Ik heb van die ovulatie-dipsticktestjes gekocht. Ik begreep dat het streepje net zo donker of donkerder zal moeten zijn als de ovulatietest positief wordt bevonden. Maar wat ik nog niet snap is: wat als je een licht streepje scoort? Vlgs de test uitleg is de test dan negatief, maar betekent dit dan dat de ovulatie er binnen enkele dagen aan gaat komen? Of test je op elke willekeurige dag (bijv ook tijdens je menstruatie of na de eisprong) een licht streepje? En als je eisprong er dan aankomt: hoe lang duurt dit doorgaans? Vanaf wanneer kun je dus al een licht streepje scoren? Moet ik dan denken aan binnen 2-4 dagen of kan dat ook nog best een week duren? Had vandaag een goed zichtbaar maar duidelijk lichter streepje dan de controle streep.
He Druif, Een licht streepje zegt helemaal niets. Dit komt omdat je lichaam altijd een kleine hoeveelheid LH aanmaakt, in welk deel van je cyclus je ook kijkt. Je zult dus bijna altijd wel een 2e streepje zien. Alleen vlak voor je eisprong neemt de concentratie LH in je urine ineens enorm toe. Daarom is je testlijn alleen dan donkerder dan je controle-lijn. Een lichte streep hoeft ook niet te betekenen dat je ei er aan zit te komen. Nogmaals, LH maak je je hele cyclus aan. De kleur van het 2e streepje hangt oa af van de concentratie van je urine en het tijdstip op de dag dat je test. Maar... een echte positieve test is echt niet te missen hoor! Succes!
Ik heb m gezien! Maar bij jou zie je wel een redelijke opbouw met een ovulatie op 16/2 of niet? In ieder geval niet te missen! Ik ga zo weer een testje doen, ik probeer het een beetje rond dezelfde tijd te doen. Of hoeft dat niet perse? Aan het cervixslijm te merken zou ik wel eerdaags eens een ei moeten krijgen. Maar goed, soms duurt die periode bij mij ook wel een dikke week dus ik hoop het met de testjes nu wat duidelijker te krijgen!
Duidelijke uitleg. Maar komt t dan nooit voor dat de test gewoon wit blijft? En welk tijdstip kun je dan het beste testen?
Hi, ik had met de testen van sensitest dat ze echt wit bleven als ik geen ei had of er niet in de buurt zat. Heb nu matcare en daarop heb ik altijd een licht streepje.. Denk dat het per persoon en per test uitmaakt of er een streepje komt of niks.
Ik heb ook wel eens een witte 'streep', of in elk geval heeeeeel licht. Gebruik Matcare. Advies is om geen ochtendurine te gebruiken en voor het testen een uur of vier (ja, je leest het goed) niet naar het toilet en niet te veel drinken.
Geen ochtendurine omdat het dan te geconcentreerd is is je altijd een streepje scoort? Of werkt dat zo niet? Maar als je weinig drinkt en 4 uur niet gaat; krijg je dan niet hetzelfde effect? Ovulatietest van vanmiddag was trouwens net zo'n licht streepje als gisteren.
Ik heb mijn hele cyclus een licht streepje, alleen 2 dagen voor mn eisprong wordt hij echt donker, duidelijk echt positief.
In mijn album ook een rijtje, het zijn opeenvolgende dagen. De test bovenaan is de eerste waar 'iets' te zien is. Verder heb ik voor en een aantal dagen na de ovulatie ook witte tests, merendeel dus. Bij mij loopt het LH snel op en daalt ook weer snel. Met dit rijtje zwanger geworden, zijn trouwens dipsticks van Sensitest (4x zwanger mee geworden ivm PCOS).
Duidelijk! Heel wisselend dus: sommigen hebben altijd een licht streepje en anderen pas een paar dagen ervoor en dan met de eisprong iig bij iedereen knal-positief! Ik moet gewoon dus even doortesten dan weet ik hoe het bij mij zit! bedankt in ieder geval.