hallo dames vandaag de uitslag van manlief gehad hij had maar 4miljoen zaadjes en de beweegelijkheid was niet optimaal wie heeft hier ook mee te maken en wat is er tegen jullie gezegd wij moeten nog 9 mnd zelf proberen en dan worden we door gestuurd naar de fertiliteitsarts als we nog niet zwanger zijn en wat houdt dit in zo n arts ik weet ligt allemaal nog ver weg maar wil graag weten wat me dan nog te wachten staat
Hoi mama15, Wij zitten in hetzelfde schuitje, zaad is matig. Het zou iui of ivf worden. Echter blijkt er bij mij een eileider dicht te zitten, dus wordt het nu ivf. Binnenkort hebben we het intakegesprek. Hoe oud zijn jullie? En mag ik vragen hoe het komt dat je na 5 rondes een onderzoek hebt laten doen?
hoi jull wij zijn 31 en 33 jaar oud wel zijn wij al op de natuurlijke manier ouders mogen worden, mijn man was 7 jaar gesterreliseerd en dit is ongedaan gemaakt en moest vervolgens na 3 mnd als de produktie weer op gang is zijn kwakje inleveren en laten testen vandaag dus de uitslag gekregen het waren plus minus 4 miljoen zaadjes maar de beweegelijkheid was niet optimaal nu zei de goede man wel het is een moment opname maar goed toch is de hoop wel een beetje verdwenen want zou het bij een volgende controlle wel voldoende zijn wel is ons aangeraden vitamine b12 te slikken zink en ook foliumzuur voor de man te stoppen met roken zijn biertje te laten en meer te sporten dan zou de beweegelijkheid optimaler worden voor ons is het nu dus nog 9 mnd zelf proberen en dan als we dan nog niet zwanger zijn worden we doorverwezen waneer hebben jullie je intake gesprek en zijn jullie allang bezig
Hoi mama15, Wat geweldig dat jullie al een wondertje hebben mogen ontvangen! Wij zijn bijna 2 jaar bezig, zitten nu een halfjaar in de molen. Het duurt allemaal erg lang. Begin Juli hebben we de intake en hopelijk dit jaar nog de eerste behandeling. Ik wist niet dat zwanger worden, geestelijk zwaar zou worden. Groetjes
ohhhh spannendddd idd hopelijk mag het voor jullie dan ook vlug lukken is idd wat je zegt geestelijk best zwaar ik heb dat de afgelopen mnd pas ervaren was zo erg bezig met zwanger worden en het lukte maar niet en dan denken zie je wel iets klopt er niet en iedere maand weer opnieuw denken ja ik ben zwanger ik was er echt moe van ik was smiddags zo kapot van het hopen en denken dat ik gewoon moe op de bank in slaap viel wij zijn pas 5 mnd geleden weer opnieuw begonnen dus als ik dan zie jullie al 2 jaar pffff hoe hou je dat vol en jullie krijgen waarschijnlijk meteen ivf of gaan ze ook eerst beginnen met iui en vandaar uit verder de arts van mijn man had het ook al over ivf maar volgens mij zou iui misschien ook wel lukken want mijn vruchtbaarheid was altijd top hoefde maar te stoppen met de pil en was zwanger voor ons is dit helemaal nieuw omdat ik al zei wij hebben natuurlijk zwanger kunnen worden en nu door sterrelisatie zullen wij ook deze weg misschien moeten bewandelen
Hoi Mamma 15 Wij hadden lagere sperma getallen, en ik ben zwanger geworden met IUI. De kwaliteit van sperma kan zeker wisselen, over 3 maanden kan het in een stuk beter zijn (sperma ontwikkeling duurt 3 maanden) dus het is zinnig om gewoon verder te gaan. Als jij erg vruchtbaar bent kan het ook met deze waarden gewoon lukken hoor. Maar mocht het niet lukken dan kom je in de medische malle molen zoals ze dat hier noemen. En dat is het ook wel. Je kan op het forum zoeken naar meer info over een eerste bezoek aan de gynaecoloog, de onderzoeken en de behandelingen. Of google op NVOG en OFO dan vind je een folder van de gynaecologen vereniging. suc6.
2 LAC dank je voor je reactie en uitleg ja over een kleine 8 mnd kunnen we pas weer zijn zaad inleveren voor opnieuw te laten onderzoeken dan zijn we ook een jaar verder met proberen en als dan niet voldoende is worden we door gestuurd om via een andere weg zwanger te worden hoe vaak iui heb je gehad
Hallo, Hier ook slecht zaad 8 miljoen levend zaad maar niet optimaal bewegelijk. Mijn man moet 3 mnd later dat is voor ons 17 sept. weer zaad inleveren, waarom bij jullie pas zo laat? Als het zaad bij ons dan weer slecht is gaan we beginnen met IUI. Heel spannend allemaal nog geen ervaringen mee aangezien dit onze eerste kindje zal zijn. Kan me goed indenken dat jij nu ook net als ik heel erg verdrietig bent. Misschien kun je vragen voor een eerder zaad onderzoek 8 mnd is best heel lang. Gr. mij
@ hope dank je voor je reactie ja waarom wij dan pas weer zaad moeten inleveren weet ik ook niet vond het namelijk ook erg lang en daarheen leven voelt als onmogelijk wij zijn intussen met van alles begonnen om het eventueel te verbeteren zoals allerlei vitaminen innemen gestopt met roken gestopt met alcohol heb zelf ook al gezegd dat ik een eerder onderzoek aanvraag en als dan weer niet optimaal is kan ik doorverwezen worden naar gynecoloog/fertiliteitsarts
Hallo mama15 wij zijn nu vanaf vorig jaar april bezig voor onze 1e kindje Bij mijn man is de hoeveelheid zaad 7 Miljoen en over 1 week krijgen we de 2e uitslag te horen. bij hem was wel de bewegelijkheid en kwaliteit goed! toen wij de 1e keer de uitslag kregen te horen moesten wij 3mnd nog zelf proberen dat is dus nu voorbij. wij gaan Iui of Ivf nu doen dat wordt volgende week besproken! de feriliteitsarts gaat kijken hoe het bij jou binnen is en controleerdt de zaadjes van de man ik moest bloedprikken om te kijken of ik ooit Chlamidia had gehad er kan ook een samenlevingstest gedaan worden dus als je bij hun terecht komt weet je iig dat er vorderingen komen
@ gesien maar hoe moet je dan doorgestuurd worden moet dat via huisarts via uroloog of kan ik ook zelf gynacologie bellen en een afspraak maken ga zowiezo morgen eens de huisarts bellen en vragen voor nog een keer test voor zaad te laten nakijken aangezien dat via huisarts ook kan dan hoef ik in ieder geval niet tot volgend jaar te wachten en hopelijk kan ik dan ook dat traject in stappen
Ik ben via de huisarts naar de Gynacoloog toen gestuurd omdat ik een cyste had en toen daarna ben ik doorgestuurd naar de Feriliteitsarts dus jaa je moet eerst naar de huisarts voordat je verder kan !! s6