ALs 't goed is per juni vast contract...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MomToBe, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik heb effe een vraagje, ben benieuwd naar jullie reacties..

Ik ben een paar maanden geleden begonnen bij mijn nieuwe baan. Ik werk hier voor 20 uur in de week. In april hoor ik of ik een vast contract krijg, die zal dan vanaf begin juni in gaan.

Nou hebben wij al 1 dochter, en zouden we heel graag nog een 2e kindje willen.

Zouden jullie wachten tot juni, dus dat ik m'n vaste contract heb.. of nog langer omdat het anders zo lullig is.. of zouden jullie bijv. in april al zwanger worden en niet zeggen tot na juni.. of wat zouden jullie doen?

Ben benieuwd!
    Groetjes

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ben je van plan om na je verlofperiode van de tweede weer gewoon voor 20 uur te gaan werken? Dan moet het voor de werkgever niet uitmaken of je zwanger raakt/bent, omdat ze toch betaald krijgen tijdens je verlofperiode.

En krijg je een vast contract voor een bepaalde tijd (bijv 1 jaar) of onbepaalde tijd?
    Als je een contract krijgt voor 1 jaar, dan heb je kans dat ze na dat jaar alsnog je contract niet verlengen.

Heb je die baan financieel echt nodig? Dan zou ik even wachten tot je dat contract hebt, omdat er altijd een kans is dat je werkgever anders (met een smoes) geen contract meer geeft.
    Anders zou ik gewoon voor een tweede gaan, wie weet duurt het nog maanden voor het echt zover is dat je een positieve test in handen hebt.

3. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd en zou dan voor onbepaald (vast) krijgen. Ik hoor het in april.. en het gaat dan per begin juni in.. dus over 4 maand ongeveer.

Ik wil daarna ook gewoon 20 uur blijven werken, dus er veranderd verder niets na de tijd. Het zullen waarschijnlijk ook gewoon dezelfde dagen blijven als nu. Maar je bent er wel een dikke 4 maanden uit. En of ze daar dan zo blij mee zullen zijn... mijn collega's moeten dan mijn werk overnemen... dus die krijgen dan extra taken. Want ze kunnen niet iemand mijn werk tijdelijk laten doen, je bent zeker al 2 maanden kwijt aan het inwerken....

Naja, ik zie het wel.....

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je weet ook niet hoe lang het gaat duren voor je weer zwanger bent.. dus ik zou het eerlijk gezegd niet vertellen dat je een tweede wilt.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als jullie het gevoel hebben dat jullie nu toe zijn aan een tweede, zou ik daar niet mee wachten omdat dit minder goed zou uitkomen voor je werk. Zoals gezegd: je weet niet hoe lang het gaat duren. Zelfs als je nu meteen aan de slag gaat en in één keer zwanger raakt, ben je in april nog geen 3 maanden zwanger. Voor die tijd zou ik het sowieso niet vertellen en ben je ook helemaal niet verplicht (dat is volgens mij pas bij 5 maanden, al zullen de meeste vrouwen het eerder zeggen).

Tip: let erop dat er zo vroeg mogelijk zwart op wit staat dat de intentie er is om jouw dienstverband naar onbepaalde tijd om te zetten. Dit kun je ook zelf doen: even een mailtje met gemaakte afspraken naar je leidinggevende en/of naar P&O sturen (en een kopietje in je verzonden items bewaren), als die het niet uit zichzelf op papier zetten.

6. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Nou ik zou het zelf eigenlijk wel mooi vinden om rond juni zwanger te worden.. dan is mijn dochter ongeveer 2 als de 2e geboren zou worden.

Maar je hebt gelijk hoor, je weet nooit hoe snel het gaat.. voor mijn dochter heb ik ook eerst een miskraam gehad, maar ik was wel beide keren meteen zwanger.

Maar nu ben ik nog aan de pil, dus zou ik sowieso eerst wel 2 maandje ofzo daar af willen zijn. Ik heb begrepen dat het beter is... weet eigenlijk niet waarom...

Zijn er meer mensen die een beetje in dezelfde situatie hebben gezeten?

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    MomToBe, als je over 2 jaar pas zwanger bent, dan ben je toch ook voor 16 weken met verlof? Dan moeten je collega's toch ook je werk overnemen? Wat maakt het dan uit of je net dat contract voor onbepaald tijd hebt of pa na 2 jaar? Is toch geen verschil?

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik persoonlijk zou lekker beginnen met klussen voor een 2e kindje. Je werkgever calculeert ook heus wel in dat je nog een keer zwanger zal/kan worden daar zijn we vrouw voor toch. Snap je twijfel wel hoor herken ik ook, maar ik heb wel geleerd dat je je werk nooit voor je kinderwens moet laten gaan. En voordat je met verlof gaat ben je ook weer ruim 7 mnd verder en je bent misschien ook nog wel even bezig om het te worden.

succes met beslissen.

liefs vruchtje

Deel Deze Pagina