Hallo, Ik vroeg me af of hier vrouwen zijn die reuma hebben en zwanger zijn. Ik ben zelf al bijna 20 jaar in behandeling voor ontstekingen in de gewrichten en nu ben ik 17 weken zwanger. Ik ben vooral angstig om heel veel aan te komen waardoor het gewicht op mijn gewrichten gaat drukken (waar ik dus meer last van zal hebben dan de gemiddelde) en ook de bevalling is niet iets waar ik me op verheug (nu zullen de meesten dat wel herkennen maar ik redeneer nu even vanuit de reuma). Tot nu toe voel ik me eigenlijk beter dan voorheen. Door het verweken en het goed luisteren naar mijn lichaam (rust houden) heb ik schijnbaar minder last van mijn gewrichten. Wie oh wie, heeft ervaringen met zwangerschap en reuma? Pien
Mijn moeder heeft reuma en heeft 4 kinderen gekregen. Ze heeft vooral veel pijn gehad in haar rug, van 3 maanden tot de bevalling. Het is echt rot maar je doet er helaas niets aan! Ik zou idd wel opletten dat je niet teveel aan komt. Maar je doet het al goed door naar je lijf te luisteren en op tijd rust te nemen. Meer kan je niet doen toch?! En vooralsnog voel je je beter, dus hopelijk blijft dit zo!
ik heb weke delen reuma en ben nu 31 weken zwanger en voel het echt. mijn kracht is minder heb pijn op mijn reumaplekken en doordat ik niets meer slik qua medicijnen is het wel erger dan normaal. Ik krijg als ik het echt niet meer red een medische indicatie. Sowieso wil ik in het ziekenhuis bevallen, maar ik moet het aangeven als ik denk dat ik het niet meer uithou.