Hoi allemaal, Wij hadden voor 2 juni een eerste afspraak staan bij dr. de S. In Gent. Nu kreeg ik gister een mailtje dat die afspraak niet door kan gaan en de eerste mogelijkheid pas 9 juli is... Nu voelt dat als een eeuwigheid, en heb daarom gevraagd of er echt geen mogelijkheid is om eerder bij haar te komen. Die mogelijkheid is er helaas niet, maar er wordt ons wel aangeboden om een afspraak bij een intake arts te nemen. Ik vraag me af of dit een goed idee is? Dit kan namelijk al 20 april. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Kom je daarna alsnog bij de S?
Wij hebben het wel zo gedaan. Eerste afspraak bij een intake arts waarin je dossoer wordt doorgenomen en een uitgebreide bloedafname. Ze willen.meestal ook een hysteroscopie doen. Als je dat allemaal in die eerste afspraak bij de intake arts regelt, is je dossier compleet als je bij de behandelend arts komt. Dan bespreking van de resultaten bij dr de S. De intake arts is niet je uiteindelijke behandelaar dus het scheelt zeker in tijd.
Oke dat klinkt best oke. Enig idee hoe lang er vervolgens tussen die intake en de afspraak bij de S zit? En een hysteroscopie.. Dat hoop ik toch niet zeg. Heb er 2 gehad na de vroeggeboorte van ons ukje. Vreselijk was dat...
Wij hebben de mazzel gehad dat er net iemand had gecancelled, waardoor wij ertussen konden, maar anders zou ik de optie vd intake-arts prima hebben gevonden. Ze laten eerst een batterij aan tests doen en die bespreek je vervolgend met de prof. Als ze die pas in juli kan aanvragen is het zo weer maanden verder voor je bij haar zit. Edit: januari intake, april gesprek over uitslagen, mei start behandeling.
Klinkt goed meiden, dank jullie wel! Misschien dat we dat dan maar gewoon moeten doen. Pfff ik zie daar echt enorm tegen op. Hopelijk kan ze wat met de uitslagen en beelden van de scopieen die toen gedaan zijn... Ik heb echt een soort trauma ontwikkeld daarvoor namelijk.
Wij konden binnen twee weken terecht ivm een annulering. We hadden al 1 icsi behandeling gehad in NL en hebben (wellicht daardoor) maar weinig onderzoeken te ondergaan. Bloed en zaad onderzoek en een echo. Na de tweede poging hebben ze een uitgebreid bloedonderzoek gedaan, maar een hysteroscopie heb ik nooit gehad.
Wat een mazzel hebben jullie! Hier moet ik 3,5 maand wachten, ik ben pas eind april aan de beurt. En ook niet eens bij de S. zelf, maar ook een van de andere artsen. Ik zou die kans zeker aangrijpen, Madelein! Hier gaan ze bij de intake alleen een semenanalyse doen en waarschijnlijk een echo, meer niet. De rest wordt daarna pas uitgestippeld, ook al zou je dat ook uit mijn traject tot nu toe kunnen aflezen. Wel jammer, voor mij gaan er daardoor waarschijnlijk weer een paar maanden extra overheen, maar ik probeer me er maar bij neer te leggen.
Haha, echt? Ik ben ook echt weer veel te goed voor deze wereld, dat zou dus echt nooit in me opgekomen zijn...
Een intake kan lang duren, maar een vervolg gesprek met de arts ook. Daarom kreeg ik het advies van de "vroedvrouwen" zelf. Dus echt doen, het kan een hoop tijd schelen! Succes
Ze hebben mij idd ook geadviseerd om regelmatig te bellen of er een annulering is. Voor nu hebben we de intake op 18 mei. Eind april gaan we op vakantie dus dat is prima. In de mail werd gesproken over semen en bloedanalyse wat ingezet zal worden dus dat is prima. De uitslagen worden dan idd 9 juli besproken. Hopelijk is het gewoon allemaal niet nodig en word ik voor die tijd eindelijk weer goed zwanger...
Mijn ervaring is dat alle afspraken met de S. steeds worden omgezet, maar meestal wel in dezelfde week. Als je bij je intake al meteen bloedonderzoek krijgt, is het wel handig om alvast te gaan, want dan krijg je bij de S. daarna meteen een stappenplan. Bij mij was de intake en afspraak de S. op dezelfde dag en moest daarna nog een keer terug voor het stappenplan (4 weken na 1e afspraak). En daarvoor natuurlijk nog een keer voor de hysteroscopie.