vanavond voor 't eerst een kussen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kisbaba, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    's Avond voordat ik naar bed ga, kijk ik altijd nog even bij Jesse. Gisteravond zag ik opeens dat hij met zijn hoofd op een knuffel lag, dus dat ding als kussen gebruikte.
    Vanavond heb ik hem dus een heel dus hoofdkussen gegeven.

    Hoe oud waren jullie kindjes toen ze een hoofdkussen kregen?

    Stom, maar ik weet absoluut niet meer wanneer dat met onze grote jongens was. :(
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier 2
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik probeer ik het met fynn uit te stellen maar die pakt nu dus ook zijn knuffel.

    op de eens of andere manier vind ik het dood eng
     
  4. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    geven jullie , jullie kids gelijk een kussen die je zelf ook gebruik of wel z'n kinder kussen?
     
  5. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik geloof dat mijn oudste 3 was..en de jongste is nu 2,5 en krijgt er binnenkort 1.
    ik haal de kussens van de hema,dat zijn kinderkussens..wat kleiner en dunner.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Een kinderkussen vanaf de 1, toen ze naar een peuterbed gingen. En een groot kussen vanaf de 3.
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    hier vanaf dat ze ong 2,5 waren. ook idd omdat ze knuffels gingen gebruiken. wij hebben gewoon een heel dun kussen nog geen 3 cm dik van de ikea. ideaal en kosten geloof nog geen euro.
     
  8. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M ligt ook altijd op een knuffel, maar wil pertinent geen kussen. Hij ligt nu naast haar bed, kan ze er aan wennen ;). Ze is in dec drie geworden.

    We hebben er één van de hema (kinderkussen).
     
  9. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh ik geef al heel lang een kussen. Denk al vanaf 1.5 jaar ofzo..
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    mijn dochter een paar weken terug (is nu 2.5)
    Ze heeft zo'n kussen van de hema. Ze vroeg er zelf om en lag op haar knuffels.
    Ze is ook een buikslaper.
    Gek genoeg ligt halverwege de nacht de kussen bijna altijd op de grond omdat ze die dan uti bed heeft gegooit omdat ze em toch niet wil of ze ligt naast haar kussen in bed ipv erop
     
  11. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom vinden jullie dat eng dan? Ik zie niet zo hoe ze kunnen stikken in een kussen op de leeftijd die ze nu hebben?

    Hier trouwens vanaf ruim 2 jaar. Toen ze overgingen naar een groot bed kregen ze ook een kussen.
     
  12. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Toen hij naar het grote bed ging met 2 jaar en 2 maanden. Een peuterkussen.
     
  13. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    nou fynn ligd altijd op zijn buik en als hij met zijn neus is het kussen gaat liggen lijkt me echt eng.
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    mijn kinderen kregen met hun grote bed een speciaal kinderkussen.( beide op de kop af 2 jaar) dat ging prima maar ze sliepen op hun rug/zij. onze jongste is een echte buikslaper. hij heeft van de week met 22 maanden een groot bed gekregen omdat hij steeds zijn hoofd stootte in het babyledikantje,maar hij krijgt er geen kussen bij. zolang hij hele nachten op zijn buik ligt stel ik dat voorlopig nog uit.
     
  15. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik had voor mijn 2 pubers toen een speciaal kinderkussen ( 14 en 12 jaar geleden) van beter bed. ik heb het zelf getest en mijn gezicht eronder gelegd maar je kan er gewoon door ademen. mijn jongste krijgt hem ook niet hoor. ik weet ook niet eens of ze er nog zijn, maar ik neem aan toch van wel. ik vind het net als jij nu ook veel te eng omdat hij op zijn buik slaapt. ik stel het ook uit zolang het kan.
     
  16. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Hij heeft een kussen sinds hij een "groot" bed heeft. Hij was toen 2 jaar en een maand of 3. Is wel een iets platter kussen.
     
  17. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dik 2 jAar gebruikte de knuffels als kussen de kussen gegeven
     
  18. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Robyn heeft sinds kerst een kussentje. Zo'n klein vierkant ding met hello kitty erop. Dat ding is 3cm dik gok ik. 9 van de 10 keer ligt ze er lekker naast.
     
  19. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is vannacht prima gegaan. Ben wel drie keer wezen kijken, maar hij lag steeds heerlijk en genoeglijk met z'n hoofd op het kussen.
    Buikslapen doet hij eigenlijk al een paar maand niet meer.
    Vanavond dook hij zo echt verlangend z'n bed in, toen hij z'n kussen zag. Net of hij meer zin dan anders had om te gaan slapen.
     
  20. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik zag toevallig bij de prenatal dat ze een hoofdkussen aanraden vanaf 2 jaar... Kan alleen nergens vinden waarom dat zou zijn.

    Wij hebben bij Izaak het matras bij het hoofdeind verhoogd met een deken eronder. Dat is eigenlijk al het geval sinds hij een keer verschrikkelijk verkouden was en daardoor beter kon ademen.

    Hij heeft nog nooit om een kussen gevraagd dus ik wacht ermee tot hij er zelf mee komt. Als hij inderdaad op knuffels gaat liggen dan is het denk ik beter om een kussen te geven :)
     

Deel Deze Pagina