FSH waarde laag....lotgenoten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maya30, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Beste dames,

Ik zoek lotgenoten die een lage FSH waarde hebben en alsnog zwanger zijn geworden. Ik heb begrepen dat mijn waarde laag is. Dat betekent dat mijn ei voorraad bijna op raakt.
    Ik ben nu 34 jaar en wordt dit jaar 35.
    Het Vu ziekenhuis wil 1 poging ivf/icsi verrichten.
    De zaadjes van mijn man zijn traag.
    Kinderwens is sinds 2010 heb toen ook allerlei onderzoeken gedaan. Toen was de uitslag onbegrepen vruchtbaarheid. Nu 4,5 jaar later FSH waarde laag en zaad traag.

Ik menstrueer om de 27 dagen.
    Nu ben ik op advies van de arts begonnen met lange traject ivf/icsi.
    Dat betekent dat ik de pil 21 dagen moet slikken en daarna moet spuiten.
    Ik heb nooit de pil geslikt en ervaar velen nadelen pfff.

geschiedenis: geen kinderen, nooit een miskraam of zwangerschap.
    5 x iui waarvan 2x zwakke zaad 2011/2012/oktober 2014
    2 x icsi in Düsseldorf december 2013 / februari 2014
    ivf/icsi 1 poging

Groet,
    Maya30 inmiddels 34 jaar en nog een kinderwens.....

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je hebt denk ik geen lage FSH maar een lage amh waarde. Daar is heeeeeel veel over te lezen op het MMM forum Poffertjes en Pannenkoeken.

Niet om je verdrietig te maken maar in Nederland zijn de artsen niet heel succesvol bij deze diagnose. Ivf met een lang protocol is al funest, juist een kort protocol biedt kansen. Mijn tip is zsm een afspraak maken in het UZ Gent of IvF centrum Dusseldorf. Die weten wel met deze diagnose resultaat te boeken.

3. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Beste Klaasje82,

Bedankt voor je reactie. Idd in Dusseldorf ben ik geweest en die hebben mij verteld dat amh waarde laag is. Hier in Nederland wordt er gezegd FSH waarde.
    Ik ga voor het eerst icsi behandeling in Nederland. Als t dan niet lukt, is mijn laatste poging terug gaan naar Dusseldorf.

Bedankt voor de tip ga gelijk kijken poffertjes en pannenkoeken. Lust ze allebei hhh.

Lieve groet,
    Maya30

4. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maya,

Ik zelf ben al een poosje uit de molen, maar wat ik er altijd van begrepen heb is bij POF lage AMH waarde --> hoge fsh waarde, die combi is slecht nieuws. (Als het nu anders is hoor ik dat ook graag!)

Zelf is bij mij in 2009 vastgesteld dat ik Pof heb, toen was ik 25 jaar, AMH waarde was toen 0.1 . Is 2 X gecontroleerd.dit was bij de ICSI duidelijk te merken, onrijpe eicellen, 1 a 2 eitjes per poging. Heel erg weinig dus. Overigens zijn we in NL geslaagd in de allerlaatste poging met eigen eitjes.

Ik word nu 30, heb vooralsnog steeds vrij regelmatige menstruaties, maar ik merk dat het begint te schommelen. In 2013 heb ik opnieuw AMH laten meten, deze was toen 1,1. Absurd dat deze gestegen was. Ik heb 1 cyclus DHEA geslikt. Toen ICSI 6 follikels gezien op het scherm, vlak voor de punctie waren deze helaas allemaal gesprongen. We zijn daarna gestopt, we hebben al een kindje.

Of de dhea wat ermee te maken had? Geen idee. Mijn fsh waardes zijn wel altijd normaal geweest, dat zeg ik er dan wel bij!

Ik wil jullie veel sterkte wensen!

5. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Hoi Julez,

Bedankt voor het delen.
    In de tijd dat ik begon met mmm was het onbegrepen vruchtbaarheid. Daarna ben ik voor second opinion gegaan naar Düsseldorf. Daar gaven ze aan dat mijn AMH waarde laag was 4.2.

Ik heb toen eind 2013 icsi behandeling gedaan. Waarvan ik 3 eitjes had en begin 2014 icsi behandeling 1 ei. Derde icsi was er een cyste geconstateerd en moest geopereerd worden. Dit wilde ik echter niet en ben terug gegaan naar gynaecoloog in Nederland. Hier in NL heb ik 5 iui achter de rug waarvan de zaadkwaliteit zwak is. Vervolgens ben ik doorverwezen naar een Academisch ziekenhuis.

Daar loop ik sinds kort en uit onderzoek is gebleken dat mijn FSH waarde 11.2 is en die hoort onder de 10 liggen. Zij gaven aan zolang ik er weinig eitjes geproduceerd worden heeft ivf of icsi geen nut. Vandaar dat zij 1 poging willen verrichten mits, er meerdere eitjes vrijkomen. Anders terug naar iui.

Ik ben van plan om die ene poging hier in NL te doen. Lukt het niet ga ik weer terug naar Düsseldorf. Er is mij verteld dat ik de korte traject in zou gaan. Achteraf was het beter om alsnog met lange traject te beginnen. Ik slik nu de pil. Ik heb de pil nog nooit in mijn leven geslikt en weet nu waarom. De bijwerkingen zijn niet te plaatsen. Pffff. Ik ben nooit zwanger geraakt.

Dit jaar word ik 35. Erfelijk is het ook niet. Op forums en op Freya lees ik dus dat het een naam heeft namelijk POF waarde. Wist ik niet. Vind het alleen heel bizar dat in 2010 dit nooit ter sprake is geweest. Pas toen ik naar Düsseldorf was geweest en dossier mee heb genomen beginnen ze hierover.

Ik ben blij dat jij een volledige zwanger bent geweest. Hoop dat het snel plaats vind.

Lieve groet,
    Maya30

6. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Jippie... Voel mij steeds zekerder! Vanmorgen weer een test gedaan en deze is nog duidelijker! :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,3 KB
      Weergaven:
      1
  7. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3