Hoi allemaal, Mijn zoontje heeft gister zijn 14 maanden prikken gehad. de verpleegkundige zei dat hij na 5 tot 10 dagen last kon krijgen van koort en rode vlekjes. Nu zit die vandaag al helemaal onder de rode vlekken kan dit kwaad? Ik word namelijk helemaal bang gemaakt door mensen dat vlekjes de eerste tekenen zijn van memingokokken! Iemand die hier iets meer vanaf weet? Groetjes!
In de BMR zitten mazelen, dat verklaart de vlekjes misschien. In de DKTP (die je hiervoor steeds gehad hebt) zitten dode virussen, die hoeft je kindje dus niet door te maken. In de BMR zitten levende virussen, waar je kindje tegen beschermt wordt door ze (heel lichtjes) door te maken. Er zijn dus kindjes die de mazelen dus echt krijgen. Als je je echt zorgen maakt, bel je gewoon de HA. Maar het is idd wel snel die reactie, meestal is het 7 tot 10 dagen na de prik.
ik heb geen direct antwoord op je vraag. maar ik heb mijn oudste kinderen wel in een directe epedimie van meningokokken gezeten( kweet niet of ik het goed schrijf) een moeder van een meisje bij mijn zoon in de klas heeft daardoor maanden in coma gelegen. wij moesten op elke plekje letten en op school hielden ze kinderen ook in de gaten de variant die heerste was erg gevaarlijk. je hebt 3 soorten. wij moesten als we plekjes ofzo zagen er met een glas op duwen en als ze weggingen was er niks aan de hand. ik denk zelf echter dat mensen je onnodig opd e kast aan het jagen zijn. zeker als hij ook geen koorts ofzo heeft. ik zoek het meer in een overgevoeligheidsreactie of warmte uitslag. misschien heeft hij vannacht wat koorts gehad en het is al ontzettend warm. als je erg bang bent gewoon je huisarts bellen.of het cb. sterkte hopelijk valt het allemaal mee.
Hier vorige week dinsdag de 14-maanden prik gehad! Tot nu toe nog geen reactie gehad! En het zou tussen de 7 en 10 dagen moeten komen. Dus of ze krijgt het binnen nu en een paar dagen nog, of ze krijgt er helemaal geen reactie van! Weet niet of de reactie al zo snel kan komen. Misschien een reactie op de Menigingkokken (os hoe je het ook schrijft), want die reactie kon wel al de volgende dag komen!!
Hoi hoi, Als je de vlekjes weg kan drukken dan is het waarschijnlijk een reactie op de vaccinatie of heeft hij misschien de vijfde of zesde ziekte. Ook even opletten of hij ziek oogt dus is hij suf of nog heel actief en heeft hij bijv. koorts. Als je het niet vertrouwd gewoon de HAP Even bellen hun kunnen beter beoordelen of hij gezien moet worden als wij.... Groetjes Lysanne
het cb zei bij mij. Alles wat ze krijgen voor de 5 dagen na de prik is geen reactie op de prik. Maar een andere ziekte. Heb je al aan warmte uitslag gedacht?
Mijn zoontjes hebben vorige week alleen de Men-C gehad en 2 dagen daarna had mijn ene zoontje ook rode vlekjes. Was 1.5 dag later ook weer weg. Misschien zijn het ook wel warmte bultjes. Als je de vlekjes kunt weg drukken moet je je geen zorgen maken
Als je de vlekjes weg kunt drukken is het goed. Vertrouw je het niet gewoon de hap bellen en uitleggen. Ik ben erg panisch met dit soort dingen want mijn moeder is erdoor overleden. Jayden had laatst de 6e ziekte. Hoge koorts en en ineens allemaal vlekjes. Ik zeg ik hoop dat dit de 5e of 6e ziekte is. Terwijl ik het zeg denk ik, ben toch niet gek ga dit niet afwachten. Ik weet hoe snel het kan gaan. Was gelukkig niks. Ik ga liever 1000 x voor niks dan 1 x te laat.
Bedankt voor jullie reacties! Je kon het inderdaad wegdrukken, dus een hele geruststelling. Het is geen warmte uitslag want dat heeft die al vaker gehad en dat waren kleinere vlekjes/bultjes.
Mijn jochie heeft geen reactie gehad bij 5-12 dagen, maar wel de dag erna. Gewoon een dagje koortsig door de prikken. Dat was niet raar volgens het CB, er zitten verschillende stoffen in die op verschillende momenten worden verwerkt. Die mazelen (rode vlekken) komt pas later, maar andere dingen wel direct, net zoals met de DKTP prikken.. En van dat koortsig zijn, kunnen ze makkelijk hitteuitslag krijgen bij dit weer. Gewoon luchtig kleden, regelmatig even afdrogen op zweet plekken (keel, oksels, onder luierrand). en dan trekt het vanzelf wel weg.