewust naar mn vagina enzo gekeken heb maar soms zou ik wel willen dat ik dat wel had gedaan! Wat is nou normaal om te zien? Hier nog steeds aan de voorkant een soort bolvorm, maar last heb ik er niet van. Aan de achterkant zaten hechtingen en daar zit nu ineens een roodachtig stukje vlees.. beetje doorschijnend..Het komt van binnenuit. De opening van de vagina zie je alleen als ik 'pers' dus vraag me sowieso af hoe manlief daar ooit binnen moet komen.. Ik heb er zoveel vragen over, is dit allemaal normaal? Je gaat toch ook niet zomaar naar de dokter om alleen ff te laten kijken?? Hoe ervaren julllie dat....
Hier ook hechtingen door knip maar werd na 6 weken nagekeken of alles okay was. Volgens mij is dat extra beetje wat er bij je hechting is iets wat vaak gebeurt na het hechten... ik ben vaag sorry! weet de details er niet meer van. Als je het je afvraagd zou ik daar gewoon eens een afspraak voor maken dan weet je er daarna ten minste wat meer over. Als het allemaal goed is gegaan met het hechten lijkt het me dat je vriend daar geen probleem mee zal hebben het werkt allemaal nog verbazend goed na zo'n bevalling! Wat ik zelf nog wel eens vreemd vind is dat het allemaal juist veel strakker lijkt.
Ten eerste geen excuus voor het onderwerp. Ben ook knap onzeker over allemaal fysieke toestanden na de bevalling. Bedoel je dat vleesige gebeuren in de vorm van een walnoot voorin je vagina? Dat schijnt normaal te zijn. Het is de achterwand van je vagina. De boel is tijdens de bevalling enorm opgerekt, dat extra moet toch ergens gaan zitten. Als het eruit komt dan schijnt het een verzakking te zijn. Je kunt best naar de ha om er even over te praten als je vragen hebt, daar zijn ze voor. Overigens hebben 8 van de 10 vrouwen een lichte verzakking na de bevalling. Vind het trouwens wel jammer dat er zo weinig bekend is over dit soort dingen na de bevalling. Het ontzwangeren gaat voornamelijk over afvallen en bv. Je moet er gaande weg maar achter komen, terwijl het veel scheelt als je er voor de bevalling op voor kan bereiden door bijvoorbeeld over dit soort onderwerpen te lezen.
Dank jullie wel! Er is bij mij nooit meer naar de hechtingen gekekendus geen idee... Ja die walnoot haha.. Inderdaad jammer, miss zou je gewoon een afspraak moeten bij de HA na een half jaar ofzo. Zelf ga je toch niet zo makkelijk. @Bubi dat hoop ik niet het ging altijd al moeizaam..
Even een upje, nog iemand die wat weet? In het stuk tussen anus en vagina (perineum?) heb ik soms kleine haarscheurtjes, ook erg vervelend.. En achter in mn vagina waar de hechtingen zaten en nu dus een stukje doorschijnend rood vlees, dat wordt donkerder van kleur, net een bloedblaar die je door kunt prikken.. Had al allemaal doemscenarios in mn hoofd laatst, een uur overstuur geweest.. Pff waar kun je al niet aan denken! Liefst zou ik toch eens naar de HA gaan das niet gek toch??? Heb alleen twee kleintjes en die neem ik dan niet mee, geen oppas.. Zal voorlopig wel niets worden dan..
Hoi, Wat vervelend zeg! Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de huisarts gaan hoor! Daar zijn ze voor! Die kleine haarscheurtjes heb ik gehad toen ik een schimmelinfectie had, is dat het misschien? En dat stukje vlees, kan ook wildvlees zijn, van het hechten! Gewoon even naar laten kijken joh, dan ben je weer gerust gesteld Liefs
Het is toch niks geks? En zeker niks om je voor te schamen. Mss ben je er wel mee geholpen en heb je de zekerheid dat er niks aan de hand is.
Klopt. Maar ik ben vaginistisch en heb hier veel problemen mee. Niet het kijken maar wel het aanraken.. En ben dus heel bang dat ik doorveerwezen wordt. Maar inderdaad, de geruststelling ipv de maanden(?)lange onzekerheid is me meer waard. (Als ik die krijg natuurlijk )
Nou, ben gisteren ineens dat stukje vlees verloren, alleen was ht geen vlees maar hechtingsdraad!! Mn man kwam ineens op dat idee omdat het langzaam paars verkleurde tot bijna zwart. Wel was het veel dikker dan draad, waarschijnlijk heel erg opgezet of slijm er omheen ofzo Ik heb het niet in toilet gezien maar goed, het is weg. geen wondje, geen last.. BLIJ!! Nu hopen dat dat alles was, verder kun je het niet zien (nog).
Oh dat had ik ook..NOOIT heb ik daaronder gecheckt voor de bevalling, omdat dat niet nodig was! Nooit naar gestaard of wat dan ook..En na de bevalling wilde ik natuurlijk maar al te graag weten hoe het eruit zag. Dus ik ook helemaal in paniek naar m'n partner gaan (dagelijks!) of het er echt zo vreselijk uit zag/ziet en of het wel normaal is en of ik misschien doodga want ja wat is dat dan?! Volgens hem ziet alles er hetzelfde uit als voor de bevalling (nou nou...Niks moois aan dus!) maar ik wou stiekem dat ik er vaker naar keek voor de bevalling zodat ik zeker weet hoe het uit hoort te zien...
2 jees... ik heb ook ooit last gehad van vaginisme. Of tenminste dat niet echt, ik reageerde vaginistisch. Na de bevalling gaat penetratie een heel stuk beter door het oprekken van alles. Verder raad ik je aan om naar de bekkenfysiotherapeute te gaan, die helpt je nog een heel eind op weg! Inwendig onderzoek gebeurde pas na eerst ontspanningsoefeningen te hebben meegekregen en viel reuze mee!
Hoi, dankje! Na mijn eerste bevalling ging het niet makkelijker dus ik ga er niet van uit dat dat nu wel zo is.. Sowieso wacht ik tot ik het moment van (enige) libido weer bereikt heb anders wordt het helemaal niks, droge boel met BV Verder, nee dat gaat m niet worden, die stap durf ik niet te zetten...
haha dank voor het posten van je vraag hoor! Ik kwam hier eigenljik om dezelfde vraag te posten.. Ik had ook nooit vooraf gekeken en maakte me enorme zorgen om dat walnoot achtige stukje! Was enorm bang dat dat mn baarmoeder was ofzo.. (is het vast niet). Maar ben al heel erg opgelucht dat er hier mensen zijn die dat herkennen. Dan zal het niet zo vreemd en erg zijn als ik dacht Eigenlijk zou de vk bijv. je moeten aanraden om voor de bevalling even te kijken, of zou er informatie moeten zijn over wat normaal is na de bevalling down under. Ik zit dan met nog een vraag.. Ik had nog een hechting aan de binnenkant vrij onderin. Nu hebben we na vier weken seks gehad (ik weet dat dat eigenlijk te snel was.. heb er nu dus ook wel spijt van eigenlijk ) en de ochtend daarna ging de hechting er dus uit. Waar ik tot die tijd zo goed als niet vloeide (een paar druppeltjes bruine afcheiding per dag maximaal) is het sindsdien steeds meer gaan bloeden. Nou weet ik niet of we dus met de seks iets stuk gemaakt hebben waardoor het steeds erger gaat bloeden of dat je na vier weken alweer ongesteld kan zijn? Als niemand het hier weet zal ik er een topic van maken, maar dacht aangezien we hier toch al genante dingen delen durf ik het hier wel te vragen
Ja je kan met 4 weken weer ongesteld zijn hoor! Ik niet, (BV) maar heb het hier vaker gelezen. Verder ook syptomen daarvan? En die hechting, echt kapotmaken kan dan niet meer denk ik.. Maar wie ben ik
Bij mij hebben ze de meeste hechtingen na 2 of 3 weken verwijderd (eerst 4, daarna nog eens 8). Ze losten uit zichzelf niet op (wat wel de bedoeling was) maar hadden ook geen functie meer volgens VK en arts. Mijn wond was toen nog deels open en is twee weken daarna keurig dichtgegroeid. Dusse... een hechting die er na 4 weken spontaan uitvalt lijkt me geen probleem hoor! Als ik het goed onthouden heb doen ze hun werk (de juiste eindjes aan elkaar knopen zogezegd, zodat je niet scheef heelt) in de eerste week.
Nou 2jees, mijn vraag heeft zichzelf beantwoord.. Na een paar dagen steeds meer krampen en bloedverlies, dus hier ondanks volledige borstvoeding gewoon na vier weken alweer ongesteld blijkbaar! Balen Maar weet ik in elk geval hoe het komt.. Heb net weer gekeken, en dat walnoot achtige geval is zo goed als verdwenen Dus blijkbaar trekt het allemaal ook wel weer bij..
Hihi nou ik bekeek mezelf voorheen ook nooit hoor meiden.. Maar mijn knip was ontstoken en telkens als ik hurkte dan voelde ik uit mijn vagina een bobbel zakken Heeft wel een paar maanden geduurd eer ik durfde te kijken naar die knip...en wonder boven wonder zag het er keurig uit haha.. Die bobbel heb ik gelukkig nooit gzien, wel veel gevoeld. Nu 11 maanden na de bevalling is de bobbel weer weg...gelukkig.
Fijn zeg! Oh Indy, je geeft BV en dat is snel dan! Bij mn eerste ging de walnoot volgens mij ook weg na de eerste menstruatie ja.