Hai! Ik ben nu zwanger van mijn 4de kindje en mijn vorige kindje is pas toen de vliezen gebroken werden (na 3 uur en 50 minuten weeën) ingedaald, hij ging van niet ingedaald naar geboren in 10 minuten. Hoe groot is nu de kans dat deze kleine ook niet indaald? Mijn 2de bevalling duurde 4 uur en de 3de dus ook... als het kindje was ingedaald denk je dan dat de bevalling sneller was gegaan? Als dit kindje wel indaalt denk je dat ik dan een nog snellere bevalling kan hebben? Veel vragen maar ik blijf er maar over piekeren en vergeet het telkens aan de verloskundige te vragen... Alvast bedankt voor het antwoord! Liefs Wendy
hoi, je ziet heel vaak dat derde en vierde kindjes pas tijdens de bevalling indalen. Er is meer ruimte in je buik dus er is geen noodzaak voor ze om eerder in te dalen. Je bevalling zou niet sneller gaan als ze vantevoren indalen. Het is vroeg genoeg om in te dalen bij de weeën en/of vliezen breken. Ik denk dus dat dit kindje ook pas tijdens de bevalling zal indalen en waarschijnlijk is je bevalling net zo vlot of nog iets vlotter dan de vorige keer. Mirjam