Ik vind het een magische gezellige tijd.. ik verheug mij erop om de boom te zetten en de rest van het huis te versieren.. alles blijft ook staan tot 3 koningen.. oud en nieuw met vuurwerk (helaas geen funds voor grote pakketten maar toch elk jaar wat kleins om de boze geesten af te weren ) ik geniet gigantisch van al dat mooie vuurwerk om ons heen. Maar steeds vaker lees ik dat 2e kerstdag de boom al weggegooid is, dat men er geen zin in had in al die troep, dat vuurwerk verboden mag worden etc. Wat is er gebeurd dat men steeds vaker zon hekel heeft gekregen aan die "troep" ?
Schuldig hahaha. Ik heb mijn kerstboom ook al niet meer terwijl ik het vroeger echt gezellig vond. Vuurwerk vind ik niks, maar dat komt omdat ik het eng vind en zielig voor de dieren. Mijn kat is altijd zo bang. Ik vind het wel gezellig, maar hier in de buurt bijv. wordt het ook niet opgeruimd daar erger ik me dan aan. Waarom ik het dit jaar niet zo vond weet ik ook niet, want vorig jaar had ik er juist heel veel zin in hahaha.
Het vuurwerk is verpest door mensen die er niet mee om kunnen gaan. Ik ben en blijf een grote vuurwerkliefhebber maar ik zie steeds vaker kinderen met vuurwerk lopen die denken dat het stoer is om dat naar andere mensen te gooien, maar net zo goed volwassen mensen die illegaal vuurwerk aanschaffen en/of er heel onzorgvuldig mee omgaan. Mensen die vuurwerk bewust gebruiken voor vernielingen door het in prullenbakken, brievenbussen en zelfs bij huizen naar binnen te gooien. Dat soort dingen maakt dat mensen gaan roepen dat vuurwerk verboden moet worden. En dat is heel jammer voor de mensen die gewoon netjes legaal vuurwerk kopen en dat afsteken op een verantwoordelijke manier omdat ze een leuk feestje willen hebben. Qua kersttroep heb ik geen algemene verklaring. Maar vanuit mezelf: dit is echt voor het eerst dat ik het nu echt helemaal gehad heb met dat kerstspul, liefst had ik eergisteren al de boom opgeruimd. Het is dat mijn energie niet mee wil werken dus hij staat er nog. Maar hij staat in de weg, maakt rommel, de katten hangen erin en ik vergeet hem de hele tijd aan te zetten dus gezellig is het ook niet. Maar dat is echt voor het eerst, vorige jaren liet ik hem het liefst tot februari staan
omdat mensen steeds chagerijnigere wezens worden Nee hoor geintje. Een kerstboom hoort sowieso niet voor pakjesavond te staan, als je hem zo vroeg zet snap ik dat je hem voor kerst al beu bent. Wat vuurwerk betreft...beetje mierenneukerij als je het mij vraagt. Natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan, maar zijn die er niet meer wanneer het verboden wordt??? Natuurlijk wel, het illegale circuit wordt alleen maar groter. Ik vind het ook zeuren....het is maar 1 dag per jaar. Zoals ik in het andere topic al zei, oudjaarsdag is voor mij echt lekker binnen met de hele dag knallen om je heen. Heerlijk.
Schuldig! Ik haat kerst en oud&e-nieuws! (Oké haten is overdreven). Ik vind die boom vreselijk om op te zetten, al die rotzooi en dat stof... Maar als die eenmaal staat, dankzij mijn man, vind ik het dan toch wel gezellig. Wat mij het meest tegenstaat is die verplichte gezelligheid, de hele familie af, veel te veel eten en de alcohol. Ik heb te veel schoonouders... Die 'vechten' om onze aanwezigheid. (En drinken veel te veel) Ik kom uit een horecafamilie, dus kerst was hier vroeger; hard werken, niet zeuren en nog harder werken en voldaan genieten van de rust na kerst Sinds een jaar of 7 geen restaurants meer in de fam en de 'gewone' kerst was daar, vreselijk. Al die jaren had ik dus dat gezeur niet gemist. Wij hebben dit jaar heerlijk doorgebracht op CenterParcs, perfect geweest! De kerstboom blijft staan tot na oud en nieuw, vinden man en kind leuk. Oud en nieuw vond ik vroeger echt super! Ik was echt een feestbeest op mijn enige vrije feestdag per jaar en werkte 1 jan met kater , maar sinds een paar jaar drink ik niet meer, hebben we een dochter en is dat feesten voor mij wel geweest, dus we gaan naar vrienden, geen verplichtingen, vlakbij, op de fiets en als ik naar huis wil dan kan dat. Vuurwerk heb ik geen hekel asn, maar het hoeft ook niet van mij, ik heb een hond en die is niet zo dol op dat geknal. Dat telt wel een beetje mee. Het nationaal vuurwerk is super mooi, maar die rotzooi die hier de lucht ingeschoten wordt doet me niets. En het nieuwe jaar lekker schoon en opgeruimd beginnen
Hier blijft de boom gewoon staan tot 1 jan en dan mag hij weg. Ik ben hem wel al een beetje zat maar de kinderen vinden het wel leuk dus hij blijft mooi staan. Dat gezeik over afschaffen van vuurwerk word ik ook zo moe van. Die harde knallen heb ik ook een hekel aan maar dat is hier in de regio sinds een aantal jaren echt een stuk verminderd omdat er veel meer gecontroleerd wordt. Vuurwerk hoort er gewoon bij en wij doen er ook aan mee op 31 december. Nederland wordt wat dat aangaat steeds meer een primitief zeiklandje. Je mag niet meer roken, niet meer drinken en je mag geen vuurwerk meer afsteken. Wij genieten er ieder geval volop van.
Ik heb er ook een hekel aan. Wilde de boom vandaag wegdoen maar de kids waren het daar niet mee eens, dus, nou ja, vooruit dan maar he. Vuurwerk vind ik eng. Kijk door het raam. En vanaf 23.00 val ik bijna in slaap. Ja ik ben saai.
Ik verbaas me ook over de kerst. Eerst zie je begin december allemaal blije berichtjes op Facebook: 'leuk de boom staat!' En nu allemaal: 'hehe eindelijk die rotzooi weer de deur uit'... Huh? Dan zet je het toch niet neer denk ik dan... Net zoals met de kerstdagen: iedereen heeft er zin in, en als het er dan op zit is iedereen blij dat ze er van af zijn. Van mij mag de kerst weken duren! Heerlijk die gezelligheid. Met vuurwerk heb ik dan weer niks. Dat geknal nooit leuk gevonden, en wakker blijven tot 0.00 uur is voor mij echt een hele opgave.
Met kerst heb ik helemaal niks maar dat komt ook doordat er niet zo'n goede band is met de hele familie. Oud&nieuw vind ik heel leuk! Ik hou van vuurwerk
Hier geen kerst of oud en nieuw hater al zijn de kerst prullen nu vandaag wel opgeruimd. De boom moet echt 1 jan weg want de 2de is onze zoon jarig en dan is het zijn feest dus gaan we over op slingers en ballonnen. Oud en nieuw altijd iets magisch. Moet nieuwjaarsdag weer 7u aan het werk maar 1 brakke dag overleef ik wel
Kerst. De boom worden steeds vroeger gezet. Vaak al voor 5 december. Tja dan heb je meer kans om hem rond Kerst al zat te zijn. Bovendien lijkt er op dat er meer verplichtingen zijn rond de feestdagen. Dat is met onze drukke schema lastig. Vuurwerk. Ik ben er bang voor, zo erg dat ik die dag niet gaat werken. Ik kijk wel veilig achter het raam met de kinderen.
Ik geniet enorm van deze tijd van het jaar! Heerlijk gezellig Maar ik heb wel een hekel aan het vuurwerk.. Wat een bende (over het algemeen) overal tijdens en na het afsteken. Weinig mensen die hun zooi opruimen etc. etc. Mag van mij inderdaad verboden worden voor particulieren. Maar dat zal ik helaas wel nooit meemaken haha.
Vind dit ook een hele leuke periode! Alles lekker versierd in huis en hier blijft de kerstboom ook voorlopig staan tot in ieder geval volgende week. Vuurwerk is ook al besteld, al zal voornamelijk mijn vriend het meeste afsteken. Vuurwerk hoort er voor mij bij die ene keer per jaar, net als oliebollen en gezelligheid. Vind het eerder bijna jammer dat de feestdagen al weer bijna achter ons liggen....
Normaal gesproken vind ik het ook leuk al die gezelligheid in huis. We laten dan ook de kerstboom staan tot na de oud en nieuw. Echter dit jaar was ik het ook opeens zat. Ik was lekker goed aan het rommelen in huis, was lades, kastjes, kamers aan het opruimen en dan gaat ineens al die tierelantijntjes zo tegen staan. Ik heb dus vandaag ook lekker alle kerst spulletjes weer opgeruimd en ben dus door gegaan met het hele huis opruimen. Zal door de temperatuur komen denk ik, lijkt wel een grote voorjaar schoonmaak
Ik vind het een gezellig tijd, kerst altijd met ouders en schoonouders/schoonzus en gezin (rest van de fam heb ik niets mee), lekker eten, drinken, kletsen, kindjes spelen heerlijk, echt heel gezellig. Huis gezellig maken vind ik ook leuk en het staat tot 6 jan hier. Oud en nieuw altijd hier (ivm kids), vrienden komen dan langs, ook altijd super gezellig. En idd wat anouk2005 al zegt, veel gezeur om alles, nog even en we mogen onze eigen billen niet meer eens afvegen hier , nee kan ik ook niet zo goed tegen. Straf de relschoppers bij bijvoorbeeld vuurwerk en laat de rest gewoon genieten!