Wanneer een bril?

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Stomme opticien heeft me aan het twijfelen gebracht :(

Ik heb altijd hele goede ogen gehad. Rechts had ik wel het idee dat het ietsje minder was dan links, maar nauwelijks. Dit klopte ook. Een paar jaar terug heb ik mijn ogen laten opmeten en toen was links -0,25

Nu heb ik het vorige week weer laten opmeten en nu was het -0,75 en -0,25 cilinder :)?)
    Dus -1. Volgens die man zou ik dan een tv-kijk/autorijbrilletje nodig hebben.

Ik had wel het idee dat ik in mijn 2e zwangerschap minder ben gaan zien. Schijnt normaal te zijn dat je onder invloed van hormonen slechter ziet.
    Verder had ik er helemaal geen last van, maar nu ik het weet, irriteert het me mateloos en zit ik steeds in mijn oog te wrijven, alsof het weg te poetsen is :)
    Als ik met alleen links kijk en alleen met rechts, zie ik wel verschil.

Ik geef nog fulltime bv, kan het ook zijn dat mijn hormoonhuishouding nog niet normaal is en dat het daardoor komt?

Pfff ik wil echt geen bril..
    Zouden jullie hiervoor wel of geen bril nemen? (Als het over een paar maanden niet is veranderd...)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je er last van hebt...

Je kan het nog even aanzien, na laten meten bij een ander, advies vragen bij een ander en lenzen overwegen.
    Hoef je ook geen bril op je neus.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sowieso kan je je ogen pas betrouwbaar laten opmeten als je een aantal maanden gestopt bent met bv, heeft je opticien dat niet gezegd?

Ik wilde namelijk vorig jaar een nieuw montuur maar gaf toen nog bv en de opticien heeft toen verteld dat ik minimaal een half jaar gestopt moet zijn met bv voordat een meting weer betrouwbaar is, je ogen kunnen veranderen door de bv/hormoonhuishouding. En nu ben ik weer zwanger en straks weer bv dus hier nog steeds geen nieuwe bril.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

toevallig vandaag nog met iemand over gehad, die zij dat je zowiezo pas minimaal 6mnd na de bevalling je ogen mag laten meten, en idd bv heeft er ook invloed op(nouja je hormonen)

met 0,25 hoef je geen bril dat is minimaal, ik heb dat ook, maar ik vind het net wat prettiger kijken vooral als ik moe ben, het is wat rustiger voor mijn ogen.
    ik heb sinds 2 dagen mijn oude bril ook weer op(weg gelegd omdat ik na 4jr nog niet aan bril dragen kon wennen en irriteerd me nu ook hihi)

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb een bril genomen toen ik -0.75 had. Ik kon de ondertiteling van de tv niet meer lezen vanaf de bank. En er ging echt een wereld voor me open! Ik zag ineens weer blaadjes aan de bomen en dakpannen op het dak. Bleek dat ik dat dus al niet meer zag zonder dat ik het wist! (Heb nu trouwens -1.50 met idd een cilinder van 0.25).

Ik zou idd even afwachten en dan een nieuwe meting laten doen. Maar mocht de uitslag hetzelfde zijn en je twijfelt nog, wellicht heb je dan wat aan mijn opmerking. :D

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee heeft hij niet gezegd.. Maar ik heb het ook niet gevraagd, wist ik veel haha!

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Is dat aan 1 oog of 2?

Want ik heb dat dus maar bij 1 oog, de andere ziet gewoon goed.

8. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik zou het alleen doen als je er echt last van hebt, en als je gestopt bent met BV.

Ik wou ook niet aan de bril, maar nu ik er 1 heb, jeetje wat ben ik blij, en wat zie ik beter zeg!
    Ben echt van me brilletje gaan houden haha, klinkt gek!

Zonder bril kan ik echt niet meer, en heb hem pas vanaf december

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb net na ik mn RB had gehaald een bril aangeschaft, mn ma zei: ja tis nu gratis bij agis als je aan beide ogen bij elkaar minimaal -2 hebt.

dus ik zeg: ja dag heb ik echt niet. Had ik -1,25 aan beide ogen LOL.

Wat een verschil zeg, damn, ik zat steeds zo mn bril te verschuiven in de auto hahah

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn beredenering als je een bril hebt ga je hem dan ook dragen??

nee dan zeker niet doen want dat heb je net als mij 2 spikspinternieuwe brillen ergens in een kast liggen (nouja sinds 4 maanden in een verbhuisdoos op zolder) die je dus gewoon niet op zet.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, heb je er last van of bijvoorbeeld hoofdpijnklachten, dan zou je een bril aan kunnen schaffen, maar het is zeker niet noodzakelijk.

Zwangerschaps-/borstvoedingshormonen hebben trouwens geen invloed op de sterkte, wel kan de traanfilm wat anders zijn, waardoor je minder comfortabel kijkt.

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heb links 0 en rechts -1,25. Heb dus een bril. Gebruik hem voornamelijk bij college en meestal zet ik hem 's avonds na het avondeten op, dan ben ik moe enzie ik sowieso minder, dus bij tv kijken is het wel handig! Soms als ik een dag hoofdpijn heb of erg moe ben zet ik hem hee lde dag op.

13. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ben zelf opticien en als ik jou was zou ik voor 1 contactlens gaan. De sterkte kan inderdaad variëren door de hormonen, maar bij contactlenzen wordt de sterkte sowieso elk half jaar nagekeken. De prijzen vallen op zich ook wel mee als je maar voor 1 oog nodig hebt. Zou me daar eens over laten informeren.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waar zouden die hormonen op inwerken, zodat de sterkte veranderd? Heb het bij onze oogartsen nagevraagd en die zeggen dat het geen invloed heeft.

Ts, hebben ze trouwens alleen een computermeting gedaan of moest je ook echt letters/cijfers lezen?

(ben zelf orthoptist)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een kleine plus maar gebruik geen bril. Heb er geen last van.

16. augustus

augustus Niet meer actief

Als je er last van heb, zou ik zeker voor een bril gaan.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Alleen computermeting. Moest naar zo'n luchtballon loeren.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook maar een kleine sterkte, het ene oog -1, het andere 0,75.
    Ik draag alleen een bril in de auto, omdat ik het dan erg belangrijk vind om scherp te zien en op tijd dingen aan zie komen of om borden snel te kunnen lezen.
    Ik heb in onze beide auto's een bril en heb er standaard 1 in mijn tas.
    Verder draag ik mijn bril nooit, ik ervaar het niet als storend om niet zo scherp te zien.
    Maar ik ervaar het wel als storend om constant een bril op te hebben of lenzen in te doen.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als je er geen last van hebt niet doen!

Ik had er last van en had -0.75 en -0.50 toen ik aan mn bril begon.
    Inmiddels heb ik -2 en -1.75. En zit ik dus aan mn bril/lenzen vast.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ok, ik zou sowieso eerst nog een meting laten doen waarbij je ook moet cijfers/letters moet lezen en grote kans dat daar minder minsterkte uitkomt.
    Met de computer meet je namelijk snel teveel min.

Deel Deze Pagina