matige met alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jope, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Hoi allemaal,
    Wij zijn net begonnen met het proberen zwanger te worden. Nu wordt er aangeraden om bij het proberen zwanger te worden te matige met alcohol.
    Nu drink ik zelf al nooit veel alcohol dus is het voor mij geen probleem om deze te laten staan.
    Mijn vriend neemt vaak rond het weekend wel enkele biertjes of wijn. De hoeveelheid is afhankelijk of hij echt gaat stappen of gewoon thuis is. Maar het beste is natuurlijk niets te drinken maar kan wat alcohol voor de vruchtbaarheid kwaad? En aan hoeveel moet ik dan denken...?

    hopelijk kan iemand me dit vertellen..

    groetjes Jope
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Het schijnt wel van invloed te zijn. Mijn partner voetbalt elk weekend en is naderhand dan ook in de kantine te vinden waar hij aardig wat biertjes wegtikt. Dit heeft bij ons gelukkig geen invloed gehad.

    Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om te minderen of zelfs even helemaal geen alcohol te drinken!
     
  3. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik krijg het echt niet voor elkaar om hem van het biertje in de kantine af te krijgen hoor! Ik wil dat ook niet eens, hij is toch niet elke dag aan de drank. Als dat het geval zou zijn, zou ik er pas wat van zeggen..
     
  4. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    hoi

    Nu lijkt het misschien net dat mijn vriend een drankorgel is maar dat is niet het geval hoor hihih. Ik vraag ook niet van hem om helemaal niets meer te drinken. We zijn ook net nog maar begonnen mocht het over een paar maanden echt niet lukken dan is het nog te overwegen om te kijken of het wel lukt als hij helemaal niet meer drinkt ( tijdelijk). Ik vroeg me alleen of of het een schadelijk effect kan hebben of alleen een verminderde vruchtbaarheid.

    gr jope
     
  5. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    nee hoor, dat dacht ik niet van je vriend, ik weet alleen wat je bedoeld en ik zou mijn vriend er niet van af kunnen krijgen ;)
     
  6. jetaime

    jetaime Actief lid

    24 okt 2005
    368
    0
    16
    Maakt het voor de vruchtbaarheid heel veel uit of je partner drinkt? Mijn partner drinkt elke dag wel een biertje en vaak laat op de avond ook nog wel een glas wijn. Is dit teveel? Als hij niets meer drinkt, betekent dit dan dat de kans op een kindje toeneemt?

    Liefs Steffie
     
  7. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    De vader van mijn 2 kinderen dronk ook dagelijks,en bij de 1e duurde het 8 mnd,bij de 2e was het gelijk raak!
     
  8. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hoi

    ik kreeg via de agis een info cdrom over zwanger worden. Daar stond het volgende bij het stukje over de man:

    Om een zwangerschap te bespoedigen, is het beter om weinig of geen alcohol te drinken. Het drinken van veel alcohol verstoort namelijk je zaadproductie. Het aantal zaadcellen neemt hierbij af en het aantal afwijkende zaadcellen neemt toe. Veel drinken kan zelfs impotentie veroorzaken. Nadat je gestopt bent met drinken, kun je na ongeveer drie maanden een verbetering verwachten.

    Ik hoop dat j er wat aan hebt....mijn man vond drie maanden stoppen wel erg lang...

    Groet Nicole
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Alcohol vermindert de vruchtbaarheid, bij vrouwen en mannen. Rond het moment van bevruchting kan alcoholgebruik van de vrouw én de man een hoger risico op een miskraam met zich mee brengen.

    dus wees matig met alcohol als je graag zwanger wilt raken
    wil jullie niet bang maken hoor maar de feiten zijn er nu eenmaal :)

    veel succes gr debbie
     
  10. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Klopt dat het voor vrouwen ook niet zo goed is ik heb het ff opgezocht op die cdrom:

    Alcohol kan de functie van je eierstokken verstoren waardoor een eisprong uitblijft. Als je meer dan vier glazen alcohol per dag drinkt, kunnen menstruatiestoornissen of vruchtbaarheidsproblemen optreden. In de aanloop van je zwangerschap is het onverstandig om alcohol te drinken. Stoppen met alcohol wordt aangeraden, matigheid is in ieder geval geboden! Alcohol vermindert de vruchtbaarheid, dus hoe langer het duurt voordat je zwanger wordt, hoe belangrijker het wordt om te stoppen met het gebruiken van alcohol.


    groet nicole
     
  11. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik vraag mij iets af....
    Er word gezegd dat er de 1e 5 weken van de zwangerschap geen bloedkontakt is tussen moeder en kind.
    Hoe zit dat dan met alcohol en ook andere dingen in die periode, dan zou dat dus geen kwaad kunnen?
     
  12. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoe vaak gebeurd het niet dat mensen gewoon uit gaan en later pas ontdekken dat ze zwanger zijn??
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    zou ik niet van uitgaan
    zorg gewoon ook in die tijd dat je gezond leeft
    dus matig met alkohol ed dan komt het vast goed
    en kwaad ken het altijd al is het niet voor je kindje dan wel voor jezelf :)

    gr debbie
     

Deel Deze Pagina