Baby 1 maand - melk blijft omhoog komen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door MiekF, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 1 maand oud en heeft sinds een paar dagen veel last van melk die weer omhoog komt na de voeding. Vooral 's nachts, als ze plat ligt, gebeurt dit veel. Ik vind het nogal eng omdat ze echt moeite lijkt te hebben het allemaal weer weg te slikken. We pakken haar dan op en houden haar rechtop, dit helpt wel, maar is dus lang nodig. Bij de voeding afgelopen nacht duurde dit tot anderhalf uur na de voeding, dan komt er toch na een minuut of vijf elke keer weer wat boven.

Ze krijgt flesvoeding, Friso standaard, 90cc per keer, om de 3-4 uur (dit krijgt ze nu al 3 weken en ging dus steeds goed). We laten haar al pauzeren tijdens het drinken omdat ze vaak de hik had, dat gaat helpt daar wel tegen. Ook houden we haar nu na de nachtvoeding langer rechtop (15-30 minuten) en hebben we het hoofdeinde van het bedje iets verhoogd met boeken onder de poten.

Ik zou graag weten of we hier iets tegen kunnen doen. Ik ben nu elke keer bang dat ze zich een keer echt verslikt in de terugkomende melk en durf dus niet te slapen zolang ze niet rustig is. Ook kan ze zelf niet echt slapen als dit gebeurt, ze wordt steeds wakker en dat lijkt me voor haar rust ook niet goed. Overdag gaat het beter, ik denk omdat we haar dan veel meer recht houden. Maar ze moet natuurlijk juist ook in haar bedje goed kunnen slapen, dan rust ze beter uit naar mijn idee.

Moet het bedje misschien verder omhoog? Maar dan ligt ze zo scheef dat ze onder de dekens kan raken. Ik hoor heel graag of er nog andere mogelijkheden zijn. Heb pas volgende week een afspraak bij CB. Bedankt alvast!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,
    Je zou eens nutriton aan de voeding kunnen toevoegen. De melk wordt dan verdikt. Hoofdeind bed omhoog is prima, maar niet zodanig hoog dat ze kan gaan glijden.

Ilja

3. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je reactie! Hoeveel Nutriton zouden we dan het beste kunnen toevoegen?

Alvast bedankt!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Begin maar eens met 1 schepje. Kijk dan even wat de dikte wordt. Zonodig voeg je wat extra toe,maar het moet wel door de speen kunnen.

Ilja

Deel Deze Pagina