Vraagje over hypo allergene voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Butterfly, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over hypo allergene voeding.
    We hadden eerst Nutrilon standaard (heeft ze ook de eerste paar dagen in het ziekenhuis gehad) maar ze sliep overdag niet goed en moest elke keer huilen tijdens de voeding (krampen?).
    We zijn uiteindelijk naar de arts geweest en ze zei dat we moesten overstappen op hypo allergene voeding o.a. omdat ze dit beter kon verteren dan gewone voeding. Ze slaapt nu veel beter alleen ze drinkt niet genoeg! Ze drinkt nu wel maar rond de 70-100 cc terwijl ze minimaal 150 cc moet hebben . Bij het cb zeggen ze dat ze moet wennen aan flesvoeding maar we blijven toch rond de 100 cc zitten (met af en toe een uitschieter naar 120 - 150 cc).
    De laatste 2 dagen is het drinken erger geworden. Ze drinkt 1 flesje van 70 cc waarvan ze 10 cc laat staan. Daarna is het huilen en wilt ze niet meer verder drinken. Dan boeren, luier verschonen en daarna weer een flesje van 70 proberen (in 1x bijvoorbeeld 150 geven heeft geen zin omdat het op een gegeven moment koud is en drinkt ze helemaal niet meer). Dit flesje gaat met moeite op tot 40 - 50 cc. Huilen - drinken - huilen - drinken. Ik heb het zelfs geprobeerd met een lepeltje. Ze zit ook niet vol want daarna wilt ze toch nog aan de borst drinken.
    Het ligt niet aan de speen want na een zoektocht hebben we een goede speen gevonden voor haar.
    Nu ben ik een beetje gaan zoeken en las ik dat sommige kinderen hypo allergene voeding niet lekker vinden? Ik ben overgestapt naar NAN van Nestle maar ik ben bang dat ze dit niet lekker vind. Ze heeft ook soms last van krampen en ze heeft moeite met poepen. Ik moet haar sla olie geven en ze heeft wel gepoept maar dat was wat dikker, donkergroen en het stonk *blegh*. Is er ook een hypo allergene voeding die waar minder smaak aan zit of wat zoeter is?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
    Ik ga trouwens morgen wel weer naar het cb. Vorige keer was ze niet afgevallen maar 130 gram aangekomen. Maar ik vind wat ze drinkt toch te weinig en ik ben bang dat het aan de voeding ligt (dat ze er last van krijgt of niet lekker vind?).

Gr,
    Danielle

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang je wat ze te weinig uit de fles haalt aanvult door haar gewoon aan te leggen is er geen probleem hoor. Ze bepaalt dan zelf hoeveel ze nog nodig heeft.
    Je kunt zelfs weer van die kunstvoeding af en haar gewoon aan de borst krijgen als je dat wilt.

Deel Deze Pagina