Buikslaper

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door memm, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memm

memm Lid

10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 14 weken is een echte buikslaper. Overdag slaapt hij wel in de box en kinderwagen op zijn buik en s'nachts bakeren we hem in en dit gaat prima. Nu willen we hem graag overdag ook een paar uurtjes op bed doen maar dan wil meneer niet slapen. Omdat we het inbakeren straks ook wat willen afbouwen slaapt hij dan alleen in een slaapzakje. Kan ik hem ook gewoon s'middags een paar uurtjes in zijn bedje laten slapen op zijn buik??? Hij is als hij niet op zijn buik slaapt zo aan het schreeuwen van vermoedheid dat hij er de rest van de dag last van heeft. Mag hij niet op zijn buik slapen hebben jullie dan andere tips?

groetjes memm

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is het veiligste om op zijn rug te slapen ,dit in verband met wiegedood. Er komt een moment dat hij zelf op zijn buik kan draaien, maar zover is het nog niet. Vanaf dat moment is het geen probleem meer om op de buik te slapen. Je zou tot die tijd kunnen inbakeren. Heb je de puckababy wel eens geprobeerd?

Groetjes Adrienne

3. memm

memm Lid

10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb zelf een pacco inbakerdoek is er dan een groot verschil met een puckababy?

groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Ik denk dat de puckababy tussen de paco en niets inzit. Het is een slaapzak waarbij de armen in de zak zitten. Zoek maar eens op internet. Het zou een tussenoplossing kunnen zijn.

groetjes Adrienne

5. memm

memm Lid

10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga kijken bedankt voor de tip.

Deel Deze Pagina