Jelle houd nog niet zo van diksap of water. Ik heb van de week geprobeerd of hij thee lust, en hij vond het erg lekker. Maar dit was wel gewone Pickwick thee.. Nou heb ik ergens gelezen dat dat niet zo goed is voor je kindje ivm de theeine die daarin zit. Ik heb hier bij de plaatselijke AH de schappen uitgekamd, maar in gewone zwarte thee zit volgens mij altijd theeine. En in het schap van Zonnatura hadden ze alleen kruidenthee met smaakjes staan. Dat lijkt me ook niet de bedoeling... Wat voor thee kan ik nou het beste kopen? En waar?
Op het CB werd er bij mij gezegd dat alle thee-soorten gegeven mogen worden. Mijn meisje (10 maanden) lust de vruchtensmaakjes (nog?) niet, maar wel de gewone earl grey. Volgens mij zit er geen theïne in de volgende thee-soorten: - rooibos - venkel en waarschijnlijk nog veel meer van die 'groene' theesoorten. Vind het trouwens wel een fijn idee als ze thee drinkt in plaats van diksap of roosvicee. Geen suikers! Succes!
Precies, dat vind ik ook.. Ben er eigenlijk wel blij mee.. Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal het eens gaan proberen..
Ik geef mijn dochter af en toe Annique rooibosthee verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister, staat er ook op dat het aan baby's gegeven kan worden. Schijnt zelfs te helpen om baby's beter te laten slapen
*rent naar kruidvat om een heleboel Rooibosthee in te slaan* Als dat toch eens zou helpen.. Dat kreeg hij me 's avonds toch een sloot thee...
ja ik las het op een andere site dat er een paar goed van gingen slapen door rooibosthee weet niet of het echt helpt hoor
Rooibosthee, kabouterthee, Dorathee, hibiscusthee, rozenbottelthee, kamillethee, kan allemaal. En af en toe tussendoor heel slappe zwarte thee kan ook wel, maar dat bevat inderdaad wel theine, dus daar kun je beter geen gewoonte van maken.
Ik heb water gekookt, een beetje in de fles gedaan, theezakje erin, en toen aangevuld met koud water tot drink temperatuur. Allemaal bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee..
Ik drink zelf veel rooibos en kruidenthee dus dan vul ik zijn beker voor de helft met thee uit de theepot en vul het aan met koud water. Overigens zit in groene thee ook theïne.
Ook ik heb nu inderdaad die kabouterthee en toverthee gevonden in een reformwinkel (merk: Pyarmide idd!). Ben benieuwd wat ze er van vindt!