Vraagje over in bad doen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik zit nog steeds met 1 probleempje!

Ons ritme voor savonds is als volgt vanaf zijn geboorte:

8 uur de fles, hij blijft dan (uit zichzelf) wakker tot 23.00.
    22.30 in bad en dan 23.00 de fles en slaap hij direct!!

Maar mijn man moet elke morgen om 5.00 uit zijn bed, en dat betekend dus korte nachten, voordat we dan echt in bed liggen is het vaak half 12.

Nu zeggen sommige doe m dan voor de een a laatse fles in bad, dan slaap hij misschien ook gelijk.. Wie doet dit nog meer?? Nu slaap hij om 23.00 in. Wordt rond 5 uur wakker voor de fles en slaapt dan weer tot 8.00. Mijn angst is dus als hij om 8.00 in slaap valt, en ik maak m om 23.00 wakker voor de fles dat hij dan nog wel in slaap valt maar om 5.00 niet meer!!

En kan een baby van bijna 5 weken al aan een ritme gewend zijn? Dus al zou ik m nu dus voor de een a laatse fles in bad doen dat hij uit zijn ritme is? Of maakt dit helemaal niet uit??

Nu slaapt hij van 8-23 niet.. Misschien als ik voor 8 uur in bad doet ook wel niet.. Maar is het proberen waard??

Hoe doen jullie het??? Graag hoor ik tips/advies.

Liefs jannn

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tuurlijk is het het proberen waard, waarom niet? Hier ook korte nachten, we zijn (dochter is nu 5 maanden) nu pas bezig de laatste fles naar voren te halen, zodat we (in ieder geval ik) rond 22u naar bed kan, want het begint me nu op te breken. Maar het kan ook goed, ons kindje slaapt met gemak tot 8-9u 's ochtends maar ik moet zelf om 7u opstaan, vandaar. Dochter slaapt door sinds ze 7 weken oud is dus dat was het probleem niet, maar de laatste flessen naar voren halen lukt niet altijd omdat ze dan overdag niet zo snel achter elkaar weer honger heeft...het is namelijk nooit een goede drinker geweest. Maar langzaamaan lukt het wel hoor.

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Misschien een idee om je kindje ´s morgens in bad te doen?
    Mijn meisje gaat om de dag ´s ochtends in bad, dit wordt of door mij of door de oppas opa en oma gedaan.
    En dit na haar ochtendslaapje.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kindje hoeft ook niet elke dag in bad. Het wordt zelfs vaak afgeraden ivm droge huid. Een paar keer is zat, vies worden ze meestal niet echt.
    Babies zijn heel gevoelig voor regelmaat, gewoonte maar dit kan je natuurlijk nog wel aanpassen want ze passen zich ook wel weer snel aan.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier gaan we elke avond om 22.00uur douchen en dan heeft Madelief vaak voor half elf haar laatste voeding. Gisteren sliep ze tot half 7 en vandaag was het weer 5 uur. Ik zou het zeker proberen! Ik merkte ook bij de laatste voeding van 23.00uur dat het te laat voor mij was. Ik ben al geen nachtmens. En deze tijd is voor ons beter. Kijk al uit naar de de avonden die ik dan weer voor mezelf heb, haha.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben alyssa al vrij snel na ons avondeten in bad gedaan en dan gekeken of ze moe was.
    vaak bleef ze dan ook wakker tot een uurtje of 22.00.
    ik denk dat alyssa wel een maand of 9 was toen ze van de laatste fles af was.
    ik zou gewoon kijken of je het badderen naar voren kan schuiven.
    misschien handig om de voedingen nog wel of dezelfde tijd te houden en de laatste voeding langzaam naar voren te schuiven.
    zo hebben wij het gedaan want alyssa reageerde (en nog) heel erg op veranderingen in haar ritme.
    1ding tegelijk ging net goed.

succes ermee.

liefs doris

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoe oud is je kindje? Die van ons gaat wel lekker in bad elke dag rond 19.30. Hij vindt het een feestje geniet er echt van. En bovendien vindt ik het wel zo fris aangezien hij ook hele dag in luier zit (ook al maak je schoon) en zichzelf regelmatig onder spuugt. wij douchen tenslotte toch ook iedere dag. Hij krijgt dan fles om 20.15 gaat daarna naar bed. Voor de volgende fles komt hij pas weer rond 7 uur á 7.30.

Ik zou ook proberen badje eerder te doen en na de 1 na laatste fles proberen naar bed te doen. Hier lukt dat ook pas sinds 2 weken. Daarvoor wilde hij ook niet slapen voor 22 uur

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Uhm.. rare opmerking misschien, maar je man kan toch alvast naar bed. Zo deden wij dat ten minste. Als mijn vriend vroege dienst had (ook om 5 uur) gaf ik de fles van 23.00 uur. Het is dan misschien wel een idee om hem idd eerder in bad te doen. Ik denk zelf niet dat zijn slaapritme er anders door wordt, maar das een kwestie van uitproberen.
    Verder heeft hij een hartstikke mooi schema, slapen van 23.00-5.00, en dan weer verder slapen.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @vruchtje24 Hij is nu bijna 5 weken oud.. Ging jullie zoontje toen hij zo jong was ook al zo vroeg naar bed? En tot hoelaat sliep hij dan snachts? Sliep hij daarna wel gelijk weer verder??

@EmyD Geen rare opmerking. Wordt ook wel regelmatig gedaan.. Maar ik zie m bijna nooit meer en leggen zelden tegelijk op bed :(
    Is ook niet ech leuk voor onze relatie, maar goed dat komt allemaal wel weer denk ik.

Liefs

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Jannn, je kunt ook samen lekker vroeg naar bed gaan ;)

Zo deden wij dat ook vaker...Mila krijgt btw nog steeds rond 23 uur haar laatste voeding en ook 's nachts meldt ze zich nog.
    Ik gaf haar vaker om 20 u 'de laatste' voeding en dan zelf ook lekker op tijd naar bed. Ik merkte dan vanzelf wel hoe laat ze weer wakker werd.
    Nu vind ik het wel heerlijk om ff zonder kids op de bank te zitten 's avonds, maar in het begin is die slaap toch nog hard nodig. ;)

11. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Tja moet eerlijk zeggen dat ik Milan ook elke dag in bad doe. Soms spuugt hij wat voeding terug en ruikt hij zo zurig. Ik vind het wel lekker fris om hem in bad te doen. Wij wassen onszelf toch ook elke dag?

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej,

Ja dat is nu het probleem, hij valt van 20.00 tot 23.00 absoluut niet in slaap. Dus doen hem nu half 11 in bad en valt dan heerlijk na de fles in slaap...

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    de meeste kleine baby's hebben dit probleem. ze hebben gewoon nog vaak voeding nodig en zullen zoiezo snachts wakker worden. pas vanaf een maand of 3 is dit bij ons gebeterd. jamie had toen hij heel klein was dit schema:

6u sochtends flesje, 11u flesje, 15u flesje, 19u flesje en dan om 22u nog een flesje en dan sliep hij tot weer 6u sochtends je kan proberen hem eerder in bad te doen en hem dan op bed te leggen. en ipv hem wakker te maken voor eten, gewoon wachten tot hij er zelf om vraagt. wij hebben jamie snachts nooit wakker gemaakt! als hij honger had werd hij vanzelf wel wakker. wie weet slaapt hij wel langer door!

14. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik weet niet of zulke jonge babies al zo aan een ritme gewend zijn. Ik was toen nog heel onregelmatig met badderen. Soms 's ochtends, soms 's avonds en heb niet het idee gehad dat Nathan daar erg door van slag raakte. Dus ik zou haar gewoon in bad doen na de voor laatste fles.

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou proberen je kindje voor de fles van 8 uur in bad te doen en dan in bed te leggen. Kun jij ook vast even je bed in en misschien valt hij wel in sslaap tot de volgende morgen?
    en anders kun je altijd er nog uitgaan voor een flesje.

je kunt het in elk geval proberen

Deel Deze Pagina