mijn laptop begint erg slecht te worden, hij komt uit 2007 en werkt nog op vista... Nu heb ik een iphone en ipad en die bevallen mij goed dus ik dacht waarom niet evt een mac? Mijn vriend heeft een nieue laptop met windows 10 en ben ik niet heel enthousiast om. Zijn er hier mensen die een apple computer hebben en hoe bevalt dat? - Ik heb gekeken naar de gewone nieuwe macbook, enig nadeel is dat hij maar 1(?!) usb c aansluiting heeft dus je moet weer een hub erbij kopen a 90 euro.. en in die ene usb dan weer een usb hub doen want anders kan je nog niet veel. Verder las ik in reviews dat hij niet bijzonder snel is en prestaties tegen vallen. Hij is 12 inch terwijl ik nu 14 heb en behoorlijk duur met 1800 euro. - Imac, lijkt mij opzich ook wel handig alles dat in het beeldscherm zit (ik had vroeger in 2000 een roze imac maar werd uiteindelijk verkocht omdat ik er niet veel mee kon qua spelletjes). Alleen dus een toetsenbord bij kopen. pluspunt retina display. Verder ook een groter scherm. - Of macbook air die wel meerdere aansluitingen heeft. Wat doe ik vooral met mijn laptop: Foto's erop zetten en bewaren, fotoboeken maken via albelli. Heeel veel internetten met oa forums bekijken. Series terug zien (pakt ie dat goed?) Online shoppen. Youtube dingen bekijken. Lange mails naar mijn vriendin schrijven. dingen maken in word. Ik gebruik excel veel voor kasboeken ed. En liedjes afspelen (duur hier ook zo lang voordat ie 1 nummer opstart) af en toe wat printen. En ik gebruik ook paint om dingen te bewerken qua plaatjes. Man zegt dat ik geen apple moet nemen dat het voor het bedrijfs leven is en dat het internetten erg sloom is en je er maar weinig mee kan. Nu heeft ie geen enkel apple product gehad en is ie altijd anti apple. Een apple computer is best wel prijzig dus vandaar dat ik hier ervaringen vraag, mochten jullie het me afraden hoor ik het uiteraard ook.
Ik heb een macbook (air?) Heb wel meerdere usb aansluitingen. Ik heb er heel erg aan moeten wennen, aan het besturingssysteem en andere toetsen. Ik was wel iphone en ipad gewend. Nu wel gewend internet is sneller dan op andere laptops die ik gebruik.
Hier een MacBook Pro sinds 2014 en heel erg tevreden over! Moest in het begin ook wel wennen qua besturing, en bijv. stomme dingen als spellingscontrole in Word etc, maar nu gewend en ik zou niet anders meer willen! Internet is gewoon snel, computer start supersnel op (je moet hem ook eigenlijk nooit uitzetten behalve als je hem langere tijd, drie weken oid, niet gaat gebruiken), en je kunt meteen aan de slag. Beeldscherm is goed (ik heb de retina versie). Geheugen heb ik voor de meest uitgebreide versie gekozen omdat je deze later (iig bij mijn laptop) niet meer kunt aanvullen zoals dat voorheen bij apple wel kon. En hij is inderdaad kleiner dan mijn vorige laptop, maar ik vind dat geen enkel probleem. Overigens heb ik ook twee usb-aansluitingen, en heb ik daar altijd genoeg aan gehad. Ik gebruik er bijv. geen muis bij omdat ik de trackpad super vind (ook aan moeten wennen overigens ). Ik vond het ook een enorme uitgave, en heb hem uiteindelijk in de btw kortingsweken gekocht toen in januari, zo kon ik voor mezelf een beetje goedpraten dat ik een duurdere versie had door het geheugen. Echter zijn MacBooks sinds vorig jaar volgens mij steeds uitgesloten van die actie. Ik zeg doen!
Ik lees even mee. Ik moet voor mijn werk een nieuwe laptop. We kunnen een Windows krijgen maar ook een MacBook (retina) we moeten dan alleen het verschil wel bijbetalen. Ik twijfel zo...
Ik heb een iMac 27 inch, en zou nooit meer iets anders willen. Internet is super snel, alle programma's zijn duidelijk en simpel, het geheugen is top. Gebruik hem voor dezelfde dingen als jij, en daarnaast gebruik ik een aantal ontwerp programma's.
Wij hebben zowel een iMac als Macbooks en ik zou nooit meer anders willen. Ik denk dat als een iPhone en een iPad je goed bevallen, dat dit ook prima zal bevallen. Alle dingen die jij noemt vind ik in ieder geval prima te doen. Dus ik zeg ook doen!
Je kan juist heel veel met een mac. Internetter is zo snel als je verbinding toelaat. En het is absoluut niet alleen voor bedrijven. Ik heb 8 jaar een Mac gehad, dezelfde laptop zelfs! Ik merkte na 6 jaar pas dat de batterij iets minder werd. Dus idd ze zijn duur maar ze zijn het zo waard! Dus ik zou het doen. Die USB hub hoeft volgens mij niet zo duur. En anders is er geen model met meer eigen USB ingangen?
Ik heb nog een MacBook pro uit 2009 en zelfs die werkt tot op de dag van vandaag nog perfect! Lekker snel en het werkt gewoon. Ik zou nooit geen Windows meer willen.
MacBook - Apple (NL) Dit is de nieuwe standaard macbook en een usb c hub is daarvoor 90 euro. In die heb zit dan een usb c, gewone usb en hdmi. Dus ja met 1 gewone usb red je het nog niet dus normale hub daarvoor. Via de usb c moet je hem ook opladen... Als ik jullie verhalen zo hoor denk ik dat ik zoizo voor eentje ga moet nu alleen nog bedenken welke Zoek overal op internet ook reviews enz en denk dat de imac voor mij het beste zou zijn. Mijn laptop heb ik ooit gekocht zodat ik hem mee kon nemen ook op vakantie enz en dan dvd kon kijken of dingen doen voor school. Op vakantie gaat mijn tab mee en mijn tel. Verder neem ik hem nooit mee. Ik heb mijn oude desktop pc bij mijn ouders achter gelaten en ervoor gekozen mijn laptop mee te nemen naar het nieuwe huis puur omdat hij sneller was en makkelijker omdat je niet met een kast enz zit. En mijn vriend heeft een laptop dus als er iets mee moet gaat die van hem maar mee haha Als ik voor de imac ga heb ik zoizo een groter scherm ipv achteruit gang met wat ik nu heb. Maar het design van de macbooks vind ik ook wel erg mooi Misschien dat ik maar gewoon eens in de winkel moet kijken ook.
Oh jeetje dat is helemaal veranderd joh! Ja als je het van Mac moet kopen is het flink duurder idd. . Ik had het heel anders. Maar oké, ik vind het het alsnog waard haha. Mac store of een mediamarkt opzoeken. En dan zelf kijken welke je het mooiste lijkt!
Hier ook fan van Apple, wij hebben een iMac, in eerste instantie gekocht voor het werk van mijn man, maar ik gebruik m idd voor dezelfde dingen die jij ook opnoemt en kijk er regelmatig Netflix, tv etc op, en gebruik spotify. Ik vind m superfijn in gebruik, alles is heel simpel en duidelijk, alles werkt gewoon ALTIJD. Dat had ik bij Windows niet. Zou ook niet anders meer willen!
Ik heb een iMac uit 2013 en hij werkt nog steeds als een zonnetje. Bij een pc of laptop met Windows zou ik dat echt niet kunnen zeggen. Mijn video die ik heb gemaakt van onze huwelijksreis ging ook echt prima zonder vastlopers. Photoshop opent gelijk en werkt prima ipv een half uur opstarttijd bij een Windows computer. Het enige wat ik als nadeel vind is dat hij vast op het kantoortje in huis staat en ik zit zelf vooral beneden. Netflix ed zit allemaal op onze tv dus daarvoor hoef ik m'n iMac niet te gebruiken. het grote scherm is dan weer wel heerlijk om mee te werken. Vooral als ik bezig ben met m'n silhouette om stickers te ontwerpen is het grote scherm echt geweldig. Volgende keer neem ik een MacBook pro. Dan denk ik ook dat ik er veel meer gebruik van maak.
Ik heb altijd Apple computers gehad, muv 1 PC die ik kreeg van iemand en snel weer weggedaan heb. OS is een stabiel besturingssysteem, de interface doet me logischer aan dan bij Windows. Het is wel een flinke investering. Een nadeel is de garantietermijn. Volgens EU-regelgeving moet die langer zijn dan wat Apple aanbiedt, vervolgens wil Men je AppleCare aansmeren tegen hoge kosten. Dat vindt ik echt rare praktijken. Een goed alternatief is een computer die op Linux draait.
Ik zou je echt aanraden een MacBook te kopen. Kwaliteit is zoveel beter dan andere laptops, dat je op de langere termijn ook echt goedkoper uit bent. Het is weliswaar even wennen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niets anders meer. Je kunt prima een USB c hub van een ander merk erin gooien. Dan heb je voor 4 tientjes een aantal USB poorten erbij. Ik gebruik zelf overigens nergens meer USB voor, dus mis de poorten ook niet. Enne, je man moet even mee met de tijd . Apple is allang niet meer vnl voor bedrijfsleven. Internet gaat er minstens zo snel op als op andere laptops en je kunt er echt hetzelfde mee als andere laptops.
MacBooks zijn inderdaad erg duur, maar zoals met alle Apple producten het geld zeker waard. Ik heb 5 jaar lang een MacBook gehad en je went er super snel aan. Ik was ook alleen Windows gewend. Voor mij was het het eerste Apple product. Ik ben daarna helemaal om gegaan. iPad gehaald en pas als laatste ook een iPhone. Ik heb vorig jaar uit geldgebrek voor 300 euro een Acer laptop gekocht met Windows 10. Ik baal echt als een stekker van die aankoop. Wat een geldverspilling!! Ik heb veel gewerkt met Windows en hoewel niet zo soepel was als OSX kon ik er goed mee overweg. Vond het zelfs wel grappig dat het af en toe mis ging en je weer wat kon fixen. Maar Windows 10 in mijn optiek gewoon echt de slechtste Windows ooit en ik ben van een hardgrondige afkeer nu naar regelrechte HAAT aan Windows 10 gegaan. Ik kan helaas niet terug naar Windows 7 of 8 omdat ik hem ermee gekocht heb. Na heel veel gedoe heb ik onofficieel opgegeven en ligt mijn laptop nu ergens te verstoffen terwijl ik alles op de iPad doe. Ik ben nu weer voor een MacBook aan het sparen. Wat betreft keuze mogelijkheden. Er is - MacBook. Die zou ik niet halen. Is een soort webboekje, veel te klein naar mijn idee. Niet veel meerwaarde ook als je al een iPad hebt. Is echt gemaakt voor mensen die veel reizen. - MacBook Air. Die is gemaakt voor de normale consument waar jij denk ik onder valt. Zijn ook niet zo heel duur. In de winkel kun je vragen naar opties met poorten etc. Hubs ervoor kun je ook van B merken kopen (volgens mij zelfs de action). Die werken ook gewoon. - MacBook Pro. Is echt voor professioneel gebruik. Deze heeft ook meerdere poorten en een cd/dvd drive. Als je dat dus echt wil kun je die evt halen. Hij is wel wat duurder als de Air. Geheugen kun je wel extra kopen, en erin laten monteren door een toegestane reparateur. Mocht de prijs een dingetje zijn dan kun je altijd op marktplaats kijken naar tweedehands. Of sites waar ze refurbished Apple artikelen verkopen (leapp bijv). Kijk dan wel even op de Apple site welke modellen straks in de herfst kunnen updaten naar Mac OS Siërra. Dan heb je meteen de allernieuwste software. Software updates zijn altijd gratis, net als op je iPhone/iPad. Je kunt er van uit van dat een MacBook ongeveer 8 jaar meegaat.
Wij hebben ook alles van Apple. Ik ben er echt super tevreden mee! Enige minpunt is het programma word. Die doet het echt niet bij mij en als ik online word documenten naar mij zelf toe mail dan veranderd die automatisch het hele verslag waardoor ik gedeeltes mis of niet kan lezen. Dingen wijzigen kan al helemaal niet.
We hebben de IMac, thuis en op kantoor. Ideaal. Overigens hebben we ze via MP gekocht. Mocht je een 2e hands aanschaffen, kies dan niet voor een witte. Dan is een ouder model, en kan straks niet meer updaten. En voor op de bank heb ik de IPad
Ik gebruik alles van Apple (Iphone, Ipad, Imac en had een MacbookPro en een gewone Macbook maar die heb ik recent beide verkocht). Ik wil niks anders meer eigenlijk. Windows en Android kan ik beide totaal niet mee overweg (misschien alleen de basis) en gooi ik het liefst zo uit het raam Alles wat jij opnoemt kan ik nog prima met mijn Imac uit 2008 die nog steeds als een zonnetje loopt. Merk nu wel dat de mijne wat ouder wordt dus met het allernieuwste besturingssysteem krijgt hij wat kinderziektes maar opzich niet gek met zo'n "oude" computer.
Ik heb een MacBook pro vanaf 2011 en hij is nog steeds net zo snel, kan er nog meer dan een dag mee qua accu en ben heel erg tevreden! Ik wil niets anders meer! Het is alleen wel een hele aankoop maar ik vind het goed besteed!
Ik werk in een Apple store Zou als ik jou was dan een MacBook Air nemen en geen MacBook 12". Mocht je toch iets meer power nodig hebben, je koopt het voor minimaal 7 jaar neem ik aan dus je weet niet hoe je 'm over een aantal jaar gaat gebruiken, dan zou je een MacBook Pro Retina kunnen nemen. Beide 13". Door de hogere resolutie zal je het verschil tussen 13" en 14" niet echt merken denk ik. Er zit een office programma op maar je kan er ook prima Microsoft office op zetten. Zou wel naar 256GB opslag kijken zodat je niet steeds je foto's naar een harde schijf moet verplaatsen. Als je het niet echt nodig hebt om mobiel te zijn met een computer zou ik gewoon een 21,5" imac met Fusion drive nemen, verschil met een gewone harde schijf is echt enorm en de duurzaamheid is ook langer. Kijk wel goed waar je 'm koopt, bij winkels zoals Xando, Amac, iCentre kunnen ze onder garantie 5 jaar voor je claimen zonder extra kosten, bij online winkels en winkels zoals mediamarkt is dat een ander verhaal. Daarnaast krijg je er bij de zogenaamde APR's ook een waardebon bij voor een training en dat is echt een aanrader als nieuwe gebruiker