Wie kan mij iets meer vertellen over het zwanger worden tijdens borstvoeding? Heb het een en ander gelezen op internetsites en daaruit blijkt dat als je volledig borstvoeding geeft de kans op zwangerschap nihil is... Ook heb ik gelezen dat sommige vrouwen ondanks dat gewoon zwanger worden.. Wie heeft hier ervaring mee en hoeveel borstvoeding gaf je toen? Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en de wens voor een tweede is aanwezig, maar ben nog steeds niet ongesteld geworden dus is voor mij moeilijk om mijn NOD te bepalen... Ik geef nog steeds volledig borstvoeding (soms een fruithapje en heel soms een papje)....
Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar een collega van mij dacht dat als je borstvoeding geeft dat je dan niet zwanger kan raken..... Maar ze was 6 weken na de bevalling al weer zwanger van de 2e en mijn mams zegt ook dat het een fabeltje is nogmaals ik weet het niet uit eigen ervaring
Ik krijg pas weer een eisprong als ik volledig met bv ben gestopt. Maar dit is zeker niet bij alle vrouwen zo, dus veel meer kan ik je er ook niet over vertellen.
Tnx, denk dat het dus gewoon afwachten is tot de eerste symptomen zich weer gaan aanmelden... Of hebben die zich inmiddels al aangemeld? Alles rommelt momenteel, maar dat kan natuurlijk ook nog met "ontzwangeren" te maken hebben... In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie info!
Hier precies hetzelfde klaproosje Ik geef ook nog steeds volledig borstvoeding. Je hoort inderdaad van beide....kans op zwangerschap is nihil, maar je kan het ook weer niet als anticonceptie gebruiken. Wat leuk he...om al zo snel weer voor een kleintje te willen gaan! Het is zo leuk om mama te zijn.