Vraagje over hulp met badderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chelleke, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hoi,

Ik ben op zoek om het badderen van Larissa makkerlijker te maken.
    Met Damian ging het nog wel oké maar inmiddels zijn mijn polsen door de reuma er een stuk slechter op geworden. Mijn rechter polsprothese is zelfs vervangen door het vastzetten van mijn pols. Ik merk dat het badderen dus een stuk lastiger is geworden. Nu ben ik op zoek naar dingetjes. Ik heb zo'n drijf ding maar dat werkt niet, ik heb zo'n ding voor in het badje maar ook dat is waardeloos en is gelooof ik ook tot 6 mnd.
    Nu zag ik 2 dingen, zo'n badstoel (leuke gezien) of zo'n bather. Dat lijkt op een wipper voor in bad. Wat zouden jullie doen? Ze is bijna 6 mnd en ze mag dan in zo'n stoeltje maar las van iemand dat ie best breed is en dus wat te groot voor haar? We hebben trouwens geen bad. Ik heb alleen een bibabad. Maar als ik voor het stoeltje zou gaan wil ik zo'n hele grote maar opslagbox kopen (waar je ook kinderspeelgoed oid in doet)
    Tips?

Bekijk bijlage 217722

Bekijk bijlage 217723

2. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Je hebt ook nog deze maar is geloof ik een oudere versie?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb er zelf één van cotoons - die lijkt wat meer op die oudere versie die je laat zien: Met een hele dichte rug, dat vond ik zelf wel fijn en prima zitten voor haar. Geen problemen met de breedte en als ze nog niet helemaal perfect zitten, zat ze toch wel goed daarin.

Ik denk zelf dat je voor het wipstoeltje 'te laat' bent. Dat is zonde om nu nog te kopen. Het is ook maar de vraag of ze daar nog lang in wíl liggen...

4. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja dat is inderdaad ook weer zo. Die van cotoons is dat doe van smoby? zo'n groene?

5. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik weet niet of het te doen is voor je, maar kun je anders niet met haar douchen, en zelf op een kruk zitten? En zodra ze kan zitten: of in het bibabad, maar in een kinderstoel (zo'n antilop van ikea bijvoorbeeld) onder de douche kan ook...
    Sterkte, valt vast niet mee zo!

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

wij hebben die onderste van vtech. Ons dochtertje kan daar al redelijk goed in zitten. Ze is 1 week ouder dan jou dochter. Ik vind hem ideaal

7. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank je wel.
    Ik heb een douchestoel in de douche, maar tis altijd wat onhandig met die handen van mij. Ik zit dan inderdaad op de stoel en zij op een handdoek tegen het glijden op mijn schoot, maar het gaat dan echt zo klungelig. :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een groene kikker inderdaad... met 3 speeldingetjes : poppetje, bloem + mini waterrad.

9. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Okido :)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja die van Cotoons hebben wij ook. Emma von hem heel leuk en Julia nu ook. Ze kunnen er goed in zitten. Vind het een erg fijne badstoel.

11. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Wij hebben de onderste gehad maar vond het vervelend dat je er bijna geen water in kunt doen want dan werken de muziekjes niet meer.

Wij hebben ze eigenlijk vrij lang, vanaf dat ze wilde zottenpraat nog niet kon totdat ze zelfstandig kon zitten n het grote bad in de gootsteen van de keuken in bad gedaan.
    Je moet dan ook niet zo bukken, je kunt ze met een hand vasthouden want onder kan ze toch niet echt.

En nadien een antislip ma in bad vanaf ongeveer een jaar.

Veel succes.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zette de bumbo seat altijd onder de douche, mag officieel niet maar veel mensen doen het. Gaat prima! :)

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
  15. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565