Iemand ervaring met een hpv thuistest? Zit zelf te twijfelen om deze te kopen.. In totaal 6 keer onveilig sex gehad (verschillende bedpartners) en ben echt bang dat ik hierdoor het hpv virus heb opgelopen. Heb verder geen klachten,maar zo nu en dan wel buikpijn en heb vaak lage rugpijn..
Als je bang bent zou ik gewoon naar een het ziekenhuis gaan om te laten testen. Vaak als je twijfelt is er al een kans, je twijfels immers niet voor niets. En vaak zijn thuis testen toch niet zo betrouwbaar. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
De huisarts wil (helaas) nog geen uitstrijkje doen,dit gebeurt pas vanaf 30 jaar, dus moet nog 5 jaar geduld hebben..
Dan ga je naar de ggd voor een soa test! Ik zou niet voor een thuis test gaan. Lijkt me niet echt betrouwbaar?
Ik vind het raar dat ze geen uitstrijkje willen doen! In het ziekenhuis ook niet? Ik woon zelf in het buitenland, en hier is het gebruikelijk om elk jaar (vanaf 16 jaar) een uitstrijkje te laten doen. Waarom in Nederland dan pas vanaf 30 jaar?
Heb je deze pagina gelezen: Wat is HPV? - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu 8 op de 10 seksueel actieve vrouwen heeft dit virus. Het veroorzaakt maar bij een heel klein aantal kanker.
Hpv is ook geen SOA. Het is een virus die je zelfs met veilige seks kunt oplopen. Normaal ruimt je eigen lichaam dit virus weer op. Vrijwel iedereen loopt een keertje het hpv virus op in zijn leven. Het is trouwens nr 1 veroorzaker van baarmoederhals kanker. Daarom worden alle jonge meiden ook gevaccineerd.
Bij mij willengte ze het pas doen op m'n 30 ste en alleen daarvoor als ik last heb van tussen tijdse bloedingen of bloed na het vrijen,en dat heb ik nu dus niet
Dan ga je opnieuw of naar een andere huisarts en dan heb je die klachten wel . Als er wel iets is en ze missen het ben je meer van het pad.
Wat raar. Ik werk in een huisartsenpraktijk. Bij ons is het zo dat als een vrouw een uitstrijkje wil (om welke reden dan ook) ze die krijgt. Als is het alleen maar ter geruststelling. Van het hpv virus zelf heb je overigens geen klachten. Die kun je krijgen in een laat stadium van baarmoederhalskanker. Als je meerdere partners hebt gehad heb je het virus wrs aal.
Een thuistest zou ik zowiezo niet doen. Wel zou ik persoonlijk terug gaan naar die arts en er op staan dat je die test krijgt. Helaas zijn sommige artsen laks en denken te kunnen zien wat er van binnen aan de hand is. Laatst ook met mn dochter gehad. Ze was zo beroerd en hij dacht dat het enkel een virus was. Zou me bijna een schuldgevoel aanlullen want 'hij wist wel zeker dat er niks was, maarja als ik er op stond, dan stuurde hij me wel door'. Kind bleek een bacterieele keelontsteking te hebben.
Dat vind ik altijd zo'n raar advies, je gaat toch geen klachten verzinnen om je 'zin' te krijgen?! Ts, ik zou nogmaals naar de huisarts gaan en er op staan dat ze een uitstrijkje maken. Als de huisarts goed onderbouwd bezwaar kan geven, kun je je bedenken of het inderdaad wel nodig is/nut heeft en anders geef je zelf duidelijk aan waarom jij het wenselijk vind.
Raar van je huisarts. Ik vroeg het ook voor mijn 30e (oké, ik was 29 en zou dat jaar 30 worden) maar ik kreeg meteen een uitstrijkje. Er werd echt niet moeilijk over gedaan. En klachten verzinnen hoeft niet. Je kunt ook gewoon zeggen dat je bang bent. Een nette huisarts doet gewoon dat uitstrijkje.
dat mag je best vinden. Maar ik vind het raar dat je dat niet mag als je er op staat. Dadelijk is er wel wat aan de hand en kom je door makkelijkheid van de arts en slecht vanaf. Nou ligt het er wel aan wat het is natuurlijk.
Gewoon even terug naar de huisarts en zeggen dat je toch graag een uitstrijkje wil. Hier hoefde ik maar te bellen, ik zei 't tegen de assistente en zei plande me in in 't assistentenspreekuur, ik was toen 25. Huisarts is er niet eens aan te pas gekomen dus.