Vanmiddag vervelend gesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door lizab, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Meiden,

Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor..

Vanmiddag een ontzettend vervelend gesprek op mijn werk, en ik hik er echt even tegen aan..

Gesprek op het hoofdkantoor met P&O, directie en mijn toekomstig ex-leidinggevende.

Het verhaal in het kort.
    Ik ben aangenomen door een interim leidinggevende ivm ziekte van de 'echte' leidinggevende. Het eerste half jaar heb ik met deze interim gewerkt en ik had het echt enorm naar mijn zin. Goede beoordeling gekregen, en toen kwam ze weer terug van verlof.

Er zijn in de afgelopen periode ontzettend veel verkeerde dingen voorgevallen. Met name dingen waarbij mijn privacy niet gerespecteerd werd, ik werd aangevallen (woordelijk) in het bijzijn van collega's, tot dingen als dat ze ipv werken/overleggen gewoon rustig een halve dag zat te vertellen over vorige werknemers en wat er aan deze werknemers mankeerde. Ook werd ik op mijn vrije dag thuis gebeld terwijl dit niet nodig was, puur om haar woordje even te doen.

Ik heb in een vroeg stadium al aangegeven dat ik hier geen zin in heb, en dat dit mij veel te ver ging. Meerdere gesprekken gehad, maar steeds met geen resultaat.

Uiteindelijk heb ik nav dat telefoontje thuis P&O gebeld en gezegd dat ik zo niet langer aan het werk kon gaan. Voor mij is het klaar.

Prima. Ik zou dus overplaatsing krijgen, dinsdag een gesprek over gehad, maar nu is er gezegd dat we dus eerst nog met zijn allen in gesprek moeten. Vanmiddag dus.

Ik kijk er zo ontzettend tegenop. Ik ben gewoon niet goed in dit soort gesprekken, daarnaast ben ik bang voor haar reactie wanneer ik alles weer rustig, punt voor punt moet gaan vertellen. Tot nu toe neemt ze niet echt de moeite zich aan de waarheid te houden, dus ik denk ook gerust dat ze me weer tegen gaat spreken. En aangezien ik redelijk emotioneel kan reageren op zo'n moment..

Naja, verhaal wel duidelijk denk ik.

Nog tips? Dan hoor ik ze erg graag!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

blijf tijdens het gesprek dicht bij jezelf, laat (of probeer) je niet van de wijs brengen, concentreer je op wat JIJ wilt zeggen en zorg ook dat je dat doet, iemand kan je alleen in een hoek drukken als je het toelaat, ik weet dat het heel moeilijk is maar wat heb je te verliezen? succes vanmiddag!

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Schrijf het op, gebruik een briefje oid!
    Klinkt misschien wat kinderachtig maar dan vergeet je niks en blijf je zelf misschien ook wat beter op het spoor waar je op WIL zitten tijdens dit gesprek...

Veel succes, lastige situatie hoor, pfffff....

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja inderdaad schrijf de dingen op die je besproken wilt hebben (en het liefst met zoveel mogelijke informatie).
    daarbij, emotioneel reageren is helemaal niet erg!

Succes vanmiddag!

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jeetje wat vervelend zeg :(

Ik zou je inderdaad aanraden om alles wat je kwijt wilt op papier te zetten en deze mee te nemen, zo kun je niks vergeten en raak je ook niet overdonderd als je even alles vergeet omdat je van slag bent!

Heel veel succes!

6. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat dit geen makkelijk gesprek zal zijn, ben daar ook niet goed in. Kan je ook alleen maar aanraden wat hierboven al geschreven staat, schrijf je argumenten alvast op papier zodat je zeker niks vergeet en laat je woorden niet verdraaien. Blijf steeds overtuigd van je standpunt en probeer zo zelfverzekerd over te komen als je kunt.

Ik wens je alvast veel succes en hoop dat je een goed gevoel aan dit gesprek overhoud.

groetjes

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Yup korte zinnen of trefwoorden opschrijven en gewoon gebruiken. En laat je niet tot een welles nietus discussie uitlokken door je leidingevende! Want dan word het moeilijk om je staande te houden en dus je emoties de baas te blijven.
    Het is zoals jij het ervaard, klaar. Dat zij het anders ziet, anders bedoeld of gewoon weg ontkent dat t is voor gevallen verandert niets aan jou gevoel over de situatie of plezier in je werk. En dat moet je uitdragen.
    Kortbondig en proffesioneel.
    Als zij aan het woord is laat je dr uitpraten. Niet tussen door komen met welles nietus hoogstes nee knikken enz. Want zodra jij er tussen door komt bij haar zal zij je onderuit proberen te halen en dan krijg je weer een discussie over het al dan niet waar zijn van dingen en gaan jou emoties weer de pan uit.
    Weet hoe het is, been there done that zeg maar. Dus wens je sterkte en succes. En onthoud dat ze je al een andere transfer aangeboden hebben!

8. Loe

Loe Niet meer actief

Ja, laat je niet uitlokken tot discussie.

En; probeer je niet ondergeschikt te voelen, maar gelijkwaardig!

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat een berg tips.

Thnx!!

Ik was idd al bezig om alles op te schrijven. (kort en bondig)

Ik heb me voorgenomen (op advies van een vriend) dat als ik emotioneel zal worden, ik probeer dit te doen om mijn dingen te versterken, dus aangeven wat het met mij doet, etc.

Daarnaast wil ik eigenlijk de discussie niet meer aan. Ik heb geen zin in een ja/nee woordenwisseling, en daar waak ik ook echt voor. Als het even kan wil ik dus proberen om niet alles stap voor stap door te hoeven lopen, om idd die discussie te voorkomen. En gewoon mezelf blijven. Ik ben zeker niks minder dan dat zij is, en ik heb voorlopig ook nog een contract! (en anders altijd nog een aantal aanbiedingen op zak,maar ik blijf liever nog erg lang bij dit bedrijf)

Pff. Super lief, alle reacties!!

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Probeer het i.d. bij je zelf te houden... De ik, ik, jij methode..( feedback geven) Bijv.. Ik zie, dit geeft mij een rot gevoel.. Zou jij dit kunnen veranderen?

En aangezien het een gesprek is met jullie allebei denk ik dat P& O ook wel ziet hoe de vork in de steel zit.. Anders zouden ze niet voor de optie overplaatsing kiezen!

Succes en laat je weten hoe het is gegaan??

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Oja, en emoties tonen is misschien wel heel erg goed, benoem hoe je je voelt.. Dat je je gekleineerd voelt, dat je hier verdrietig van wordt.. Maar zeg niet.. Jij kleineerd me.. Houd het dicht bij je zelf..

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wilde ik ook zeggen toen ik je verhaal las.
    Ik ben ook zo hoor. Ik schrijf alles op wat ik wil zeggen.
    En al komen de tranen. Weten ze meteen hoe hoog het zit bij je. Geeft helemaal niks.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Denk erom dat je ik-boodschappen gebruikt. Vertel welk gedrag je vervelend vindt en wat dat met je doet. Dus: "Ik vind het erg vervelend dat je me op mijn vrije dag opbeld met iets wat in mijn ogen niet zo belangrijk is dat het op een vrije dag moet. Ik voel me daardoor niet echt vrij en daar baal ik van." Breng het niet als kritiek, maar als goede feedback. En emoties mogen best, ze kunnen soms zelfs helpen om jouw boodschap duidelijk te maken.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En ook gewoon zeggen (als je het op tijd doorhebt, zeg maar): ik merk dat dit een welles-nietes of een ja-nee discussie wordt en dat is nou net niet mijn bedoeling dus ik wil dit punt graag afsluiten en doorgaan met het volgende.

Zoiets?

Laat je ook weten hoe het is gegaan straks???

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Lijst is klaar. ruim een a4tje, maar ook met een aantal voorbeeld zinnen. Om de ik stukjes erin te houden zeg maar.

Gesprek is om 4 uur, laat het begin van de avond dus zeker even weten hoe het is afgelopen.

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ben erg benieuwd. Veel succes straks

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Succes! Je kan het!

18. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    pff moeilijk hoor, ik denk dat je zeker wat hebt aan de tips die gegeven zijn!
    Heeel veel succes!

19. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik hoop voor je dat het gesprek goed gegaan is. Ik weet hoe moeilijk dit kan zijn, ik had vanmorgen namelijk net zo'n gesprek. Ik ben al een tijd thuis vanwege een hernia, en uit het niets vertelde mijn leidinggevende dat ik niet op mijn eigen afdeling mag/kan reitegreren. Een donderslag bij heldere hemel en volgens mij ook alleen gebaseerd op haar eigen kortzichtige mening. Vandaag moest het hoe en waarom boven tafel komen. Dit was zeker niet leuk, ik zat dan ook vrij snel met de tranen in mijn ogen maar goed. Houd vooral de eer aan jezelf en hou voor ogen dat je dit doet om er zelf beter van te worden (waarom is het altijd makkelijker om dit tegen een ander te zeggen dan tegen jezelf).

Sylvia

20. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Hoe was het?

Deel Deze Pagina