wanneer test doen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tientje, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Hallo, ik heb 7 juli een mk na 7 weken gehad; geen curatage (controle bij gyn) daarna is mijn ongestelheid anders geworden. eerst 2-3 dagen bruine afscheiding dan pas de "echte" ongesteldheid. dit was voor de mk nooit zo. ook is de cyclus niet meeer zo regelematig het duurt steeds net iets langer dan 4 weken (2-4 dagn).
    Wel voel ik ineens nadat ik de mk gehad heb ongeveer 2 weken na mijn ongesteldheid 1 dag steken in de liestreek dus ik gok dat dat de ei-sprong is.

Wanneer kan ik een test doen, de regelmatige cyclus aanhouden of toch maar een week extra wachten voor de zekerheid?
    En is de test nu weer volledig betrouwbaar?
    en wat moet ik dan als eerste dag van mijn laatste menstruatie aanhouden??

Als ik 4 weken aanhou verwacht ik de ongesteldheid over 3-4 dagen maar sinds 2-3 dagen voel ik me na het eten en sávonds heel klein beetje misselijk en heb soms steken/krampen in de liesstreek (links), ook heb ik het idee dat ik vaker moet plassen. geen last van mijn borsten zoals de vorige keer

het kan natuurlijk ook een buikgriepje zijn...... en het vaker plassen omdat ik toevallig meer gedronken heb.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de test is volledig betrouwbaar, als ie positief is ben je zwanger.
    Je moet de test doen rekening houdend met je langste cyclus na je miskraam. Als dat 32 dagen was, dan doe je hem dus op dag 32. De EDLM is de dag waarop je voor het eerst bloedverlies hebt, ook al is dat anders van kleur.
    Als je ongeduldig bent kun je eerder testen, maar soms is de test dan nog negatief omdat er nog niet genoeg zwangerschapshormoon is.

Mirjam

Deel Deze Pagina