vraagje over hoeslakens peuterbedje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy1983, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ja ik heb ook een hema dekbed en dekbedovertrek maar had dus ook de jersey hoeslakens van 150X70 en als je zou zeggen dat die past ben ik nogal verbaasd maar misschien heb je wel de katoenen?
    Geloof jullie best maar als ik hier gister met heel veel moeite er echt geen een omheen krijg dan ben ik nogal benieuwd logisch toch:D
    Misschien hebben ze het veranderd bij de Hema? Of toch een ander matras ofzo? Misschien kan het wel bij de meegroeimatrassen van ikea die heb ik niet.
     
  2. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Jersey is idd behoorlijk stretch maar zelfs dat was echt niet genoeg:p
     
  3. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zoals ik in vorig berichtje al zei, kan het uiteraard aan de matras liggen. Als je een dikker matras hebt, heb je uiteraard minder speling, dan kan net een paar cm schelen he.
     
  4. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    denk dat t aan de dike ligt van t matras. Ik moet ze dus niet kopen want we hebben dezelfde he meis. hihi
     
  5. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ook de Ikeabedjes verschillen onderling weer ietsje van maat, net als de matrasjes. Daarom zou het kunnen dat je op het ene matrasje nog net wel de Hema-hoes kan krijgen maar op de andere niet.
    Ik heb voor m'n dochtertje het witte smeedijzeren meegroeibedje, die staat nu in de stand 160x80 cm (dus niet alleen 10 cm langer maar ook 10 cm breder). En om dat matras krijg ik met de beste wil van de wereld geen Hema-hoesje heen.
     
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Yep denk dat dat het is alhoewel ik net op de site keek en zag dat bijna alle matrasjes 10 cm dik zijn;)

    Ach hoe dank ook ik heb hier de oplossing:D

    Allemaal bedankt voor het meedenken super fijn!
     
  7. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hier gewoon hema beddegoed op het kritterbedje. Wel even goed strak aantrekken en dan past het. Dacht eerst ook dat het niet paste, maar even flink aantrekken en het past. En dan hebben we er ook nog een matrasbeschermer van ikea op, zo'n soort topper. Hoeslakens van jersey voor juniobed.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik vind het gewoon zo waardeloos van Ikea dat ze hier dan niet over na hebben gedacht. Ik bedoel, een molton gebruikt toch (bijna) iedereen! Oh, ik heb dus dat meegroeibedje en dan werken die Jolleindingen wel goed. Ook eentje van Leen Bakker, die dus eigenlijk te smal is, maar wel meer lengte heeft. Bij de hoeken zit het dus wat scheef, maar uiteindelijk heb je wel dezelfde omtrek, dus gaat dat ook redelijk. Die Ikeahoeslakens zijn ook keihard en kreukelig, ik heb het liefst jersey. Voor mijn zoontje heb ik daarom mooi een normaal meegroeibedje gekocht, scheelt een hoop gezeur.
     
  9. moorske

    moorske Actief lid

    4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier is het matrasje van ikea ook 10 cm dik, en de hoeslakens zijn van jersey, van de hema!
    Kreeg hem er gewoon om, maar goed dan moeten ze niet gaan krimpen hihi....
    zal wel verschillen per matras en hoeslaken, heb ik gewoon geluk gehad anders had ik ze alle 3 weer terug kunnen brengen!
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik misbruik dit topic even..

    zag weer leuke nieuwe peuter hema-overtrekjes incl bijpassend hoeslaken, vooral de meisjesvariant.. erg schattig

    17 euro
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    en voor de jongens:
     
  12. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw

    Idd super schattig!:)
     
  13. Hester

    Hester Niet meer actief

    Heb niet alle reacties gelezen, maar wij hebben voor het Ikea matras een Hema eenpersoonshoeslaken: deze sla ik aan de achterkant gewoon een stuk om het matras heen. Zie je niets van als je daarna gewoon het bed opmaakt.
    Anders idd een hoeslaken van Ikea kopen.
     
  14. Joepie25

    Joepie25 Actief lid

    4 dec 2008
    112
    1
    0
    even een andere vraag. Kan je je kindje wel goed instoppen met een peuterdekbedovertek op een ikea bedje?
     
  15. Joepie25

    Joepie25 Actief lid

    4 dec 2008
    112
    1
    0
    niemand?
     
  16. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ja hoor hier hebben we een peuterbedje van ikea en een peuterdekbed van de Hema en ze kan heerlijk ingestopt worden:)
     
  17. Joepie25

    Joepie25 Actief lid

    4 dec 2008
    112
    1
    0
    dank je!
    Ik heb nu namelijk een peuterdekbed in het ledikantje en heb niet veel stof over. Geboeg voor een ledikantje maar lijkt zo weinig als het dan op een groter bed moet.
     
  18. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Misschien omdat je nu een groter gedeelte onder het matras stopt? Ik stop nu alleen de flap onder het matras en dan kan ik haar zo instoppen dat je alleen haar hoofdje nog ziet en dan ligt ze ook nog helemaal bovenin.
     
  19. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    peuterdekbed bedoelen ze mee dekbed van 120 cm breed bij 150 m lang he..

    als je in een ledikant moeite hebt qua stof aan de zijkant kan dat wel eens een 100 bij 135 cm zijn. dat is de maat van het ledikant dekbed van de hema.

    hier een ouder meegroeibedje met 80 cm breedte,dus ga gewoon een 1 pers van 80 cm en dan omslaan. evt. op de goede lengte afknippen + 20 cm en vast naaien aan de zijkant zodat er een soort holletje onstaat. dat eerst om het matras en dan de ander kant de elastieken kant van het hoeslaken.
     
  20. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    daarom kopen wij geen kinderbed bij ikea. of je moet daar meteen alles halen. ik dacht dat iedereen inmiddels wel doorhad dat ikea anderen maten hanteerd.

    wij hebben een gewoon bed gekocht ik heb gewoon achter de bovenkant en onderkant wat knuffels enzo geklemd zodat het ook knusser wordt. geen last van afwijkende maten en hij kan er eindeloos mee door.
     

Deel Deze Pagina