Mogen streng gelovigen vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan?

Discussion in 'De lounge' started by ThunderAngel, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Vraag ik me nu al de hele tijd af.

Ik viel zowat van mijn stoel toen mijn buurvrouw vertelde dat ze vruchtbaarheidsbehandelingen onderging (vraag me niet welke).
    Niet omdat ik dat raar vind, maar omdat ze een jaar eerder nog geen bloedtransfusie wou ondergaan ivm haar geloof zei ze (hun gezin zijn Jehova's getuigen)
    Als je geen bloedtransfusie wil ondergaan ivm je geloof, waarom dan wel eitjes bevriezen/terugplaatsen/klonen/weetikveelwat?

Dus ik ben wel benieuwd; als je (streng) gelovig bent, (welk geloof dan ook), is het dan niet gewoon "de wil van God" als je niet zwanger raakt? En mag je daar dan aan sleutelen?

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier heb je toch al eens eerder een topic over geopend?

3. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Nee niet dat ik me herinner, misschien dat je je vergist met iemand anders? :)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Het klopt dat hier al een topic over geweest is (wat toen ook gesloten is, gaat dat niet altijd zo als het op godsdienst, roken enz enz aankomt? :p ) maar dat was idd door iemand anders geopend.

Liefs Jessy

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    hoe je ook zwanger raakt, volgens mij is dat ook een beetje de wil van jezelf. Hoe ver wil jezelf gaan.

6. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Oké. Maar dit is dus geen discussietopic, maar een serieuze vraag. Misschien dat hier mensen zijn die toevallig op deze manier zwanger geraakt zijn en wel Jehova's getuigen bijvoorbeeld, zodat ze kunnen uitleggen hoe zij dat zien :D

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    En nu ff snel offtopic..ThunderAngel, wat een schat van een ventje, echt een lekker ding! Fijn dat het zo goed gaat! :)

8. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha dankje :D:D:D ben ook heel trots op hem!

9. ik geloof in God en ik ben bezig met icsi. dus: het kan ;)

10. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, maar geloven in God...tja, dat doen veel mensen. Ben je echt streng gelovig dan?

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Volgens mij mondt dit toch (onbedoeld) uit in een discussie ;)

12. ik ga elke zondag naar een kerkdienst en ik bid elke dag. ik speel in de kerk piano en oefen ook een avond in de week met het muziekteam.
    ik vind mezelf dus wel een praktiserende gelovige :)

13. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja inderdaad :D

Maar zou je bijvoorbeeld wel een bloedtransfusie ondergaan als het nodig was?

Want ik vond juist dát zo dubbel: die vrouw wil kennelijk geen gesleutel ivm de wil van God enzo...maar dan wel naar de vruchtbaarheidskliniek (of is het gewoon in het ZH :))

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Wat ik begrepen heb uit het vorige topic (kan hem niet vinden met de zoekfunctie),is dat gelovigen wel behandelingen mogen ondergaan voor zwanger te worden.
    Maar volgens mij was dat alleen met cellen die van jezelf zijn en niet met donorcellen.
    Ik weet er ook het fijne niet meer van...

15. jaja Maud :) waar staat dat in de bijbel dan? :p
    dat is gewoon een mening van één gelovige hier.

hoe je met vruchtbaarheidsbehandelingen omgaat heeft met je persoonlijke keuzes te maken. zo heeft een gelovige bijv geen problemen met vruchtbaarheidsbehandelingen maar wel met (ik roep maar wat) snoepjes stelen 8)

Thunderangel, ik zou ook een bloedtransfusie ondergaan, en ik zou ook zelf bloed willen afstaan voor anderen.
    Tuurlijk wil ik het liefst geen gesleutel (buiten borstvergroting, botox, en een neusjob :) ) aan mn lichaam,(wie vind de MMM leuk?) maar ik heb er geen moeite mee, en ik ben juist dankbaar dat het kan.

enneh.. het is gewoon in het ziekenhuis hoor haha

16. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
  17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Oh meid,ik lees geen bijbel :)
    Dit was alles wat ik me nog van dat topic herinnerde....
    Hoop voor je dat je snel in verwachting mag raken!

18. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja ik hoop dat ook voor Rach84! Ik wil voor het einde van dit jaar wel lezen dat je zwanger bent hoor :D

19. dank je maud, hoop ik ook!

(zullen we t topic maar sluiten? aangezien er al een topic over hetzelfde onderwerp is geweest en ik de enige gelovige-vertegenwoordiger ben? ;) )

20. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha van mij mag het ;)

Het bulkt hier idd niet van de gelovigen idd :D

Share This Page