Hoe zat dat ook alweer? Is het nu zo dat 6 van deze pogingen worden gezien/gerekend als 1 icsi poging met hormonen?
Zes behandelingen in eigen cyclus tellen inderdaad als één gestimuleerde IVF/ICSI. Je kunt dus zes keer eigen cyclus doen en dan nog twee gewone IVF/ICSI-behandelingen.
Hey Zara, bedankt voor het openen van deze vraag alvast. Jippie bedankt voor je antwoord. Ik ben momenteel in Duitsland onder behandeling en mijn ICSI is niets geworden omdat ik ondanks medicatie (450E gonal F en tussentijds nog menopur) maar 3 follikels heb gekweekt. Van die 3 hebben ze er bij de punctie 2 kunnen weghalen, maar er zat helaas geen ei in. Nu zei de gyn dat we het eerst even moesten laten bezinken, maar op mijn aandringen liet hij ICSI in eigen cyclus vallen. Dus ik was even benieuwd naar wat dit allemaal inhoudt en hoe het wordt vergoedt. Geldt die vergoeding (6 x = 1 IVF/ICSI) ook als je boven de 40 bent?
Ingie Of de vergoedingen ook gelden als je boven de 40 bent, weet ik niet. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik geloof dat het tot je 41e geldt, maar ik weet het niet zeker. Dat zou je moeten navragen bij je verzekeraar. Knap klote dat je ICSI niks is geworden doordat je maar een paar follikels had en geen eicellen... Knuffel voor jou!
ICSI eigen cyclus wordt volgens mij alleen in Groningen toegepast. Eigen cyclus behandelingen worden alleen uitgevoerd als je aan bepaalde eisen voldoet. Een van die dingen zijn je eigen cyclus (die moet tussen een bepaald aantal dagen zijn) en o.a. je leeftijd. Naar mijn weten (hebben zelf eigen cyclus behandelingen gehad) komt je boven de 36-37 niet meer in aanmerking maar ik weet natuurlijk niet wat redenen zijn voor uitzondering. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of je baat zou hebben bij eigen cyclus, omdat je met stimuleren geen opbrengst hebt, hoe moet dat dan als je minimaal stimuleert? 6x eigen cyclus staat idd gelijk aan 1x hyper, dat klopt wel. Ik hoop natuurlijk voor jullie dat dit een hele goede uitvalsmogelijkheid is!! Elmo (1e kindje na 6x ICSI ec en 1 hyper, 2e kindje na 3 cryo's en 1x hyper).
Het toepassen van die regels op leeftijd hebben bij eigen cyclus dus niet met je verzekering te maken maar met het beleid van het ziekenhuis
Oh dank je wel voor de informatie Elmo en Jippie. Ik word volgende maand 41. Na 3 jaar proberen moesten we eerst afvallen, toen IUI, dat werd niks en toen ben ik in Düsseldorf terecht gekomen. Daar vinden ze het gewicht en de leeftijd iets minder belangrijk als in Nederland, alhoewel ze er kwa leeftijd ook wel regels op handhaven hoor. Die ene dokter kwam zelf met het idee, omdat ik zelfs met stimulatie niet genoeg follikels produceer en daarnaast ook nog een lage eicelreserve heb. Ik denk dat hij bedoeld, dat het dan beter is om gewoon dat ene of die 2 follikels te nemen die er op natuurlijke wijze al groeien met de hoop dat daar een keer een ei in zit wat kan worden gebruikt voor de bevruchting. Ik weet alleen niet wat CZ hierover te zeggen heeft. Dus dat zal ik nog bij hun moeten aankaarten. Zij hadden alleen al gezegd, dat mocht deze ICSI fout gaan, dat we dan eerst een waslijst met vragen moeten laten beantwoorden voordat ze ertoe overgaan om volgende pogingen te vergoeden. Allemaal best vaag dus nog. Ik ben me aan het oriënteren voor het eerstvolgende gesprek zodra mijn volgende cyclus van start gaat.