Help! Eerste kleertjes?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hallo allemaal,

Nu de tijd steeds dichterbij begint te komen, wilde ik vandaag alvast de kleertjes inpakken die ik meeneem naar het ziekenhuis, voor als onze zoon net is geboren...

Maar help!
    Wat doe ik hem aan?

Ik heb foto's toegevoegd:
    foto 1:
    links is pakje maat 50, middel is mt 56, rechts is maat 56.
    rechtse pakje is eigenlijk wat we als eerste pakje hadden gekocht, maar is wellicht wat warm voor eind juli?? Misschien het beste de 2e nemen (middelste) in combinatie met de muts en voetjes (zie volg. foto)

foto 2: (ik kreeg hem niet recht erop sorry!)
    helemaal links is de muts incl. voetjes, vond dit zo lief!
    1 na links is rompertje maat 50, maar ja daar past die eerste muts weer niet bij..
    1 van rechts is witte romper zonder mouw mt 50/56
    rechts is witte romper met mouw mt 50/56

foto 3 (maar die krijg ik er niet bij geupload: je ziet een klein stukje op foto 2): dit zou een extra vestje zijn voor als hij het echt heel koud heeft en/of we naar huis gaan (maar we hebben ook een lodger wrapper bij)
    maat 56 is dat...

Wat raden jullie aan?
    ZOwieso toch een romper met kleertjes erover??? Ik weet dat het misschien idiote vragen zijn, maar ik heb dringend jullie hulp nodig!
    Alvast bedankt!
    En zijn de maten zo ok? 1 pakje mt 50, 1 pakje mt 56, en 1 romper mt 50/56??

Bijgevoegde bestanden:

• foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,5 KB
      Weergaven:
      136
    • 2foto.jpg
      2foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,7 KB
      Weergaven:
      106
  2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou pakje 50 en 56 meenemen, beide rompers en beide mutsjes. Welk pakje je kiest af laten hangen van de maat van je baby. Een babypakje bestaat uit; romper, shirtje+broek of 1 delig pakje. Sokjes en mutsje.

Het 3e pakje vind ik zelf geen "eerste pakje" maar meer voor als hij een paar dagen oud is, het is nogal stoer en niet zo lekker zacht.

Je hebt toch wel meer als deze 3 pakjes hoop ik trouwens? Je hebt zeker 5 tot 10 pakjes en 10 rompers nodig in maat 50/56 he?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohja, een baby draagt dus altijd een romper onder de kleertjes, dit is ipv een onderhemd zeg maar, ruggetje is lekker bedekt en er trekt niets op als je ze optilt.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb een pakje maat 50 en 56 ingepakt, beide met sokken en mutsje. Verder nog 3 rompertjes (2 x maat 50 en 1x maat 56). Die ene maat 50 romper lijkt wel maatje prematuur, zooo klein, dus ben bang dat die niet gaat passen. Neem het toch mee omdat ik de tekst die erop staat zo leuk is. Je weet maar nooit.

Als ik jou was zou ik het linker en middelste pakje meenemen. Ik vind de rechter ook niet echt een eerste pakje en ook wat donker.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Voor het geval je moet blijven altijd minimaal 2 pakjes (incl. romper, sokjes etc.) van beide maten inpakken...

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Krijg een grote baby, inleiding en heb zw suiker spuit insuline en moet min 24 uur blijven.

Heb 2 pakjes maat 56 in de tas, een maat 50 voor als de 56 groot uitvallen. Incl de rompers, sokjes, slofjes en mutjes.

Doe gewoon meerdere dingen in de tas..

7. Altijd een romper aan!!
    En zou ook de linker en middelste meenemen. Die rechter vind ik geen babypakje (voor een pasgeborene). Ziet er niet uit alsof het lekker zit nl.

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Persoonlijk zou ik ook kiezen voor het eerste en tweede pakje. Het derde pakje vindt ik ook niet echt een eerste pakje.

Even een vraagje; kan een boxpakje ook? ik ben op zoek naar het eerste pakje, maar ik kan niets leuks vinden. Een boxpakje lijkt mij erg handig. (zonder voetjes) Wat vinden jullie?

9. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Dat kan heel goed hoor! Ik heb ook een boxpakje/jumpsuit als eerste pakje voor onze baby :)

TS Ik sluit me bij de rest aan ik vind pakje 3 niet echt een eerste pakje. Ziet er leuk en stoer uit maar lijkt mij voor een newborn niet prettig zitten.
    Rompers gebruik je altijd dus dat maakt niet heel veel uit welke je kiest.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Om het makkelijk te maken: ik zou ook voor het eerste en tweede pakje kiezen. En inderdaad met een romper. :)

En tuurlijk kan een boxpakje ook. Ik vind het zelf alleen niet zo handig...als je kindje een beetje andere verhoudingen heeft dan het pakje dan zit het al niet goed.

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor foto 1 de linkse gaan.

Heb zelf gekozen voor een boxpakje met voetjes gekozen met daar onder een bijpassende romper en mutje.

Ik vind zelf sokjes niet zo handig bij babies. Maar das gewoon eigen voorkeur.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zou meerdere pakjes meenemen... Als je langer moet blijven is het fijn als je genoeg bij je hebt. Op het moment zelf kan je alsnog beslissen, mij interesseeerde het me niet zoveel meer wat ze aankreeg! Als ze maar bij mij lag!

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou ook echt meerdere pakjes meenemen.
    bij ons was een verpleegster zo snugger om een lekkende kruik op het eerste pakje te leggen, gelukkig had ik nog een heel mooi 'reserve'pakje mee.

14. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik zou ook voor het eerste pakje gaan als ik moest kiezen. Maar wat mij pijnlijk en oncomfortabel leek bij een pasgeboren baby is de navelstomp waar dan het elastiek van het broekje overheen schuurt. Ik heb dus de eerste tijd alleen maar boxpakjes/pyama's aan gedaan bij mijn dochtertje en dit keer zal ik dus zeker geen broekjes aantrekken als hij zo jong nog is!

Deel Deze Pagina